سیگاری‌ها 20 درصد بیشتر به آپنه خواب مبتلا می‌شوند

استعمال دخانیات به ویژه سیگار، احتمال ابتلا به آپنه‌ی خواب را حدود 20 درصد افزایش داده و همچنین می‌تواند موجب تشدید بیماری و خطرناک شدن آن شود.

مهران صبوری، متخصص بیماری‌های تنفسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آپنه‌ی خواب تنگی نفس و قطع مکرر تنفس در هنگام خواب است که فرد مبتلا به آن در معرض خطر بیماری‌های قلبی، مغزی و فشارخون بالا قرار دارد.

وی با بیان این که اضافه وزن، استعمال سیگار، مصرف الکل، قرص‌های خواب‌آور و سابقه خانوادگی از جمله عوامل خطر ابتلا به آپنه‌ی خواب محسوب می‌شوند، تاکید کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، احتمال ابتلا به آپنه‌ی خواب را حدود 20 درصد افزایش داده و همچنین می‌تواند موجب تشدید بیماری و خطرناک شدن آن شود.

صبوری یادآور شد: تنفس نامنظم، انسداد راه تنفسی در هنگام خواب و خواب‌آلودگی در طی روز، از جمله علایم مهم آپنه‌ی خواب هستند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش وزن، پرهیز از مصرف سیگار و مشروبات الکلی، کنترل مصرف قرص‌های خواب و طرز مناسب خوابیدن به ویژه خوابیدن به پهلو، می‌تواند در کاهش خطر آپنه‌ی خواب و همچنین کاهش علائم این بیماری بسیار موثر باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار