اعتراف کارگردان نروژی به ساختگی بودن فیلم کودکان سوری

کارگردان نروژی به ساختگی بودن فیلم ضد نظام سوریه اعتراف کرد و گفت فیلمی که در پایگاههای ارتباط اجتماعی درباره دو کودک سوری منتشر شده، ساختگی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، ماهیت تصاویر منتشره در پایگاههای ارتباط اجتماعی از داستان کودک شجاع سوری که به زندگی بازگشت تا جان کودک دیگری را از گلوله تک تیراندازان نجات دهد بر ملا و مشخص شد این تصاویر ساختگی و فیلمی است که یک کارگردان نروژی آن را ساخته و هدفش نیز متوجه کردن نگاهها به مسئله کودکان سوری است.

این فیلم یک ماده تبلیغاتی در چارچوب تلاشهای مداوم برای وارونه نمایی واقعیتها درباره بحران سوریه است.

انور زینب گزارشگر المنار در گزارشی گفت: از تصاویر ویدیویی روایت کننده داستان کودکی که خواهر کوچکش را پس از هدف قرار گرفتن با گلوله تک تیراندازان نجات می دهد به مدت چند روز به عنوان یک ماده تبلیغاتی و فریبکاری در تعدادی از شبکه های تلویزیونی، استفاده (ابزاری) شد و میلیونها نفر نیز این تصاویر (ساختگی) را در یوتیوب دیدند.

این داستان با این باور که صد در صد واقعی است باعث شد موجی از ابراز همبستگی جهانی با کودکان سوری را به همراه داشته باشد تا اینکه "لارس کلیف‌برگ" کارگردان نروژی در گفتگو با رادیو بی بی سی انگلیس گفت این تصاویر را وی ساخته است و در جزیره مالت تصویر برداری کرده و هدفش نیز گشودن بحث و گفتگوها درباره رنج و سختی کودکان سوری در مناطق درگیری است.

این کارگردان نروژی تصریح کرد این دو کودک نیز دو هنرپیشه‌های حرفه ای در مالت هستند.

وی اعتراف کرد این فیلم ساختگی را فیلم واقعی جا زده است تا تماشاگران بیشتری را جذب کند و مردم به همراه وی واکنش نشان دهند.

این فیلم که از ابتدای بحران سوریه تاکنون یادآور بسیاری از فیلمهای ساختگی رسانه هاست بار دیگر نشانگر هجمه مداخله برخی رسانه‌ها در این بحران است و آنان همواره در تلاشند صحنهای غیر واقعی بسازند و واقعیتها را وارونه جلوه بدهند تا نظر افکار عمومی را در راستای خدمت به منافع کشورهای حامی تروریسم در سوریه جلب کنند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار