وزارت امور خارجه امریکا خبر داد:

"کری" سفر خود را به وین به تعویق انداخت/ دیدار با "فابیوس" و "سعود الفیصل"پیش از سفر به وین

وزارت امور خارجه امریکا سه شنبه اعلام کرد جان کری وزیر خارجه این کشور سفر خود را به وین برای پیوستن به آخرین دور مذاکرات هسته ای وزیران امور خارجه پنج به علاوه یک با ایران به تعویق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، کری که از غروب دوشنبه تاکنون در لندن بسر می برد، قرار بود اوایل این هفته به منظور برگزاری دور نهایی مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران، وارد وین پایتخت اتریش شود.

سران این کشورها امیدوارند تا قبل از به پایان رسیدن ضرب الاجل 24 نوامبر و پس از ماهها مذاکرات به توافق جامع دست یابند اما هنوز اختلافات اساسی بین ایران و قدرتهای غربی باقی است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا روز سه شنبه مذاکرات‌شان را در وین پیش از ورود وزیران امور خارجه این کشورها با حضور نمایندگان پنج به علاوه یک ، ازسر گرفتند.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا  اعلام کرد وزیر خارجه اواسط هفته عازم وین خواهد شد. وی افزود هنوز روز دقیق سفر کری به وین تعیین نشده است.

وی سه شنبه شب در توضیح این خبر افزود : کری فردا (چهارشنبه) را در لندن اقامت خواهد داشت تا در آنجا به رایزنی و مشورت با تیم مذاکره کننده و نیز مقامات وزارت خارجه در واشنگتن، ادامه دهد.
 
سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزود جان کری بامداد پنجشنبه عازم پاریس خواهد شد تا در آنجا با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان و لوران فابیوس همتای فرانسوی خود درباره مذاکرات هسته ای ایران جداگانه ملاقات و گفتگو کند.

کری پیش از این در سخنانی در لندن گفته بود :لازم است ایران حداکثر همکاری ممکن را با ما برای اینکه به جهان ثابت کند برنامه هسته ای اش صلح آمیز است به عمل آورد.
 



انتهای پیام./
برچسب ها: وین ، کری ، آمریکا ، سفر ، تعویق ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار