رئیس اتاق بازرگانی تهران:

کاهش قیمت نفت تاثیری در بودجه امسال ندارد/ رشد 20 رتبه‌ای سطح کسب و کار ایران در جهان

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اثر درآمدی نفت 100 روز بعد در بودجه تأثیرگذار خواهد بود گفت: تغییر نرخ نفت در کسری بودجه سال جاری تأثیرگذار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیأت نمایندگان که صبح امروز برگزار شد با اشاره به بودجه سال 94 گفت: دولت در تاریخ مقرر بودجه را به مجلس ارائه کند که بودجه سال آینده خوب است و شاخص هزینه و درآمد در آن مقبول تعیین شده است و امیدواریم بودجه نقش کلیدی خود را بتواند ایفا کند.

وی افزود: ساختار بودجه کشور چندین دهه است که به شکل فعلی گرفتار است و درآمد بودجه عمدتا مربوط به نفت است و شکل و شمایل خاصی ندارد.

آل‌اسحاق تأکید کرد: وابستگی به نفت و بزرگ شدن دولت مطلوب نیست و همچنین برخی موارد در بودجه سال 94 مغفول مانده و بدهی‌های دولت همچنان در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده سرفصلی برای پرداخت این بدهی‌ها که تأثیر زیادی بر زندگی و جامعه دارد هنوز مشخص نیست و همچنین با توجه به اینکه بودجه اختصاص یافته برای مسائل عمرانی رقم بالایی نیست در نهایت حجم قابل توجهی از آن اجرا و عملیاتی نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اگر به دنبال اجرای اصل 44 هستیم دولت باید رقیب بخش خصوصی نشود و به سمت ایجاد امور زیربنایی حرکت کند.

وی گفت: اثر درآمدی نفت 100 روز بعد در بودجه تأثیرگذار خواهد بود و تغییر نرخ نفت در کسری بودجه سال جاری تأثیرگذار نخواهد بود.

آل‌اسحاق در ادامه با اشاره به بهبود 20 رتبه‌ای کسب و کار کشور در سطح جهان گفت: خوشبختانه رتبه کسب و کار از 152 به 132 رسیده است.

وی همچنین با اشاره به موافقت‌نامه اتاق بازرگانی تهران با شرکت ثبت شرکت‌ها گفت: مقرر شده فردی از ثبت شرکت‌ها در اتاق و فردی از اتاق بازرگانی تهران در ثبت شرکت‌ها مستقر شود تا روند ثبت شرکت تثبیت شود.

آل‌اسحاق با اشاره به سفر به گرجستان نیز گفت: گرجستان موقعیت خوبی برای همکاری با ایران دارد و این کشور در حال یکسان‌سازی و همسان‌سازی سیاست‌های خود با اروپا  است که می توان به تعرفه ورودی و خروجی کالا بین این کشور و اروپا اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: گرجستان همچنان ارتباط با روسیه را حفظ  کرده است و همچنین بروکراسی اداری این کشور بسیار کم شده که در کمتر از دو ساعت مسائل گمرکی در این کشور حل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حجم مبادلات ایران و گرجستان گفت: این رقم نزدیک به 170 میلیون دلار است که می‌تواند تا 4 میلیارد دلار نیز برسد و در حال حاضر 2 هزار شرکت ایرانی در این کشور به ثبت رسیده که امکان فعالیت در زمینه‌های بسیاری من جمله کشاورزی برای آنها فراهم است.

وی در ادامه افزود: مشکل ویزا برای ورود به گرجستان وجود دارد و این کشور لغو روادید با ایران را حذف کرده و سیاست ویزایی خود را به سمت اروپا برده است اما در حال حاضر  در راستای تسهیل در ارائه ویزا به ایرانیان مذاکراتی صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: سالیانه حدود 100 هزار نفر از ایران به گرجستان تردد می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، نفت ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار