یک مرکز پژوهشی اعلام کرد

امکان وقوع بحران مالی دیگر در سال 2015/ آمريکا احتمالا دچار رکود اقتصادی خواهد شد

گروه پژوهشی که بحران مالی سال 1929 و 2008 را پيش بينی کرده بود اکنون پيش بينی می‌کند بحران مالی بزرگ ديگری در سال 2015 رخ خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي، گروه پژوهشي و پيش بيني اوضاع اقتصادي موسوم به مرکز پيش بيني جروم لوي فورکاستينگ، درگذشته وقوع بحران مالي سال 1929 يا همان رکود بزرگ را پيش بيني کرده بود.

همين گروه در سال 2007 بحران مالي و اقتصادي سال 2008 (بحران وام هاي رهني مسکن) را نيز پيش بيني کرده بود. هر دو پيش بيني مرکز پيش بيني جروم لوي فورکاستينگ در عمل تحقق پيدا کرد.

بحران وام هاي رهني مسکن که در سال 2008 روي داد، با دادن وام به افرادي که شرايط لازم براي دريافت وام را نداشتند آغاز شد و در عمل به بحران بزرگي در اقتصاد آمريکا و در اقتصاد جهان منجر شد و خسارت زيادي به اقتصاد آمريکا و جهان وارد کرد.

مرکز پيش بيني جروم لوي فورکاستينگ اکنون پيش بيني مي کند بحران مالي بزرگ ديگري سال 2015 در جهان روي خواهد داد.

جروم لوي بنيانگذار مرکز پيش بيني جروم لوي فورکاستينگ در گذشته وقوع بحران مالي سال 1929 يا رکود بزرگ را پيش بيني کرده بود. رکود بزرگ،بحران مالي بزرگ و طولاني‌ مدتي است که در سال 1929 در آمريکا روي داد.

اين بحران در آمريکا با کاهش ارزش سهام در تاريخ چهارم سپتامبر سال 1929 آغاز گرديد و در تاريخ 29 اکتبر همين سال که سه شنبه سياه نام گرفت، بورس آمريکا سقوط کرد و خبر آن در سراسر جهان پيچيد. از آن پس طولي نکشيد که جريان رکود اقتصادي در تمام کشورهاي جهان به سرعت گسترش يافت.

اکنون همين مرکز مشاوره اي پيش بيني مي کند در بحران مالي که سال آينده روي خواهد داد آمريکا احتمالا دچار رکود اقتصادي خواهد شد و اين درحالي است اين کشور به تازگي از بحران مالي سال 2008 خارج شده است.

اگر اين پيش بيني درست از کار در آيد جهان يک بار ديگر گرفتار بحران مالي خواهد شد و اروپا که مايوسانه تلاش مي کند از بحران مالي سال 2008 خارج شود اين بار ممکن است غرق در اين بحران شود.

مرکز پيش بيني جروم لوي فورکاستينگ در حالي چنين پيش بيني از اوضاع اقتصادي در سال آينده دارد که بانک هاي بزرگ آمريکا از جمله مورگان استانلي و گلدمن ساکس پيش بيني کننده اوضاع اقتصاي د درآمريکا نه تنها بد نخواهد شد بلکه بهبود نيز خواهد يافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار