مهدوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اطمینان خاطر سرمایه‌گذار با تعیین قیمت خوراک برای بلندمدت

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با بیان اینکه این انجمن با رانت‌خواری در بازار مخالف است گفت: مشخص بودن قیمت خوراک برای درازمدت سبب اطمینان خاطر سرمایه‌گذار و ایجاد رقابت سالم در این صنعت می‌شود.

احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص فرمول قیمت گذاری خوراک مجتمع های پتروشیمی که برای ١٠ سال مطلوب ارزیابی کرد گفت: مشخص بودن قیمت در درازمدت و اطمینان خاطر سرمایه گذار از برگشت سرمایه 25 درصدی از جمله مزیت های این فرمول است. 

مهدوي گفت: انجمن صنفی کارفرمايان پتروشيمی با رانت خواری مخالف است و يک صنعت در کشور نبايد بخاطر رانت رشد پيدا کند؛ دوم اينکه صنعت پتروشيمی دارای مزيت های بسياری است که بايد سرمايه گذاری مناسبی صورت گيرد. 
 
وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که در ایران هیچ صنعتی به اندازه پتروشیمی دارای مزیت نیست و باید امتیازاتی را قایل شد تا سرمایه گذاری های جدید، جذب این بخش شود. 
 
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به پیامدهای منفی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها، اظهار داشت: به دلیل افزایش نرخ خوراک و کاهش جذابیت واحدهای پتروشیمی، صف های فروش در بورس شکل گرفته است و هم اکنون محصولات پتروشیمی بیشتر از گذشته در بورس عرضه می شوند. 
  
مهدوی ادامه داد: در مجموع ما این قاعده را در خصوص خوراک گازی پذیرفته ایم اما درخصوص خوراک مایع هنوز تصمیم مشخصی گرفته نشده که آن هم مهم است و در حال پیگیری هستیم چرا که اکثر واحدهای زیان‌ده از خوراک مایع استفاده می‌کنند. 
 
وی تصریح کرد: دولت باید به گونه‌ای عمل کند که صنعت پتروشیمی که بزرگ‌ترین مزیت کشور است توسعه یافته و بتوانیم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته و رقابت کنیم.  
 
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی را بدون در نظر گرفتن فاکتورهای بین المللی نمی‌توان رشد داد، گفت: در حال حاضر ما ۴۱ میلیون تن تولید داریم که بایستی در این زمینه برنامه ریزی اصولی صورت گیرد تا بازار جهانی را بدست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این صنعت استراتژیک کشور با دقت برنامه ریزی شود، ادامه داد: با توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار