سازمان هواشناسی کشور؛

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از بعدازظهر امروز/ آسمان غبارآلود برای شهرهای اصفهان، تهران، کرج، اراک و قزوین

امروز بعدازظهر با نزدیک شدن یک سامانه بارشی به کشور با افزایش ابر در نوار غربی کشور مواجه خواهیم بود و بتدریج بارندگی از این ناحیه شروع می‌شود و با حرکت این سامانه به تدریج نیمه غربی کشور تا فردا صبح تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "جمعه 30 آبان ماه 93" بعدازظهر با نزدیک شدن یک سامانه بارشی به کشور با افزایش ابر در نوار غربی کشور مواجه خواهیم بود و بتدریج بارندگی از این ناحیه شروع می شود و با حرکت این سامانه به تدریج نیمه غربی کشور تا فرداصبح تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و مناطقی از مرکز نیز در این روز بارش رخ می دهد و در روز یکشنبه عمدتا در نوار شمالی کشور شامل شمال شرق، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز و همچنین شمال غرب در نواحی جنوب استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و استان های مجاور آنها در غرب کشور و همچنین بارش پراکنده در جنوب غرب کشور بوقوع خواهد پیوست.



لازم به ذکر است، روز دوشنبه بارش در مرکز و غرب کشور کاسته می شود و عمدتا در جنوب غرب و جنوب و همچنین نوار شمال کشور با شدت بیشتر در سواحل استان گیلان بارش پیش بینی می شود و این وضعیت روز سه شنبه نیز کم و بیش ادامه می یابد.

 همچنین بدلیل پایداری هوا از امروزو فردا آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت  اصفهان، تهران، کرج، اراک  و قزوین دربعضی ساعات غبارآلود پیش بینی می شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون شهرکرد و همدان با کمینه دمای 3- درجه و اراک، بیرجند، قزوین و کرمان با کمینه دمایی 2- درجه و زنجان با کمینه دمایی 1- درجه و گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 29 درجه گزارش شده است.

شایان ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی در اواخروقت ابری  و فردا، ابری و بارش باران در بعضی ساعات رگبارورعدوبرق و روز شنبه، ابری در بعضی ساعات بارش باران در ارتفاعات بارش برف و شهر تهران امروز، صاف پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 14 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 6 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 14 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

12

3

فارس

20

1

آذربایجان غربی

12

0

قزوین

13

2-

اردبیل

13

2

قم

18

2

اصفهان

16

2

کردستان

13

0

البرز

14

2

کرمان

19

2-

ایلام

16

5

کرمانشاه

14

1

بوشهر

27

19

کهکیلویه و بویراحمد

17

1

تهران

14

6

گلستان

19

9

چهارمحال و بختیاری

13

3-

گیلان

18

9

خراسان جنوبی

18

2-

لرستان

15

2

خراسان رضوی

14

4

مازندران

19

11

خراسان شمالی

12

3

مرکزی

11

2-

خوزستان

23

14

هرمزگان

29

20

زنجان

13

1-

همدان

10

3-

سمنان

15

5

یزد

19

7

سیستان و بلوچستان

21

4

 

 

 

       
          
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار