در گفتگو با شبکه بلومبرگ؛

مک کین: حملات امریکا به مواضع داعش در سوریه، این گروه را از بین نمی‌برد/ برای شکست دادن داعش در عراق به نیروهای بسیار بیشتری نیاز داریم

سناتور جمهوریخواه آمریکا سیاست خارجی رئیس جمهور این کشور را در عراق و سوریه ناکارآمد توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ،
"جان مک کین "سناتور جمهوریخواه آمریکا سیاست خارجی "باراک اوباما" رئیس جمهور این کشور را در عراق و سوریه ناکام و سست و ناکارآمد توصیف کرد.

وی همچنین گفت اوباما عملا آمریکا را به تدریج درگیر جنگ عراق می کند.

 مک کین در گفتگو با این شبکه در واکنش به سخنان اخیر اوباما مبنی بر اینکه نیروهای اعزامی آمریکا در عراق در جنگ این کشور مشارکت نخواهند داشت گفت:" اوباما در عمل کاری را می کند که ما در ویتنام شاهدش بودیم و آن هم تشدید تدریجی جنگ و درگیر شدن تدریجی (نیروهای آمریکایی) در آن بود."

مک کین در عین حال گفت حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه به تنهایی تغییری در معادله میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد و آمریکا با این نوع حملات نمی تواند داعش را از بین ببرد.

وی گفت :"ما باید نیرو در عراق پیاده کنیم ، البته نیروهای رزمی خیر، بلکه نیروهایی که در معرض نبرد باشند، نیروهایی مانند نیروهای ویژه و مربیان تعلیم دهنده نیروهای عراقی. برای شکست دادن داعش به نیروهای بسیار بیشتری نیاز داریم. ما هرچه بیشتر معطل کنیم ، داعش مواضع خود را مستحکم تر می کند."

وی گفت :"ما به راهبردی نیاز داریم که متناسب با تهدیداتی باشد که علیه امنیت ملی ما مطرح است ، نه متناسب با بودجه ما. ما می خواهیم راهبردهای ما در تنظیم بودجه نقش تعیین کننده داشته باشند، نه اینکه بودجه تعیین کننده راهبرد ما باشد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار