برپايي نخستين سميتاتر در ايران با محوریت بایدها و نباید ها در مذاکرات

نخستين همايش سميتاتر 6 آذرماه در مرکز همايش هاي کتابخانه ملي ايران برگزار مي شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از سینما خبر، زینب حبیبی تبار مدیرعامل شرکت پدیده تبار مطرح کرد: پس از تجربیات بسیار زیاد در این زمینه شاهد گپی میان علم و هنر در صنعت آموزش بودیم تحت این عنوان که تمام سمینارها، آموزش ها و دوره ها به صورت شنیداری در حال انجام است و اگر هم موردی وجود داشته باشد در کارگاهها به صورت ویدئو پروژکشن و فیلم های کوتاه یا بازی نقش خواهد بود، در صورتی که در همه جای دنیا جایگاه علوم انسانی تحت عنوان"آرت" بوده و "هنر" نامیده می شود. 

وی افزود:چیزی که به نظر من باید پر رنگ تر جلوه کند، نقش هنر و همچنین حضور این هنر در آموزش علوم و مهارتها است.

وی ادامه داد: ما برای تلفیق علم و هنر از حضور و همراهی اساتید برجسته و هنرمندان بهره گرفته ایم تا این متون علمی به صورت پی اس نوشته شود و این پی اس ها اجرا شود وکاملا بحث شنیداری و دیداری با هم تلفیق شود و اثر بخشی خود را نیز داشته باشد.

حبیبی تبار عنوان کرد: تقریبا یکسال است درگیر خلق این ایده هست و در این راستا از دانش تجربی و علمی اساتیدی چون بهروز فروتن، محب اهری بهره مند شده است، واژه ی "سمیتئاتر" یا همان سمینار تئاتر، سمیناری هست که از تلفیق اجرای اساتید برجسته با همراهی گروه هنری "آرتا" تشکیل شده است.

وی در خصوص اهداف و رویکرد برپایی این سمیتئاتر گفت: ما هدفهایی را برای سمیتئاتر در نظر گرفتیم و آن این است که برایمان جذاب بود که بتوانیم مواردی که قرار است تدریس شود را ملموس تر کنیم، اینکه اثر بخشی را در معرفی مطالب آموزشی بیشتر کنیم، دیگر اینکه درک بیشتری را در مخاطب به وجود بیاوریم و جذابیت های دیداری را در شنوندگان ایجاد کنیم تا با علاقه بیشتر در جلسه حضور داشته باشند، تمام این اهداف باعث شد تا ما بر این باور باشیم و بخواهیم که در ایران برای نخستین بار به برگزاری سمیتئاتری به منظور ارتقاء کیفیت و یادگیری در آموزش و حفظ جایگاه هنر و علم اقدام کنیم و به تلفیق دانش تئوری، تجربی و نمایشی بپردازیم. 

مدیر عامل شرکت پدیده تبار تاکید کرد: محوریت نخستین سمیتئاتر باید ها و نباید ها در مذاکرات موثر است،  از آنجا که مذاکره در جامعه ما نیاز ضروری هر فردی است، ما نیز برای تمامی مدیران، کارشناسان  این شرایط را ایجاد کردیم که آنها هم در این مذاکره حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اساتیدی همچون استاد "نیما کیمیایی" و استاد "رضا استوان" همراه با کارگردانی آقای افکاری در صحنه حضور خواهند داشت و همچنین  پروفسور "مسعود حیدری" پدر علم مذاکرات و استاد جمشید مشایخی و بسیاری از مقامات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی در این سمیتئاتر میهمان افتخاری ما هستند.

حبیبی تبار افزود: "خطاهای رایج در مسیر انجام مذاکرات"، "داشتن نگاه علمی به مقوله مذاکره"، نقش احساسات در مذاکره"، "اینرسی روانی تفکر در مذاکر"، "آشنایی با حساسیت های دیگر ملیت ها جهت مذاکره"، "کاربرد زبان بدن در مذاکرات" و . .. اهداف این سمیتئاتر به شمار می آیند.

وی گفت: این برنامه ی سمیتئاتر 6 آذرماه با حضور اساتید و هنرمندان در سالن همایش کتابخانه ی ملی برگزار می شود.

برچسب ها: وبگردی ، سمیتاتر ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار