منبع دیپلماتیک در مصاحبه با ایتارتاس:

برای توافق درباره انتقال احتمالی مواد هسته‌ای از ایران به روسیه، دو طرف باید موافقت خود را درباره همه بخشهای توافق مشترک اعلام کنند

ایران و شش قدرت جهانی دور جدید مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را امروز سه شنبه در وین از سر می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ايتارتاس، در فاصله تنها یک هفته مانده به  ضرب الاجل بیست و چهارم نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی، این انتظار وجود دارد که مذاکرات تمدید شود. 

دو طرف نتوانسته اند اختلافات درباره مسایل کلیدی به ویژه پارامترهای غنی سازی اورانیوم و ترتیب  و جدول زمانی حذف تحریم هایی را برطرف کنند که آمریکا اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل برضد تهران اعمال کرده اند. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فرانک والتر اشتاینمایر قرار است روز سه شنبه درباره مسئله هسته ای ایران در مسکو گفتگو کنند. 

دیپلمات های غربی بر این باورند یکی از راه حل های این مسئله می تواند توافق میان ایران و مسکو درباره انتقال مواد هسته ای به روسیه باشد. 

یک منبع دیپلماتیک گفت به منظور توافق درباره برنامه احتمال انتقال مواد هسته ای از ایران به روسیه و فراوری بیشتر مواد هسته ای و تبدیل آن به سوخت راکتور هسته ای، دو طرف باید درباره همه بخشهای توافق مشترک موافقت کنند. 

این توافق میان ایران و مسکو می‌تواند بخشی از توافق اصلی و در جهت دستیابی به نتیجه اصلی باشد.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار