ایهود باراک: توافق با ایران نزدیک نیست

نخست وزیر سابق کابینه رژیم اشغالگر قدس در حاشیه "کنفرانس رهبری مالی جهانی" در فلوریدا در گفتگو با شبکه بلومبرگ مدعی شد توافق با ایران نزدیک نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، نخست وزیر سابق کابینه رژیم اشغالگر قدس درباره روابط اسرائیل و آمریکا و نگرانی صهیونیست ها از توافق هسته ای بین ایران و آمریکا گفت ما در گذشته نیز با آمریکا مناقشاتی داشتیم و ممکن است در آینده نیز داشته باشیم و اگر توافق بدی به دست آید، شاید ایران نیز یکی از این موضوعات باشد. با این حال، حقیقت اصلی به جای خود باقیست که ما روابطی قوی با آمریکا داریم، این کشور حمایت کیفی نظامی و دیپلماتیک عمده ای از اسرائیل می کنند و قطعنامه‌های ضد اسرائیلی را در شورای امنیت وتو می کنند. این روابط ویژه ای است و در زمان اوباما نیز همکاری اطلاعاتی دو طرف به شکلی بی سابقه ای افزایش یافت و دولت اوباما حتی از سامانه دفاع گنبد آهنین ما نیز دفاع کرد. روابط ما بسیار قوی است و این روابط را با رئیس جمهور، کنگره و مردم آمریکا نگاه می‌داریم.

وی با رد اینکه احتمال توافق با ایران نزدیک است، مدعی شد: ایرانیان هرگز مصالحه ای در این مسیر انجام نداده اند. آنان انتظار دارند که احتمالا دولت آمریکا در موضع ضعف قرار بگیرد و این توافق به دست آید. البته من باور ندارم که چنین توافقی به دست آید و شاید تاخیری شش هفته‌ای دیگری ایجاد شود. زمان همه چیز را نشان می‌دهد.

وی درباره اینکه آیا در دوران زندگی اش، شاهد راه حل دو کشوری خواهد بود یا نه گفت به نظر من این اتفاق باید بیفتد و امیدوار است که بیفتد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار