"انوشیروان ارجمند" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ای کاش همه ما مانند امام حسین(ع) در جهت سرافراز کردن اسلام می‌کوشیدیم/ کار برای سالار شهیدان شور عجیبی به من می‌بخشد

"انوشیروان ارجمند" گفت: 12 سال با اجرای نمایش "خورشید کاروان" در ایام محرم خادم ابا عبدالله بودم.

"انوشیروان ارجمند" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پیرامون محرم گفت:در ماه محرم تمام شیعیان جهان عزادار سومین امام خویش هستند  و این ماه برای عاشقان امام حسین ع رنگ و بوی دیگری دارد.

وی در ادامه افزود: ماه محرم همچون کلاس درسی برای مسلمانان است؛ ماهی که در آن می توان حق طلبی، عدالت خواهی، ایثار، جوانمردی و دینداری را آموزش دید. امام حسین (ع) پیرو وصایای پدرش به قیام با باطل برخاست. و با این حرکت اسلام را تاابد زنده و پایدار نگه داشت.همه ی انسان ها نیاز به الگو دارند و اسوه ی شیعیان در صبر، استقامت و ایمان ابا عبدالله است که با وجود از دست دادن عزیزانش پا پس نکشید و اسلام را سر افراز کرد. ای کاش همه ی ما همانند مولایمان در جهت سر فراز کردن اسلام می کوشیدیم.

بازیگر نقش رفاعه در سریال مختار نامه  در خصوص شرایط کار در این سریال اظهار داشت:وقتی فاجعه کربلا رخ داد عده ای از بزرگان کوفه که به یاری امام حسین ع نشتافته بودندو به ایشان پشت کرده بودندپشیمان شدند و بعد از توبه ی بسیار گروه نصارات الحسین را برای انتقام خون ایشان تشکیل دادند.

این گروه به رهبری شخصی به نام سلیمان بعد از به دست آوردن پیروزی های متعدد نام توابین را برخود نهادند. در یک جنگی که بین آنها و گروه باطل شکل گرفت قرار شد پرچمشان به زمین نیافتد و رفاعه آخرین پرچم دار آنها بود.

وی ادامه داد: پس از آن جنگ رفاعه از مختار طلب همکاری کرد و با پیوستن مختار به گروه رفاعه پیروزی های فراوانی بدست آمد اما چون هدف رفاعه انتقام خون امام حسین بود و فکر می کرد که مختار به دنبال قدرت است از او جدا شد و بعد از آن گروه یمنی اش به جای شعار یا نصارات الحسین ،یانصارات العثمان را سردادند و این گونه رفاعه مقلوب نزدیکان خود شد و به هدفش نرسید.

بازیگر فیلم امام علی ع خاطر نشان کرد: همیشه راغب به کار کردن برای امام حسین(ع) بوده ام و قدم برداشتن برای این حضرت شوری عجیب در من ایجاد می‌کند و احساس خستگی ناپذیری به من می دهد

وی افزود: 12 سال پیاپی با بازی در نمایش خورشید کاروان به امام سومم خدمت می کردم اما امسال به دلیل اینکه سر کار یتیم خانه ی ایران هستم این سعادت و توفیق از من گرفته شد و به همین علت بسیار ناراحت هستم.

بازیگر فیلم ولات عشق در خصوص حس و حال خودش در محرم گفت:خداوند تمامی حس ها را در وجود بنده اش قرار داده است بعضی را کمتر و بعضی را بیشتر؛ بازیگران به دلیل بازی کردن با احساساتشان گاه از روحیات متفاوت تری برخوردارند، اما من هم مثل تمام ایرانیان از کودکی با روضه های امام حسین (ع) بزرگ شده ام و ارادت خیلی زیادی به ایشان دارم امیدوارم بتوانم در تمامی مسائل زندگی از افکار و رفتار ایشان الگو بگیرم مکتب حسین مکتبی است که همه کس شایستگی یدک کشیدن نام آن را ندارد.
 
این بازیگر درباره کارهای تولید شده در حوزه عاشورا اظهار داشت: تا به امروز آثار قابل قبولی در این حوزه تولید شده است مثلا سریال مختار نامه که به طور غیر مستقیم به این موضوع پرداخته با صرف زمان و هزینه زیاد با کیفیت بالایی تولیدو در صد رضایت قابل توجهی  را به دست آورده است اما با برنامه ریزی های بهتر به پیشرفت های شایان تری در این زمینه خواهیم رسید.

وی در خصوص کار جدیدش خاطر نشان کرد:در حال حاضر مشغول دور خوانی  و تمرین روی لوکیشن های فیلم یتیم خانه ایران هستیم و تا چند روز دیگر فیلم برداری این کار شروع خواهد شد و هدف از ساختن این فیلم شرکت در سی و سومین جشنواره ی فیلم فجر نیست.

انوشیروان ارجمند در پایان گفت: ایام محرم را به تمام شیعیان جهان تسلیت می گویم و از خدامی خواهم توفیق بردن بهره ی کافی از این روز هارا  به ما بدهد.

انتهای پیام/اس   
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.