دهکده‌ی دیابت افتتاح شد/2.5 میلیون نفر از ابتلای خود به دیابت آگاه نیستند

دهکده‌ی دیابت، واقع در پارک آب و آتش دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس افتتاح شد.

دکتر آرش نصرتی، مدیر اجرایی دهکده دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این حرکت نمادین برای افزایش اطلاع‌رسانی در زمینه دیابت در کشور است. طبق آمار 4.5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و 2.5 میلیون نفر نیز از ابتلای خود به دیابت آگاه نیستند. 
 
وی با بیان اینکه دیابت تنها بیماری‌ای است که سازمان ملل در مورد آن قطع‌نامه صادر کرده است که کشورهای دنیا برای کنترل این بیماری برنامه‌ریزی کنند، افزود: تا سال 2030 تعداد بیماران دیابتی در ایران 80 تا 100 درصد افزایش می‌یابد، در واقع آمار مبتلایان نزدیک به 10 میلیون نفر می‌رسد. 
 
وی در خصوص برپایی دهکده‌ی دیابت عنوان کرد: این دهکده 6 غرفه دارد یک غرفه آن مربوط به سنجش سلامت است که کلیه افراد در بدو ورود به این غرفه قد، وزن، فشارخون و قندخون آن‌ها مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. در صورتی که این بررسی‌ها مشکلی نداشته باشند، این افراد به غرفه‌ی ورزش و آموزش تغذیه برای داشتن یک الگوی سبک زندگی سالم راهنمایی می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: اگر فرد در غرفه سنجش سلامت دیابتی تشخیص داده شود، به غرفه‌ی معاینات پزشکی راهنمایی می‌شود که در این غرفه هموگلوبین HBA1C معاینات چشم‌پزشکی و اسکن پای بیماران انجام می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: ‌این دهکده از امروز تا یکشنبه هفته آینده از ساعت 12 ظهر تا 7 شب برای ارائه خدمت به علاقه‌مندان دایر خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار