نقش شوخ‌طبعی در تفکر خلاق

شوخ‌طبعی ضمن آنکه رفتاری خلاق محسوب می‌شود، تسهیل کننده خلاقیت هم است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ویژگی‌های مختلفی برای انسان در نظر گرفته شده است که وجه تمایز او از دیگر موجودات را نشان می‌دهد.

قابل ذکر است که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انسان توانایی خندیدن او است، پس به این دلیل می‌توان گفت که آدمی موجودی خندان است.

بر این اساس متین‌السادات نصری، مشاور و مدرس دانشگاه ، افزود: شوخی و شوخ‌طبعی ضمن اینکه خود رفتاری خلاق محسوب می‌شود، تسهیل کننده خلاقیت هم است زیرا سبب شکسته شدن چارچوب‌های ذهنی می‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم شوخ‌طبعی را بر اساس مؤلفه‌های تفکر خلاق ارزیابی کنیم مشاهده می‌کنیم که هر چهار مؤلفه سیالی، ابتکار، تخیل و انعطاف‌پذیری از اجزا ضروری آن است.

این مشاور و مدرس دانشگاه‌ یادآور شد: به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که شوخ‌طبعی فرآورده تفکر خلاق است به این معنی که اگر خلاقانه فکر نکنیم پس قاعدتاً نمی‌توانیم شوخ‌طبع باشیم.

گفتنی است، که بین شوخ‌طبعی، طنز و مسخره کردن تفاوت بسیار است، شوخ‌طبع کسی است که هم خود و هم دیگران را می‌خنداند اما مسخره کننده با رفتار ناشایستش تنها خود را می‌خنداند آن هم به قیمت ناراحتی و دلخوری دیگران.گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
برچسب ها: شوخ طبعی ، رفتاری ، تفکر ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهره جهانگیری
۱۸:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر در مورد مطلب نقش شوخ طبعی در تفکر خلاق میخواستم کمکم کنید اسم و فامیل گزارشگر رو میخواستم برای پروژم ممنون میشم از لطفتون اگه زود جوابمو بدید
آخرین اخبار