سکوت وزارت جنگ اسرائیل در خصوص آزمایش ناموفق سامانه "آرو 2"

روزنامه هاآرتص نوشت آزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل در مورد سامانه موشکی ضد بالستیک در ماه سپتامبر تا حدودی ناموفق بوده است اما وزارت جنگ اسرائیل از اظهار نظر در این زمینه خودداری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "گیلی کوهن" نوشت وزارت دفاع(جنگ) اسرائیل و بخش دفاع موشکی وزارت امور خارجه آمریکا در نهم سپتامبر سامانه دفاع موشکی آرو 2 را آزمایش کردند اما وزارت دفاع اسرائیل در مورد نتایج این شلیک آزمایشی اظهار نظری نکرده است.
این آزمایش در منطقه ای در سواحل دریای مدیترانه در جنوب تل آویو و شمال اشدود انجام شد.

یک مقام بلند پایه در وزارت دفاع اسرائیل در همان روز به خبرنگاران گفت گاهی نتیجه کامل چنین آزمایشی به سرعت مشخص نمی شود و معمولا ظرف مدت یک یا دو روز نتایج آن روشن تر خواهد شد. اما چند ساعت پس از این شلیک آزمایشی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد موشک رهگیر آرو نتوانست به هدف مورد نظر اصابت کند.

یک مقام وزارت جنگ اسرائیل مدعی شد این سامانه به خوبی عمل کرده است اما یک منبع دیگر در این وزارتخانه گفت رهگیری این سامانه ناموفق بوده است.

این آزمایش قرار بود ابتدا در تابستان انجام شود اما به علت جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه به تاخیر افتاده بود.

سامانه آرو که از سال 2000 در نیروی هوایی اسرائیل مورد استفاده قرار گرفته است با هدف رهگیری موشک های بالستیک دور برد و میان برد ساخته شده است. در ماه سپتامبر نوع پیشرفته تر آن با نام آرو 2 مورد آزمایش قرار گرفت. 

وزارت جنگ اسرائیل از پاسخ به سوالات روزنامه هاآرتص در مورد نتیجه آزمایش آرو 2 در ماه سپتامبر خودداری کرد. این وزارتخانه اعلام کرد در این زمینه اظهار نظر نخواهد کرد و از بیان این که چرا در مورد نتیجه این آزمایش گزارشی نداده است نیز خودداری کرد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار