چهارمین دوره بازی های آسیای تایلند؛

درخشش کاروان ورزشی ایران در روز هشتم رقابتها/ایران با 6طلا،9نقره و 7برنز در رده پنجم جدول

چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا در حالی از روز جمعه 23 آبان ماه در پوکت تایلند بطور رسمی آغاز گردید که نمایندگان کشورمان درخشش قابل توجهی در هشتمین روز این رقابتها داشتند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

*تیم ملی واترپلو از سد قزاقستان گذشت


در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای ساحلی تیم ملی واترپلوی کشورمان که روز گذشته باخت ناباورانه ای برابر کویت داشت امورز موفق شد تیم قدرتمند قزاقستان را شکست دهد.

تیم ملی واترپلو ساحلی کشورمان امروز توانست اولین باخت را در این سری از رقابتها به تیم قزاقستان تحمیل کند و در نهایت با نتیجه 11 بر 9 پیروز این میدان باشد.

تیم ملی واترپلو کشورمان که برنزش مسجل شده بود با این پیروزی به کورس مسابقات برای دستیابی به مدالی خوشرنگ تر از برنز باز گشت .

آخرین روز مسابقات واترپلوی ساحلی قهرمانی آسیا فردا صبح در محل کارون بیچ خواهد بود و تیم کشورمان با تیم تایلند میزبان مسابقات دیدار خواهد کرد.

نیمه اول دیدار ایران با قزاقستان با نتیجه 5 بر 4 به سود قزاقستان پایان یافت  ولی در نیمه دوم این تیم ملی واترپلوی کشورمان بود که  7 گل را به قزاقستان زد تا برنده این میدان باشد.

حامد ملک خانبانان 4 گل
محسن جلیلی 2 گل
نیما خوشبخت 3 گل
امیر حسین خانی 1 گل و عطا برخورداری 1 گل به ثمر رساندند.

این دیدار با قضاوت تان بون از سنگاپور انجام شد.

*والیبال ساحلی ایران به جمع 8 تیم برتر راه یافت

در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیها ساحلی تیم ملی والیبال ساحلی با شکست عمان به جمع هشت تیم برتر این مسابقات راه یافت.

تیم ملی والیبال ساحلی با ترکیب بهمن سالمی و صابر هوشمند در دو ست پیاپی موفق شد تیم ملی عمان را شکست داده و به جمع 8 تیم برتر راه یابد.

در این مسابقه حساس والیبالیست های کشورمان موفق شدند در ست نخست 21 بر 19 و در ست دوم 21 بر 16 پیروز این میدان گردند تا با توجه به پیروزی برابر قطر،مالدیو، بحرین و ترکمنستان و برد برابر عمان به جمع 8 تیم برتر راه یابند.

*باخت تیم ملی سپک تاکرا در بخش رگو برابر قهرمان جهان


در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای ساحلی تیم ملی سپک تاکرای کشورمان در بخش رگو برابر تیم تایلند قهرمان جهان نتیجه را واگذار کرد.

نمایندگان سپک تاکرای کشورمان در ست نخست 21 بر 8 و در ست دوم 21 بر 3 نتیجه را به قهرمان جهان باختند تا بعد از ظهر امروز ساعت 17 بوقت محلی برابر تیم ملی بروئنی قرار گیرند.

*سرمربی والیبال ساحلی: عمان تیم حرفه ای بود

حمید موحدی سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی گفت: عمان یک تیم حرفه ای بود و بازی مقابل آنها سخت و دشوار ولی بچه ها با تمام توان برای برد مبارزه کردند. در این مرحله به دلیل تک حذفی بودن رقابتها حساسیت مسابقات بالاست چرا که با یک باخت تیم ها حذف می گردند از طرفی عمان سالهاست در والیبال ساحلی سرمایه گذاری کرده و با حضور در رقابتهای متعدد بین المللی تجربه خوبی دارد ولی ما برای پیروزی به میدان رفته بودیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مرحله به مرحله رقابتهای سخت تر می شود ولی بچه ها انگیزه بالایی برای موفقیت در این رقابتها دارند و امید زیادی برای سکو نشینی داریم.

*سرمربی سپک تاکرا: باید بر روی تیم برونئی تمرکز کنیم

پیام شیرعلی گفت:  تیم ملی سپک تاکرا تایلند در بخش رگو قهرمان جهان بوده و بچه ها تمام تلاششان را کردند ولی باید برای برد باید روی تیم برونئی تمرکز کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب گفت:واقعیت اینست که تفاوت کلاس رگو سپک تاکرای تایلند با دیگر تیمها بسیار بالاست و این مسئله تنها مربوط به تیم ما نمی شود لذا با توجه به باخت برابر این تیم باید تمرکز خود را بر روی تیم ملی برونئی بگذاریم تا بتوانیم به یک پیروزی دست یابیم.

شایان ذکر است مسابقه سپک تاکرای ایران و برونئی ساعت 17 امروز بوقت محلی برگزار می گردد.

*رحیمی :سطح بازیها خیلی بالاتر از ادوار گذشته است/ کشورها بازیهای ساحلی را خیلی جدی گرفته اند

سرپرست کاروان اعزامی کشورمان سطح چهارمین دوره بازیهای آسیایی را به مراتب بالاتر از ادوار گذشته دانست و با اشاره به اینکه کشورها این دوره از بازیها را بسیار جدی تر از قبل گرفته اند، عملکرد کاروان ایران را مطلوب ارزیابی کرد.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 پوکت  اظهار داشت: درست در روز برپایی نشست ثبت نام کشورها بود که متوجه شدیم این دوره از بازیها با ادوار گذشته چه به لحاظ کیفی و چه کمی متفاوت خواهد بود. تمام کشورها با قدرت در این دوره شرکت کرده اند و میزبان نیز با تمام توان آمده تا عنوان قهرمانی در اکثر رشته ها را به هر نحوی که شده بدست آورد.

وی ادامه داد: در دور قبل، بازیها  فقط در 13 رشته برگزار شد اما این دوره در 26 رشته برگزار می شود که تعداد ورزشکاران شرکت کننده نیز به همین نسبت افزایش داشته است. دوره پیشین که 2012 در چین برگزار شد 1336 ورزشکار حضور داشتند در حالیکه در این دوره از بازیها 2335 ورزشکار به رقابت با یکدیگر می پردازند. اعلام این نکته که چین بعنوان میزبان دور قبل با 160 ورزشکار به مصاف میهمانان رفته بود اما در این دوره تایلند با 358 ورزشکار در بازیها حضور دارد.

رحیمی با تاکید بر این موضوع که افزایش تعداد کشورها و ورزشکارانش به خوبی نشان می دهد که این بازیها رفته رفته با اهمیت تر می شوند گفت: با نگاهی به تاریخچه برگزاری این بازیها در دوره های قبل می توان بخوبی رشد، توجه و جدی گرفته شدن آنرا حس کرد. این بازیها به حدی در حال پیشرفت و توجه است که در اجلاس انجمن کمیته های ملی المپیک جهان(ANOC)، مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا تصمیم به جهانی سازی آن گرفتند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خوب کشورمان برای سرمایه گذاری در رشته های ساحلی یاد آور شد: خوشبختانه هم در شمال و هم در جنوب ایران سواحل بسیار ایده آلی برای تمرین و آماده سازی ورزشکاران کشورمان در اکثر رشته ها وجود دارد که با شناسایی چهره های مستعد می توان برای موفقیت در اکثر رشته های این دوره از بازیها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد. به هر حال دستگاه ورزش ایران بخصوص فدراسیونهای ما نیز می بایست همگام با تمام رقبای آسیایی توجه بیشتری را به رشته های ساحلی خود داشته باشند.

رحیمی عملکرد کاروان ورزشی ایران در این دوره از رقابتها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه علیرغم اینکه فقط در 17 رشته و آنهم با نفراتی بسیار محدود حضور پیدا کردیم اما خوشبختانه نتایج قابل قبولی را در اکثر رشته ها بدست آوردیم که در کنار نظم و رعایت مسایل فرهنگی باعث می شود تا نمره قابل قبولی به کاروان ایران تعلق بگیرد. در واقع قرار نبود کاروان ساحلی به این بازیها اعزام شود که با اراده رییس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم نهایی برای اعزام گرفته شد که جای تقدیر و تشکر دارد. رشته کشتی عملکرد خیره کننده ای داشت. فوتوالی، کبدی و سپک تاکرا بیش از انتظار ظاهر شدند و مطمئنا در رشته هایی همچون موی تای هم نتایج خوبی بدست خواهیم آورد.

وی در ادامه افزود: رشته های تیمی مثل فوتبال، والیبال ، کبدی و واترپلو هم در حال پیگیری ادامه رقابتها هستند و ظرفیت کسب مدال طلا برای همه آنها در این دوره از بازیها وجود دارد. در کل عملکرد کاروان تا اینجای کار مطلوب ارزیابی می شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی کمیته ملی المپیک با اشاره به جایگاه ایران در جدول رده بندی بازیها گفت: ببینید، در حال حاضر با 5 طلا در جایگاه ششم قرار داریم. در دوره قبل کشورهایی مثل خود ما با دو طلا در جایگاه هفتم قرار گرفتند اما در این دوره شاهدیم که کشوری با 2 طلا و 6 برنز در جایگاه پانزدهم قرار گرفته. این یعنی سطح بالا، فشردگی مسابقات، برنامه ریزی کشورها و اهمیت بازیها.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که ما تا این لحظه عنوان ششمی با کاروانی حداقلی و البته بدون استفاده از پتانسیل ورزشکاران زن بدست آورده ایم. شما با نگاه به جدول مدال آوری کشورهای بالا و پایین ایران به خوبی می بینید که نیم و بلکه بیش از نیمی از مدالهای کشورهای رقیب را بانوان کسب کرده اند. در این دوره از بازیها به دلیل بسیاری از مسایل امکان حضور بانوان نبود اما قطعا درآینده با استفاده از توانایی آنان می توانیم تعداد مدال و جایگاهمان را ارتقا ببخشیم.

رحیمی در پایان برای موفقیت رشته هایی همچون والیبال، کبدی، فوتبال، واترپلو، دوومیدانی، موی تای، پرورش اندام، سپک تاکرا و ... که طی روزهای آینده نیز رقابت خواهند داشت آرزوی موفیت کرد و گفت: ضمن خسته نباشید به کلیه اعضای کاروان از کادر سرپرستی گرفته تا ورزشکار، مربی ، سرپرست و نمایندگان رسانه ها امیدوارم که رشته های دیگرمان نیز با کسب بهترین عناوین جایگاهمان را در جدول بازیها ارتقا ببخشند.

*پیروزی مقتدرانه کبدی کاران کشورمان مقابل میزبان


ملی پوشان کبدی کشورمان در سومین دیدار خود در بازیهای آسیایی ساحلی قدرتمندانه از سد تیم تایلند گذشتند.

ملی پوشان کبدی کشورمان امروز در سومین دیدار خود در چهارمین دوره بازیهای اسیایی ساحلی به مصاف تیم تایلند میزبان رفتند و توانستند این تیم را با نتیجه 47 بر 28 شکست دهند.

نیمه اول این دیدار در حالی 26 بر 11 به اتمام رسید که با صلاحدیدکادر فنی؛ مقرر شده بود جهت حفظ نیرو و آمادگی برای حضوری قدرتمند در دیدارهای پایانی ملی پوشان فشار زیادی به خود وارد نکنند.

این دیدار در نیمه دوم نیز با برتری ملی پوشان ایران همراه بود تا در نهایت تیم ملی کشورمان با نتیجه 47 بر 28 راهی دیدار نیمه نهایی گردد.

تیم ایران که در دیدار اول تیم بنگلادش را شکست داده بود دیروز نیز از سد تیم قدرتمند هند گذشت.

گفتنی است:تیم ملی کشورمان با این پیروزی راهی دیدار نیمه نهایی شد. حریف بعدی تیم ملی ایران بعد از دیدارهای امروز هند،بنکلادش و پاکستان، کره مشخص خواهد شد.

*تیم ملی صحرانوردی کشورمان به نقره رسید/آفریقایی های بحرین طلایی شدند
تیم ملی دوی صحرانوردی کشورمان به دلیل حضور دونده های آفریقایی در ترکیب تیم ملی بحرین به مدال نقره بسنده کرد.

در آخرین روز از رقابتهای دو و میدانی چهارمین دوره بازیهایآسیایی ساحلی 2014 پوکت  تیم ملی دوی صحرانوردی کشورمان با ترکیبب جعفر مرادی، محمدرضا ابوترابی و جعفر صیادی به مصاف حریفان خود رفت که در پایان بعد از تیم بحرین در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت.

این مدال نقره در حالی بدست آمد که 4 نفر اول که از خط پایان گذشتند همه آفریقایی بودند که 3 نفر آنها در ترکیب تیم بحرین و 1 نفر در ترکیب قطر بود.

جعفر مرادی در این مسابقه بعد از 4 دونده آفریقایی در جایگاه پنجم قرار گرفت و ابوترابی و صیادی نیز به ترتیب هفتم و هشتم شدند تا با محاسبه امتیاز آنان تیم ملی ایران روی سکوی دوم قرار گیرد.

تیم قطر نیز بعد از بحرین و ایران در جایگاه دوم قرار گرفت.

کاروان دو میدانی کشورمان که شامل 6 ورزشکار بود به 5 نفرشان به مدال چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی دست یافتند.

گفتنی است، رقابتهای دو و میدانی بازیهای اسیایی ساحلی در 1 مسیر ساحلی و ماسه ای 8 کیلومتری برگزار شد.

*بازیکن کبدی ایران: تیم جوان ولی با تجربه ای داریم
هادی اوشترک، بازیکن تیم ملی کبدی ساحلی ایران گفت: بازی خوبی مقابل تایلند داشتیم، در حقیقت تمرینی بود برای مرحله بعد تا به مدال طلا برسیم.

بازیکن تیم ملی کبدی ساحلی ایران یادآور شد: دیروز هم بازی خوبی مقابل هند داشتیم و با قدرت به پیروزی رسیدیم. تیم ما با اینکه جوان است اما با تجربه کار میکند و امروز هم این موضوع را ثابت کردیم.

اوشترک درباره شانس کسب طلا گفت: اکثر بچه ها متولد ٧٠ به بالا هستند و با این تیم جوان، بهترین نتائج  کبدی را کسب می کنیم و این موفقیت از اثرات لیگ منظم ایران است.

*ترقلی زاده: ایران بهترین تیم فوتبال ساحلی آسیاست
 علی ترقلی زاده مدیر ایرانی دپارتمان فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است ایران در حال حاضر بهترین تیم فوتبال ساحلی آسیا را در اختیار دارد.

علی ترقلی زاده که به عنوان مهمان ویژه مسابقه فینال در پوکت به سر می برد در خصوص وضعیت فوتبال ساحلی ایران گفت: ایران یکی از بهترین تیم های دنیا را در اختیار دارد و ساحلی بازهای ایرانی در حال حاضر تیم اول آسیا هستند.

ترقلی زاده با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ویژه ای برای توسعه فوتبال ساحلی در  آسیا دارد موفقیت های ایران در این رشته در سطح جهانی را عامل مثبتی برای بیشتر شناخته شدن تیم های آسیایی در سطح جهان دانست.

گفتنی است: ترقلی زاده بر ای اهدای جام قهرمانی در این دیدار حاضر شده است و امیدوار است جام را به علی نادری کاپیتان ایران اهدا کند.

*سرمربی کبدی: تازه کارمان شروع شده/ مقابل تایلند ترکیب اصلی را رو نکردیم
سرمربی تیم ملی کبدی امیدوار است که مدال طلای بازی‌های ساحلی به ایران برسد.

محمد شعبانی سرمربی تیم ملی کبدی ایران پس از پیروزی تیمش مقابل تایلند گفت: همان طور که دیدید، تایلند تیم خوبی بود و مقابل هند هم خوب کار کرد. ولی جلوی ما حرفی برای گفتند نداشتند. بچه‌ها با فکر و متانت بازی کردند.

او در مورد عملکرد خوب تایلند در دقایق اولیه مسابقه گفت: تیم‌های جنوب شرق آسیا سرعتی هستند. از اول مسابقه تا ده دقیقه مقاومت آن‌ها بد نیست. ولی بعد شکسته می‌شوند. ما هم البته با ترکیب اصلی کار نکردیم. با مشورت‌هایی که داشتیم، از نظر کوچ عالی بودیم. این یکی از بهترین دوره‌ها برای خود من است چراکه مربیان بیشتر از بازیکنان هماهنگ هستند. امیدوارم دو تا بازی بعدی را هم ببریم.

شعبانی در پایان گفت: ما مقابل تایلند ترکیب اصلی را رو نکردیم. بازیکنان را در پست‌هایی بازی دادیم که بازی نکرده بودند. به این دلیل که هند حریف اصلی ماست و ما هنوز کارمان تمام نشده است. تازه کار ما شروع شده. امیدواریم در پایان مسابقات به مدال طلا برسیم.

*ایران قهرمان فوتبال ساحلی آسیا شد


تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در فینال بازی های آسبایی ساحلی موفق شد برابر تیم ژاپن به برتری برسد و قهرمان بازی های آسیایی ساحلی شود.

تیم ملی کشورمان در بازی فینال موفق شد با نتیجه 4-3 برابر ژاپن به برتری برسد و به این ترتیب با کسب قهرمانی یک مدال طلای دیگر به جمع مدال های کشورمان اضافه کرد.

پیمان حسینی، محمد احمدزاده، فرید بلوگ باشی، امیرحسبن اکبری و علی نادری ترکیب اولیه تیم کشورمان را در این دیدار تشکیل می دادند و گلهای این بازی توسط شهریار مژده، علی نادری، امیرحسین اکبری و حسن عبداللهی به ثمر رسید.

*والیبال ساحلی ایران با پیروزی بر تایلند به جمع چهار برتر راه یافت

 تیم ملی والیبال ساحلی ایران با پیروزی ۲بر صفر مقابل میزبان به نیمه نهایی رسید.

در ادامه رقابتهای والیبال ساحلی بازیهای آسیایی تایلند ملی پوشان ایران  متشکل از صابر هوشمند و بهمن سالمی در مقابل تایلند میزبان که از حمایت تماشاگرانش بهره میبرد قرار گرفت و با حساب دو بر صفر در دو ست متوالی وباحساب۲۱بر۱۱ به  پیروزی رسید و جواز حضور در نیمه نهایی را بدست آورد.

تیم ملی ایران پیش از این تیمهای قطر،مالدیو، عمان ،ترکمنسات و بحرین را از پیش رو برداشته بود.

ایرانی های حاضر در ورزشگاه با شور و حرارت خاصی به تشویق ملی پوشان پرداختند به طوری که هیاهوی تایلندی ها تبدیل به سکوت شد.

ایران دیدار نیمه نهایی را میبایستی در مقابل قزاقستان برگزار کند.

*بهمن سالمی: رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا حاصل سه ماه دوری از خانواده بود
تیم ملی والیبال ساحلی ایران امروز با شکست دادن تایلند به جمع چهار تیم برتر بازی‌های ساحلی صعود کرد.

بهمن سالمی بازیکن این تیم پس از صعود ایران به جمع چهار تیم برتر گفت: تایلند تیم خیلی خوبی بود. آن‌ها سابقه طولانی در آسیا دارند. با یک بازی منطقی و آنالیز مربیان توانستیم آن‌ها را شکست دهیم. دست مربیان ما درد نکند. همچنین از تماشاگرانی که آمدند و ما را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: سه ماه از خانواده خود دور بودیم تا به جمع چهار تیم برتر آسیا برسیم.

*حسینی : مزد زحماتمان را با قهرمانی گرفتیم
 سید پیمان حسینی دروازه بان تیم ملی کشورمان پس از قهرمانی در بازی های آسیایی ساحلی گفت: مزد زحماتمان را با کسب جام قهرمانی گرفتیم.

سید پیمان حسینی که روز سختی را در برابر ژاپن پشت سر گذاشته بود در خصوص بازی فینال گفت: ژاپن یکی از بهترین تیم های آسیاست و بازی مقابل این تیم همیشه سختی های خاص خودش را دارد اما خدا را شکر از پس این بازی سخت برآمدیم و قهرمان شدیم.

بازیکن تیم ملی کشورمان با اشاره به اردوهای سخت تیم ملی عنوان داشت که خوشحال است که با این قهرمانی مزد همه آن روزهای سخت را دریافت کردیم و این حق بچه های ساحلی بود.

*هاشمپور: قدرتمان را به رخ آسیا کشاندیم
 عباس هاشم پور تنها دستیار ایرانی مارکو با ابراز خوشحالی از این قهرمانی اعلام کرد قدرتمان را به رخ آسیا کشاندبم.

هاشمپور همچنین ادامه داد: تیم ما تورنمت سختی را پشت سر گذاشت حسن عبداللهی علی رغم مصدومیت با غیرت وارد زمین شد و حتی گل قهرمانی را هم به ثمر رساند. ما اردوهای سختی را پشت سر گذاشته بودیم و بازیکنانمان خسته و مصدوم بودند. اما علی رغم همین مصدومیت هم توانستیم از عنوان قهرمانی دو سال پیشمان دفاع کنیم و قهرمان آسیا شویم.

*رئیس کمیته ملی المپیک تایلند: پوکت را برای میزبانی بازی های ساحلی جهان پیشنهاد نمی دهیم

رئیس کمیته ملی المپیک تایلند تاکید کرد که در صورت موافقت با میزبانی این کشور در بازی های ساحلی 2017 جهان، منطقه دیگری به جز پوکت را برای میزبانی پیشنهاد می دهند.

"جن یوتاساک ساسیپراپا" رئیس کمیته ملی المپیک تایلند با اشاره به سودهای زیادی که میزبانی بازی های آسیایی ساحلی برای تایلند به همراه داشته است، گفت: " اگر تایلند برنده درخواست میزبانی بازی های ساحلی جهان شود، بعید می دانم که بار دیگر پوکت میزبان بازی ها شود چون این منطقه در شرایط فعلی هم توریست های زیادی را جذب می کند. به این ترتیب ما چشم به استان های دیگر می دوزیم که با برگزاری این بازی ها بیشتر معرفی شوند."

ساسیپراپا با اشاره به علاقمندان زیاد میزبانی بازی های ساحلی جهان از جمله کشور روسیه گفت: "تایلند با توجه به میزبانی بازی های ساحلی آسیا شانس بهتری دارد. هر چند در برخی موارد باید اصلاحاتی را صورت دهیم."

*تیم ملی سپک تاکرا با شکست برونئی راهی نیمه نهایی شد

تیم ملی سپک تاکرای کشورمان در بخش رگو توانست با پیروزی بر قهرمان دور گذشته بازیها راهی دیدار نیمه نهایی شود.

تیم ملی سپک تاکرای رگوی کشورمان عصر امروز در یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی برونئی قهرمان بازیهای سال 2012 قرار گرفت و توانست این حریف قدرتمند را با نتیجه 2 بر 1 شکست داده و راهی دیدار نیمه نهایی گردد.

بر اساس این گزارش، تیم ملی کشورمان در ست اول 21 بر 19 پیروز شد، در ست دوم 21 بر 7 شکست خورد تا کار به ست سوم کشیده شود. ملی پوشان کشورمان در سومین ست و در یک رقابت دیدنی و مثال زدنی با غیرت ایرانی توانستند این حریف قدرتمند را مقتدارنه از پیش رو بردارند.

ملی پوشان کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف یکی از تیمهای میانمار یا لاءوس خواهند رفت.

دیدار نیمه نهایی این رقابتها فردا عصر برگزار می شود.

*یاسین احمدی در موی تای برنز گرفت


در ادامه رقابتهای موی تای چهارمین دوره بازیهای ساحلی یاسین احمدی در مبارزه پای فینال برابر حریف ویتنامی خود شکست خود را به مدال برنز بسنده کرد.

موی تای کار ٥٧کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف ویتنامی از راهیابی به فینال بازماند و به مدال برنز رسید.

در چهارمین روز از رقابتهای موی تای چهارمین دوره بازیهای اسیایی ساحلی 2014 تایلند، یاسین احمدی ملی پوش وزن ٥٧کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفی از کشور ویتنام رفت که نتوانست این حریف را شکست دهد. وی با این شکست نتوانست به فینال راه یابد و مدال برنز بسنده کرد.

*سلیمانی موی تای کار وزن 67 فینالیست شد

در ادامه رقابتهای موی تای چهارمین دوره بازیهای ساحلی کاوه سلیمانی با شکست حریفی از کشور قزاقستان به دیدار فینال این رقابتها راه یافت.

در چهارمین روز از رقابتهای موی تای چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 تایلند کاوه سلیمانی ملی پوش وزن 67 کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفی از کشور قزاقستان رفت که توانست این حریف را در هر سه راند شکست داده و راهی دیدار پایانی شود.

وی شب گذشته با شکست حریفی از چین به جمع چهار نفر برتر راه یافته بود.

*ستاری دومین موی تای کار فینالیست
موی تای کار ٨١کیلوگرم کشورمان به دلیل عدم حضور حریف لبنانی در دیدار نیمه نهایی راهی دیدار فینال شد.

در چهارمین روز از رقابتهای موی تای چهارمین دوره بازیهای اسیایی ساحلی 2014 تایلند، محمود ستاری ملی پوش وزن ٨١کیلوگرم کشورمان که به دیدار نیمه نهایی راه یافته بود به دلیل عدم حضور حریف لبنانی در این دیدار راهی دیدار فینال شد.

در گروه وزن ٨١کیلوگرم ١٦ موی تای کار حضور داشتند که نماینده کشورمان با شکست موی تای کارانی از کشورهای قرقیزستان، اردن و لبنان به دیدار نهایی راه یافت.

بدین ترتیب بعد از حضور کاوه سلیمانی موی تای وزن 67 ستاری دومین موی تای کاری است که راهی دیدار پایانی شد.

*سهراب آزاد: قهرمان دوره قبل را شکست دادیم
تیم سپک تاکرا ایران در رشته رگو با شکست دادن برونئی مدال برنز خود را قطعی کرد.

سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرا ایران پس از این پیروزی گفت: ما اولین بار است که در بازی‌های ساحلی شرکت می‌کنیم. از اینکه به ما اعتماد کرده‌اند که به این مسابقات بیاییم تشکر می‌کنم. ما برای برنز تیمی آمده بودیم و فکر نمی‌کردیم در رگو هم به مدال برسیم. ولی این خواست خدا بود که برونئی را ببریم و به جمع چهار تیم برسیم. بازی بعدی را ببریم به فینال می‌رسیم.

او ادامه داد: ما برای یک برنز آمده بودیم ولی خدا کمک کرد و دو مدال ما قطعی شد. برونئی در رگو خیلی قوی است و دوره قبل مدال طلا گرفته بود.

آزاد در پایان گفت: مسئولان باید به سپک تاکرا اعتماد کنند در هر مسابقه‌ای که اعزام شویم مدال می گیریم. ما جزو 6 تیم برتر جهان هستیم و اگر به ما اعتماد کنند در همه مسابقات مدال خواهیم گرفت.

*دو ملی پوش پرورش اندام ایران به فینال را یافتند
 در پایان روز اول مسابقات پرورش اندام چهارمین دوره بازیهای ساحلی دو ملی پوش کشورمان در رقابت با برترین های آسیا و جهان به فینال مسابقات راه یافتند.

در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای ساحلی عصر امروز سید روح اله میر لوحی در دسته ۱۶۸  بعد از رقابت با حریفان آسیایی که هر کدام قهرمانی جهان را نیز یدک میکشیدند توانست به فینال راه یابد.

همچنین جواد سلطانی دیگر ملی پوش ایران در دسته ۱۷۲ توانست جواز حضور در فینال را کسب کند.

لازم به ذکر است فینال رقابتها فردا ساعت 16 به وقت  پوکت برگزار میشود.

*سرمربی سپک تاکرای ایران: شکست برونئی کار آسانی نبود/ حریف از توانایی ورزشکارانمان شوکه شده بود
پیام شیرعلی سرمربی تیم ملی موی تای کشورمان پس از پیروزی شاگردانش مقابل تیم برونئی گفت: این تیم دوره قبل بازیها در نایانگ چین موفق شده بود به عنوان قهرمانی دست یابد و یکی از قدرتهای اصلی این رشته به حساب می آید.

وی ادامه داد: ورزشکاران ایران با انگیزه بالا و آمادگی خوبی که داشتند نوانستند کار بزرگی را انجام دهند که انصافا خیلی ها تصورش را هم نمی کردند. من به این بچه ها ایمان دارم و مطمئنم با حمایت بیشتر می توانند به عناوین بزرگی دست یابند.

شیرعلی با اشاره به قرعه سخت تیم ایران در مسابقات رگوی بازیهای آسیایی ساحلی اظهار داشت: سپک تاکرا رشته مختص به کشورهای شرق آسیا است که از کودکی در کوچه و خیابان تمرین می شود. تایلند و میانمار و اندونزی و برونئی نیز جزو بهترینهای این رشته هستند که ما با دو تا از بهترینها هم گروه شدیم و فردا هم باید به مصاف یکی از تیمهای لائوس یا میانمار برویم وباید در فرصت باقیمانده تا مسابقه حساس نیمه نهایی که فردا خواهد بود ملی موشان را ریکاوری کرده و مهیای این دیدار کنم.

وی با تاکید بر روحیه بالای ملی پوشان ایران گفت: ما برای کسب مدال به این مسابقات آمده ایم و تمام تلاشمان را بکار می بندیم تا خوشرنگترین مدال را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در پایان گفت: از کمیته المپیک ، فدراسیون و انجمن که به این بازیکنان و کادر فنی اعتماد کردند تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم که توانسته باشیم پاسخ این اعتماد را بدهیم.

*مربی پرورش اندام: به کمتر از طلا فکر نمی کنیم
 مدیر فنی و مربی تیم ملی پرورش اندام بعد از صعود دو نماینده کشورمان به فینال گفت: به امید خدا مدال طلای این رقابتها از آن بچه ها ما خواهد بود.

رضا سلطانی در ادامه گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و اکثر قهرمانان جهان از کشورهای مختلف آسیایی حضور داشتند اما ملی پوشان ایران نیز از قهرمانان جهانند و فقط برای مدال طلا به این مسابقات آمده اند و امیدواریم فردا در هر دو دسته مدال طلا را کسب کنیم  ومزد زحماتمان را بگیریم.

وی در ادامه گفت: پرورش اندام در بین کشورهای آسیایی رشد خوبی داشته ولی ما هم با تمام توانمان راهی این رقابتها شدیم تا طلا کسب کنیم.

*کاوه سلیمانی: در فینال حریفم را ناک اوت می کنم
موی تای کار وزن 67 کیلوگرم ایران به فینال بازی‌های ساحلی در رشته موی تای رسیده و تنها به مدال طلای رقابتها فکر می کند.

وی در مورد مسابقه امروز خود با حریف قزاقی گفت: حریف سنگینی بود. او در مسابقات جهانی مقام سوم را داشت. تجربه‌اش هم بالاست. ولی من با سختی و پشت کاری که داشتم او را بردم. 

سلیمانی ادامه داد: صد در صد می‌دانستم که او را می‌برم. به خودم ایمان داشتم. علاوه بر آن خدا هم پشت و پناهم بود. با زحمات آقای عبادتی رئیس انجمن موی تای توانستم به فینال برسم. 

سلیمانی در مورد مسابقه فینال خود گفت: فکر می کنم در فینال با حریف عراقی مبارزه می کنم. برایم مهم نیست حریفم از چه کشوری باشد چون من مدال طلا را می خواهم و هدفم این است که در فینال حریفم را ناک اوت کنم.

*حسین کرمی هم به فینال رقابتهای موی تای راه یافت/سه فینالیست در موی تای

حسین کرمی موی تای کار ایران در وزن 75 کیلوگرم به فینال بازی‌های ساحلی آسیا رسید.

کرمی که به مصاف حریف فیلیپینی خود رفته بود، در سه راند متوالی حریف را شکست داد و به فینال بازی‌های ساحلی آسیا رسید تا ایران سه فینالیست در موی تای داشته باشد.

در میانه مسابقه به دلیل مصدومیتی که برای کرمی پیش آمد بازی متوقف شد اما او با وجود مصدومیت دوباره وارد رینگ شد و این بار قوی تر از قبل به مبارزه پرداخت تا در نهایت حریف را شکست دهد. 

کرمی در مسابقه قبلی خود حریف ازبکستانی را شکست داده بود و فردا در فینال بازی ها به مصاف حریف قزاقستانی می‌رود.

در رقابتهای موی تای امروز یاست احمدی برنز گرفته و محمود ستاری و کاوه سلیمانی به فینال راه یافتند تا جمع نمایندگان فینالیست کشورمان در موی تای به سه نفر برسد.

*درخشش کاروان ورزشی ایران در روز هشتم رقابتها/ایران با 6طلا،9نقره و 7برنز در رده پنجم جدول
چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا در حالی از روز جمعه 23 آبان ماه در پوکت تایلند بطور رسمی آغاز گردید که نمایندگان کشورمان درخشش قابل توجهی در هشتمین روز این رقابتها داشتند.

در رقابتهای امروز جمعه 30 آذر ماه تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با شکست ژاپن در فینال به مدال طلای ارزشمند این رقابتها دست یافت تا جمع مدال های طلای کاروان ورزش کشورمان را به عدد 6 برساند.

تیم ملی واترپلوی کشورمان که روز گذشته باخت ناباورانه ای برابر کویت داشت امروز موفق شد تیم قدرتمند قزاقستان را شکست دهد.

همچنین ملی پوشان کبدی کشورمان در سومین دیدار خود تایلند میزبان را شکست دادند.

تیم ملی دوی صحرانوردی کشورمان نیز با ترکیبب جعفر مرادی،محمدرضا ابوترابی و جعفر صیادی به مصاف حریفان خود رفت که در پایان بعد از تیم بحرین در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره دست یافت و این در حالی بود که بحرینی ها ازدوندگان آفریقایی در ترکیب خود بهره بردند تا طلای این مسابقات را از آن خود کنند.

تیم ملی والیبال ساحلی نیز با شکست عمان و تایلند به جمع 4 تیم برتر راه یافت.

تیم ملی سپک تاکرا در بخش رگو بعد از باخت به تایلند قهرمان جهان تیم ملی برونئی قهرمان دور گذشته را شکست داد تا برنزش مسجل گردد.

در رشته موی نیز یاسین احمدی ملی پوش وزن  ٥٧کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفی از کشور ویتنام رفت که نتوانست این حریف را شکست دهد و به مدال برنز بسنده کرد.

کاوه سلیمانی ملی پوش وزن 67 کیلوگرم نیز به مصاف حریفی از کشور قزاقستان رفت که توانست این حریف را در هر سه راند شکست داده و راهی دیدار پایانی شود.

محمود ستاری ملی پوش وزن ٨١کیلوگرم موی تای نیز به دلیل عدم حضور حریف لبنانی راهی دیدار فینال شد.

حسین کرمی در وزن 75 کیلوگرم هم با شکست نماینده فیلیپن به فینال راه یافت تا سومین فینالیست تیم ملی موی تای باشد.

در رقابتهای پرورش اندام و بدنسازی هم سید روح اله میر لوحی و جواد سلطانی به فینال رقابتها راه یافتند.

بدین ترتیب کاروان ورزشی کشورمان فردا 5 فینالیست در رشته های موی تای و پرورش اندام داشته و در رشته های کبدی(برنز مسجل)، والیبال ،واترپلو (برنز مسجل) و سپک تاکرا (برنز مسجل)نیز شانس کسب مدال دارد.

در حال حاضر کاروان ورزشی جمهوی اسلامی ایران با 6مدال طلا،9 نقره و 7 برنز در مجموع با 22 مدال در رده پنجم جدول رده بندی مدالها قرار دارد.

شایان ذکر است ایران در نخستین دوره بازیهای ساحلی مدالی کسب نکرد.در دومین دوره تنها دو برنز گرفت و در سومین دوره بازیهای ساحلی هم دو مدال طلا کسب کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.