تبریز؛

57 میلیاردو 250 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در کشور

معاون هماهنگی امور استانهای گمرگات کشور با اعلام این مطلب افزود:از این میزان 27 میلیارد دلار صادرات و 30 میلیارد و 250 میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، با عنایت در جمع صنعتگران بناب افزود:نسبت به مشابه سال قبل 20 درصد در واردات و 24 درصد در صادارات با رشد ارزش افزوده مواجه بوده ایم.

وی 24 ساعته بودن گمرگات مرزی کشور،و افزایش مراودات مرزی با کشور های همسایه را از مهمترین اقدامات گمرگات در تسهیل صادرات اعلام کرد و گفت:بازار عراق یکی از پایدار ترین بازارهای منطقه برای صادرات می باشد که باید صادر کنندگان نسبت به حفظ این بازار با صدور محصولات با کیفیت اقدام کنند.

با عنایت تصریح كرد :هر وقت احساس کنیم گمرگی به 24 ساعته شدن نیاز دارد بلافاصله اقدام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور استانهای گمرگات کشوراظهار کرد:صدور محصولات با کیفیت و حفظ بازار ار ارکان گمرگ می باشند که باید مورد توجه صادر کنندگان باشد.

با عنایت با اشاره به اهمیت وجود گمرگ در مناطق صنعتی گفت:در حال حاضر 98 درصد تجارت جهان از طریق سازمان جهانی گمرگ صورت می گیرد.

وی ،صادرات از محل تولید و بالا بردن ارزش رقابتی را از راهکارهای مهم گمرگ کشور اعلام کرد و افزود:آنچه کشور را از وابستگی نجات می دهد عدم وابستگی و تسهیل تجارت است و گمرگ کشور بعنوان سکوی صادارت در خدمت تولید کنندگان است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرآوری 30 درصد کشمش کشور در بناب گفت:صنعتگران بنابی در زمینه های مختلف بعنوان بازوی توانمند دولت در عرصه اقتصادی در صادرات اقلام تولیدی با مشکل مواجه می باشند.

محمد باقری بنابی افزود:وجود گمرگ در شهرستان بناب علاوه بر اینکه مشکل صادرات و واردات را مرتفع خواهد نمود باعث تمرکز زدایی امور گمرگات از مرکز استان خواهد شد.

فرماندار بناب نیز با اشاره به کسب رتبه اول تولید فولاد کشور در بخش خصوصی گفت:وجود مراکز مهم تولیدی و صنعتی و معرفی صادر کننده نمونه کشوری برای چهار سال متمادی نشان از ظزفیت های بالقوه شهرستان بناب در امر صادرات و واردات دارد.

فرج الهی افزود: شایسته نیست صادرکنندگان بنابی ضمن مبارزه با مشکلات دیگر در امر صادارات نیز با مشکل مواجه باشند.

وی با اشاره به ظزفیت های صادرات شهرستان بناب گفت:وجود 56 کارات بازرگانی حقوقی و 78 کارت بازرگانی حقیقی و 200 تاجر تولید کننده بر اهمیت شروع بکار گمرگ بناب افزوده است.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: صادرات ، غیر نفتی ، دلار ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.