حماس: نبرد آتی با اشغالگر نبرد دفاع از مسجد الاقصی خواهد بود

عضو مجلس قانونگذاری فلسطین و از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که نبرد آتی مقاومت با اشغالگران در ورودی های مسجد الاقصی و برای دفاع از این مسجد مبارک خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع جنبش فتح نوشت که «محمود عباس» لغو مراسم یادبود یاسر عرفات را که قرار بود برای نخستین بار از زمان بوجود آمدن اختلافات بین فتح و حماس در غزه برگزار شود، درخواست نمود.
این مراسم قرار بود سه شنبه هفته گذشته در میدان الکتیبه واقع در غرب شهر غزه برگزار شود اما فتح این مراسم را لغو کرد.
برخی منابع نزدیک به فتح در این باره گفتند که گزارشی از نزدیکان عباس در غزه به دست وی رسیده بود که نشان می داد نگرانی از سیطره جریان وابسته به محمد دحلان بر مراسم یادبود عرفات وجود دارد و این جریان سعی دارد مراسم یادبود عرفات را به صحنه ای برای همه پرسی داخلی بین عباس و دحلان تبدیل کند.
به گفته این منابع، جریان دحلان پوستر عرفات به همراه دحلان را در یک میلیون نسخه چاپ و تمامی دستگاه های اتوبوس برای حمل و نقل شرکت کنندگان در مراسم را اجاره کرده و مبالغ هنگفتی برای مشارکت پر شور طرفداران دحلان در این مراسم هزینه کرده بودند.
منابع مذکور در گزارش خود به عباس توصیه کردند که بر اساس اطلاعات بدست آمده درگیری بین عناصر دو جریان حتمی است بنابر این بهتر است که این مراسم لغو شود.

حماس: نبرد آتی با اشغالگر نبرد دفاع از مسجد الاقصی خواهد بود

عضو مجلس قانونگذاری فلسطین و از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که نبرد آتی مقاومت با اشغالگران در ورودی های مسجد الاقصی و برای دفاع از این مسجد مبارک خواهد بود.
«مشیر المصری» طی سخنانی در مراسم ختم دو شهید گردان های القسام به نام های عبد الله المیناوی و محمد ابو ضلفه در حی الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه گفت: العصف الماکول(عملیات حماس در جنگ اخیر غزه) ورود به مرحله جدید مقاومت بود و نبرد آتی نیز برای دفاع از مسجد الاقصی در ورودی های این مسجد خواهد بود.
المصری همچنین بر قدرت مقاومت و پایداری ملت فلسطین تاکید کرد و افزود: اگر همه اهالی این سرزمین علیه غزه بسیج شوند باز هم نمی توانند غزه را شکست دهند.

خالد مشعل عربستان، مصر و اردن را به حمایت از مسجد الاقصی فراخواند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی اظهاراتی عربستان سعودی، اردن، مصر و مغرب را به حمایت از مسجد الاقصی فراخواند و خواستار حمایت جدی از این مسجد در مقابل حوادثی شد که در مسجد الاقصی رخ می دهد.
وی تاکید کرد که مسئولیت حمایت از مسجد الاقصی بر عهده امت اسلام است و تنها بر عهده ملت فلسطین نیست.
مشعل همچنین ملت فلسطین اعم از تشکیلات خودگردان، گروه های فلسطینی و همه اقشار این ملت را به انقلاب قدرتمند علیه حوادث مسجد الاقصی فراخواند و به اسرائیل نسبت به هر گونه تعرض به این مسجد هشدار داد.
وی همچنین نسبت به هر گونه خدشه وارد کردن به مقاومت هشدار دارد و آن را یک اشتباه ملی خواند که هرگز موفقیتی نخواهد داشت.

الزهار: تشکیلات خودگردان به دنبال شکست هر گونه تلاشی برای انتفاضه است

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از سیاست تشکیلات خودگردان و «محمود عباس» رئیس آن در قبال نوار غزه و حماس و نیز ادامه هماهنگی های امنیتی با اسرائیل به شدت انتقاد کرد.
وی اظهار داشت که تشکیلات خودگردان و دستگاه های امنیتی آن برای به شکست کشاندن هر گونه تلاشی جهت آغاز انتفاضه فلسطینی و یا تحرکات در کرانه باختری تلاش می کند و برای محمود عباس دشمنی جز حماس وجود ندارد.
الزهار همچنین هر گونه اقدامات تحریک آمیز عباس علیه حماس را محکوم کرد و افزود که هدف از این کار، منحرف کردن ملت فلسطین از تحرکات خود برای دفاع از مقدسات و مقابله با اشغالگران است.
وی تاکید کرد که عباس در بحرانی حقیقی بسر می برد و از شکست در تمامی جهات و سیاست های خود رنج می برد به خصوص اینکه تلاش های وی در سازمان ملل ناکام ماند و نتوانست شهرک سازی در قدس و کرانه باختری را متوقف کند و بر این اساس تلاش می کند که بر شکست های خود سرپوش گذارد.
الزهار بر آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت که عباس با برگزاری انتخابات مخالفت می کند زیرا از نتایج آن ترس دارد.

تیراندازی قایق های اسرائیلی به سمت ماهیگیران فلسطینی

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی امروز نیز به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل خان یونس و رفح واقع در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

مقاومت فلسطین: دعوت به آرام سازی در قدس به نفع اسرائیل است

کمیته های مقاومت فلسطین تاکید کرد که دعوت به آرام سازی در قدس اشغالی به نفع طرح های یهودی سازی و هدف قرار دادن مسجد الاقصی و تلاشی برای نجات دشمن از بحران هایش است.

3 اسرائیلی کشته و 47 زخمی در هفته گذشته

شهرهای فلسطین اشغالی طی هفته گذشته شاهد تشدید روند درگیری ها بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان بود به گونه ای که درگیری هایی در 198 نقطه تماس به وقوع پیوست و همچنین دو عملیات شهادت طلبانه نیز انجام شد.
بر اساس این گزارش، هفته گذشته 2 عملیات قهرمانانه در فلسطین اشغالی انجام شد که مجریان این عملیات یکی «نور الدین ابو حاشیه» در تل آو یو و دیگری «ماهر الهشلمون» در الخلیل بود.
طی هفته گذشته همچنین در نتیجه وقوع درگیری ها و عملیات هایی که انجام شد، 3 صهیونیست از جمله 2 سرباز کشته و 47 نفر نیز زخمی شدند که 9 نفر آنها سرباز و 38 نفر نیز شهرک نشین بودند.
علاوه بر این جوانان فلسطینی پایگاه های مختلف رژیم اشغالگر را ده ها بار با کوکتل مولوتف، سنگ و بمب های محلی هدف قرار دادند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، حماس ، فلسطین ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.