رییس‌ جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور:

فیلترینگ هوشمند باید تکمیل شود

رییس جمهوری توسعه و پیشرفت شبکه ملی ارتباطات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی ارتباطات نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات این شبکه را هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، بر ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات تاکید کرد و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی ارتباطات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارایه کند.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار داشت: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی ارتباطات سهیم باشند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین پس از استماع گزارش مسئولان در خصوص فیلترینگ هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.

در این گزارش با اشاره به ابراز علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.

بر پایه این خبر، مسائل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی ارتباطات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانه‌های اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومی‌‌سازی نرم‌افزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار