سنندج؛

توزیع شیر رایگان درمدارس کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 218 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از شیر رایگان بهره مندخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سالار عرفانی نسب در جلسه کارگروه استانی شیر مدارس که با حضور نمایندگان کارگروه و ادارات و دستگاه‌های عضو در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد،گفت: در سال تحصیلی 94-93 تعداد 218 هزار و 107 نفر از دانش‌آموزان جامعه هدف تحت پوشش شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری شیر رایگان بین کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول مدارس دولتی و غیردولتی، دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی دوره متوسطه دوم، مراکز کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی و پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس ابتدایی توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، فرهنگ‌سازی برای مصرف شیر را از اهداف توزیع شیر رایگان در مدارس عنوان کرد و افزود: امسال نیز بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش و با همکاری ستاد هدفمندی یارانه‌ها توزیع شیر بین دانش‌آموزان بعد از برگزاری مناقصه خرید در سطح مدارس آغاز خواهد شد.

عرفانی نسب، مبلغ پیش‌بینی‌شده برای تهیه و توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان جامعه هدف استان را 9 میلیارد و 671 میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه از این مبلغ دو میلیارد و 833 میلیون تومان در مرحله اول برای تهیه و توزیع شیر در سطح مدارس استان منظور شده است گفت: امسال علاوه بر دانش‌آموزان مدارس دولتی، دانش‌آموزان مدارس غیردولتی نیز تحت پوشش شیر رایگان قرار خواهند گرفت.

وی درپایان از وصول دستورالعمل وزارتی توزیع شیر در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل 30 درصد شیر مدارس برای توزیع در مدارس شهری به صورت پاستوریزه و 70 درصد شیر نیز به صورت استریل برای توزیع در مدارس روستایی تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: رایگان ، شیر ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.