در مصاحبه با شبکه المیادین؛

شمخانی: نامه اوباما به مقام معظم رهبری نخستین نامه نیست/ تحریم‎های ظالمانه علیه ایران باید لغو شوند

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی در مصاحبه‎ای تلویزیونی با اشاره به نامه رئیس جمهوری آمریکا به مقام معظم رهبری، تاکید کرد تحریم‎های ظالمانه علیه ایران باید لغو شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"علی شمخانی" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع که روابطش با کشورهای منطقه بر اساس منافع ملت‎ها باشد، تاکید دارد افزود: تحریم‎های یک‌جانبه و صادر شده از سوی شورای امنیت علیه ایران قانونی نیست و باید لغو شوند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه گفت: در صورتی‎که مذاکرات بدون لغو تحریم‎ها به اتمام برسد، مذاکراتی ناقص است و در تناقض با تعهدات غرب قرار دارد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: آن چیزی که ثابت می‎کند، برنامه هسته‎ای ایران صلح‎آمیز است، بازرسی قانونی و غیرقانونی بازرسان آژانس طی بیش از 12 سال اخیر است.

"علی شمخانی" تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تامین سوخت هسته‎ای برای نیروگاه‎هایش پایبند است؛ ما فناوری چرخه سوخت هسته‎ای را به طور کامل در اختیار داریم و برای این موضوع به کشور دیگری نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه مناسبات بین ایران و عربستان بسیار تاثیرگذار است، اضافه کرد: روابط دو کشور تاریخی است اما در سطحی که ما خواهان آن هستیم، نیست.

"شمخانی" همچنین در بخش دیگری از مصاحبه با شبکه المیادین گفت: جمهوری اسلامی ایران به نامه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به "حضرت آیت‎الله خامنه‎ای" رهبر معظم انقلاب پاسخ داده و این نخستین نامه محسوب نمی‎شود.

وی با ابراز خوش‎بینی در قبال دستیابی به توافق‎ هسته‎ای، گفت: در صورت پایبندی رئیس جمهوری آمریکا به مفاد نامه و پاسخ ایران به آن به توافق هسته‎ای خوش‎بین هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان افزود: تاکنون نامه‎های زیادی از چندین کشور عربی که در آن خواهان نزدیک شدن به ایران بوده و سیاست‎های خود را در قبال تهران اشتباه خواندند، دریافت کرده‎ام؛ نام این کشورهای عربی را نمی‎آورم اما به آنها گفته‎ام که درست است که تاخیر داشته‎اید اما کند نباشید و در امور ساده متوقف نشوید.

"علی شمخانی" با اشاره به اینکه امکان پیشروی برای آنهایی که بر ضد ملت‎های منطقه اقدام می‎کنند، وجود ندارد، تصریح کرد: اوضاع صنعا، بیروت، دمشق و بغداد با زمان گذشته متفاوت است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه گفت: حملات ائتلاف به کوبانی نزدیک به یک ماه است که بدون هیچ پیشرفتی ادامه دارد؛ این در حالی است که آزادسازی آمرلی و جرف الصخر ظرف روزهایی اندک رخ داد.

وی اضافه کرد: آیا هدف ائتلاف آمریکایی که از 60 کشور تشکیل شده، مقابله با داعش  است و یا تلاش برای مهندسی سیاسی جدید در منطقه؟


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار