شیخ‌الاسلام در گفتگوی تفصیلی مطرح کرد

ایجاد توازن وحشت به وسیله موشک‌های بالستیک/ توانستیم دیوار دفاعی خوبی ایجاد کنیم/مقاومت خیلی خوب موشک‌ها را مخفی می‌کند

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ما با توسعه فناوری موشکی و انتقال آن هم از نظر دانش فنی و هم از نظر موشک ساخته شده توانستیم یک دیوار دفاعی خوب برای امنیت منطقه در برابر این تجاوزات احتمالی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تفصیلی با ویژه نامه 30 سال اقتدار موشکی تحت عنوان "قیام سجیل‌ها" درباره توانمندی و خودکفایی موشک جمهوری اسلامی ایران و اهمیت راهبردی آن اظهار داشت: بدون شک این مهم‌ترین بعد راهبرد نظامی بوده چرا که فناوری موشکی یک فناوری دفاعی در تمام ابعاد است که باعث ناامید شدن دشمن می‌گردد که این موضوع خصوصا برای دشمنان دور دست ما حائز اهمیت است.  
 
وی افزود: در واقع در عین حالی که بر دشمنان که احیانا در نزدیکی یا همسایگی هستند، تأثیر خواهد داشت اما با نوع ساختار جمهوری اسلامی، دشمنی اصلی دشمنی بوده که در فاصله‌های دورتر قرار دارد هرچند که در برهه‌ای از زمان متجاوزی مثل صدام را در همسایگی خود داشتیم.

موشک‌های بالستیک ایجاد توازن وحشت می‌کند
 
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن اصلی مسلح به سلاح اتمی و موشک‌های دوربرد و بالستیک است، اضافه کرد: برای مقابله با آن و ایجاد توازن وحشت از فکر تجاوزی که ممکن بوده در سر خود نسبت به ایران داشته باشد مهمترین راهبرد ما همین موشک‌هاست. 


توانستیم دیوار دفاعی خوب در منطقه ایجاد کنیم

 
شیخ‌الاسلام ادامه داد: اگرچه ما با توسعه این فناوری و انتقال آن هم از نظر دانش فنی و هم از نظر موشک ساخته شده توانستیم یک دیوار دفاعی خوب برای امنیت منطقه در برابر این تجاوزات احتمالی ایجاد کنیم و شاهد این مدعا هم آن چیزی است که ما در جنگ اخیر غزه و در سایر تجاوزات صهیونیست‌ها و توان راهبردی موشک حزب‌الله شاهد بودیم که مانع اصلی دربرابر تجاوزگری صهیونیست‌هاست.  
 
وی درباره ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها و نقش مقاومت در آن و امکان‌پذیری ایستادگی به کمک توان موشکی اظهار داشت: قدرت گرفتن و قدرتمند شدن هسته‌های مقاومت و تقویت توان دفاعی این هسته‌ها نقشه صهیونیست‌ها و قدرت‌های بزرگی که از آن پشتیبانی می‌کنند و نیز تجاوزات آنها برای بهم ریختن آرامش و امنیت منطقه را ناکام گذاشته است. 



صهیونیست‌ها به کمک تروریست‌ها منطقه را به آشوب و آشفتگی کشاندند

 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پشتیبانی غرب از صهیونیست‌ها و ایجاد آشوب و تشنج تصریح کرد: صهیونیست‌ها به کمک تروریست‌ها منطقه را به آشوب و آشفتگی کشاندند.  
 
وی درباره اهمیت اقتدار موشکی ایران و توان دفاعی جمهوری اسلامی دربرابر صهیونیست‌ها گفت: یکی از مهمترین راهبردهای غرب ایجاد آشوب در منطقه بود که توان موشکی عالی جمهوری اسلامی ایران سد محکمی در مقابل این راهبرد غرب بوده و خدا رحمت کند شهید تهرانی مقدم و یارانش را که توانستند این دانش را در محاصره شدید منتقل کنند که موجب شکست رژیم صهیونیستی و سامانه گنبد آهنین گردید.
 
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به توان موشکی بالستیک و ماهواره‌بر ایران اضافه کرد: کارایی سلاح متعارف اسرائیل تجاوزگر از بین رفته و دیدیم که این سلاح‌ها حتی از پس منطقه‌ای که سال‌ها محاصره بوده بر نمی‌آید و به همین اندازه که نمی‌تواند تعیین کننده باشد باعث کاهش اعتبار رژیم صهیونیستی و منافع و مصالح غرب می‌گردد. 


رژیم‌صهیونیستی در نظر غربی‌ها به اندازه تهدیدی که می‌تواند برای کشورهای دیگر داشته باشد محبوب است
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم‌صهیونیستی در نظر غربی‌ها به اندازه تهدیدی که می‌تواند برای کشورهای دیگر داشته باشد محبوب است، تأکید کرد: وقتی که قدرت این رژیم برای تهدید کشورهای دیگر پایین می‌آید و علی‌الخصوص هزینه‌های آن برای غرب بالا می‌رود که از نظر سیاسی و تبلیغاتی و از نظر مالی این هزینه‌ها بیشتر از سود و استفاده‌اش باشد؛  دلیلی ندارد که غرب اسرائیل را بخواهد و همین به معنای نابودی رژیم صهیونیستی است.  
 
وی درباره ویژگی‌های توان موشکی و ابعاد مختلف تکنولوژیکی آن اظهار داشت: توان موشکی یک تکنولوژی بوده که هم در تهاجم و هم در دفاع کارایی خود را ثابت کرده است چرا که می‌توان این فناوری را هم در ضدهوایی داشته باشیم و هم برای امنیت منطقه در خلیج فارس و تنگه هرمز بکار گرفت و اگر تجاوزی هم انجام شد می‌توان با متجاوز مقابله کرد.  
 
شیخ‌الاسلام ادامه داد: این فناوری یک برگ برنده است که می‌توان همه جا از آن استفاده کرد و هم ماهواره به فضا فرستاد و هم در دفاع نظامی از آن استفاده کرد که با موشک‌های ماهواره‌بر ایران مرزهای دانش این فناوری طی شده است.  
 
مشاور اموربین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با ابتکارات و فناوری‌های جدید برد موشک‌ها را افزایش داده و دقت و وزن محموله بیشتر کردیم تصریح کرد: در رابطه با سوخت جامد و نرم افزارهای کنترلی که شاهکاری برای نقطه زنی بوده و همچنین توانایی‌های خود اصلاحی در نزدیکی و هدف دانشمندان قابل تقدیر است. 



توانمندی ما در منطقه از قدرت‌نمایی قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا جلوگیری کرده است

 
وی ادامه داد: توانمندی ما در منطقه از قدرت‌نمایی قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا جلوگیری کرده، علی‌الخصوص که ما بر سرتاسر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مسلط هستیم و بر خط انتقال انرژی، ناوها و پایگاه‌های استکباری و نوکران آنها تسلط کامل داشته و خیلی در برابر این تجاوز ضربه ناپذیر هستیم.
 
شیخ‌الاسلام با اشاره به گستردگی سلاح در دست مقاومت و نقش‌آفرینی رزمندگان مقاومت اسلامی در غزه و لبنان تصریح کرد: همه این‌ها به دلیل روش‌های بسیار مبتکرانه‌ای است که مقاومت در استفاده از این موشک‌ها بکار گرفته و از سوی صهیونیست‌ها کمتر شناسایی می‌شوند. 


در جنگ 51 روزه اخیر در تمام مدت و تا آخرین لحظه از غزه موشک شلیک شد/مقاومت خیلی خوب می‌تواند موشک‌هارا مخفی کند

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در جنگ 51 روزه اخیر در تمام مدت و تا آخرین لحظه از غزه موشک شلیک شد درحالی که ماهواره‌ها و هواپیماهای جاسوسی و پهپادهای رژیم صهیونیستی دید مستقیم روی غزه داشتند چرا که عرض غزه 6 تا 11 کیلومتر می‌باشد.
 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: دوربین‌ها و جاسوس‌های صهیونیست‌ها در جنگ 51 روزه دائما غزه را رصد می‌کردند ولی نتوانستند مکان موشک‌ها را شناسایی کنند و این موضوع را در جنگ 33 روزه هم دیدیم که نشان دهنده این است که مقاومت خیلی خوب می‌تواند موشک‌هارا مخفی کند و از آنها بصورت موثری استفاده کنند که تأثیر بسیار زیادی در سرنوشت جنگ دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار