ریابکوف:

تا رسیدن به توافق دائم یک گام و حتی نصف گام فاصله داریم

معاون وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی اعلام کرد مذاکرات هسته‏‎ای بین ایران و گروه 1+5 از زمان مذاکرات مسقط تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه،‌ گفت ایران و گروه پنج به علاوه یک تا رسیدن به توافقی دائم در خصوص برنامه هسته ای تهران تنها چند گام فاصله دارند. 

معاون وزیر خارجه روسیه که ریاست هیئت روسی در گفتگوهای وین را بر عهده دارد گفت: من هنوز بر این باورم که ما تا رسیدن به این تصمیم یک گام و حتی نصف گام فاصله داریم.هیچ مانعی (در این مسیر)وجود ندارد و تنها مانعی که وجود دارد احتمالا نبود تصمیم سیاسی در پایتخت های کشورهای شرکت کننده در این گفتگوهاست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه و بعد از ورود به وین گفت از زمان برگزاری مذاکرات عمان در هفته گذشته هیچ گونه پیشرفتی در خصوص دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای ایران حاصل نشده است. وی تصریح کرد: از زمان گفتگوهای عمان تا کنون هیچ تغییری صورت نگرفته است. تحریم ها،‌ غنی سازی (اورانیوم)،اراک، شفافیت و تحقیقات نظامی سابق مسائلی هستند که هنوز به قوت خود باقی هستند. 

ریابکوف پس از ورود به وین اعلام کرده بود تا زمانی که در گفتگوهای هسته ای ایران پیشرفتی حاصل نشود، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به وین سفر نخواهد کرد.

ریابکوف در این باره گفت: تا زمانی که مشخص نشود اوضاع چگونه پیش خواهد رفت، به هیچ وجه این احتمال وجود نخواهد داشت که وزیر امور خارجه روسیه به اینجا (وین) سفر کند.

وی افزود: به منظور تاکید بر اهمیت آنچه که در حال وقوع است، و با توجه به نبودن تضمین در خصوص رسیدن به نتیجه در صورت حضور وزیر، ما در این مرحله از چنین طرحی حمایت نمی کنیم. وی همچنین تاکید کرد گفتگوها تنها زمانی در سطح وزیر برگزار خواهد شد که نتایج گفتگوها، در راستای حمایت از چنین موضوعی باشد.

بنا به گفته ریابکوف، اکنون مهمترین هدف عبارت است از انجام کامل کارهایی که مدیران و هیات های سیاسی مسئول انجام دادن آن هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: تا زمانی که هر آنچه که قرار است انجام دهیم محقق نشده باشد، نمی توانیم به وزیر امور خارجه روسیه توصیه کنیم به مذاکرات بپیوندد.

گروه پنج بعلاوه یک روز سه شنبه دور آخر گفتگوها را با هدف دستیابی به یک موافقتنامه نهایی درباره برنامه هسته ای ایران آغاز کرد.





انتهای پیام//
برچسب ها: روسیه ، وزارت ، هسته ، خارجه ، ایران ، مسقط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار