ایلام/

برپایی ستاد مردمی استقبال از زائران حسینی در مهران

رییس ستاد مردمی استقبال از زائران در مهران از دایر شدن ستاد مردمی استقبال از زوار اربعین حسینی برای ارائه خدمات مناسب به زوار ابا عبدالله (ع) در این شهر خبرداد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' گفت: این ستاد از پنج کمیته مالی، اسکان، تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی و ترابری تشکیل شده است.

وی  با بیان اینکه برنامه منظمی تدوین شده تا اعضای این ستاد در تامین محل استراحت، خوابگاه، غذای گرم، حمل و نقل و امکانات رفاهی تلاش ویژه ای انجام دهند افزود: مردم مهران همانند پارسال در راه ارائه خدمات به زوار امام حسین (ع) از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و در این راه همه مصمم هستند.

فرماندار مهران  گفت: ادارات شهرستان هم سو و همگام با مردم در ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات تلاش می کنند و تمام وسایل حمل و نقل اداری، تمامی مهمان سراها و زائر سراهای مهران برای اسکان زوار ساماندهی شده اند.

مراد ناصری افزود: فضایی در مهران شکل گرفته که هر منزل به یک زائرسرا تبدیل شده و همه زائرسراها آماده اسکان زائران هستند.

شهر مهران در پنج کیلومتری مرز رسمی و بین اللملی ایران و عراق مهمترین کانون انتقال و سفر زوار عتبات عالیات در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم است.

محرم سال گذشته حدود 550 هزار نفر از عاشقان و عزاداران امام حسین (ع) از مناطق مختلف کشور و اتباع کشورهای همسایه از راه مرز مهران در 100 کیلومتری جنوب شهر ایلام راهی عتبات عالیات عراق شدند تا در آیین های سوگواری پیشوای سوم شیعیان جهان حاضر شوند.

روزانه در شرایط عادی بین پنج تا شش هزار زائر ایرانی و عراقی از راه مرز مهران راهی زیارت مکان های مذهبی و مقدس دو کشور می شوند.
 
 
 
  انتهای پیام/ب
برچسب ها: ستاد ، استقبال ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.