شیخ علی سلمان: انتخابات پارلمانی کاملا فاقد محتوای دموکراتیک است

دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی ملی بحرین اعلام کرد که مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی از 30درصد فراتر نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  جمعیت وفاق اسلامی ملی بحرین اعلام کرد: مردمی که با حضور گسترده در میدان لولوه آغاز انقلاب کشور را رقم زدند، همگی از تحریم کنندگان انتخابات پارلمان هستند لذا مشارکت در این انتخابات از 30درصد فراتر نخواهد رفت.

جمعیت وفاق بحرین با حضور شیخ "علی سلمان" دبیرکل این جمعیت در منطقه البلاد القدیم در حومه غربی منامه، دیدار گسترده مردمی برگزار کرد.

شیخ علی سلمان در سخنرانی خود تاکید کرد که انتخابات روز شنبه آتی (اول آذر ماه) به لحاظ دموکراتیک هیچ ارزشی ندارد بلکه کاملا فاقد محتوای دموکراتیک است از این رو نتیجه این انتخابات نمی تواند به یک قدرت قانونگذاری در کشور منجر شود بلکه پارلمانی بدون هیچ صلاحیت و اختیاراتی تشکیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوعی عدم جدیت بر انتخابات حاکم است زیرا شخصیتهای ملی برجسته در آن حضور ندارند، مقرهای انتخاباتی خالی است و حضور مردمی بسیار کمرنگ است.

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین گفت: التماس رژیم بحرین به شهروندان برای مشارکت در انتخابات، شهروندانی که همواره حقوقشان توسط رژیم سلب شده است، برای نشان دادن شکست انتخابات کافی است.

شیخ سلمان تصریح کرد: نیازی به آمار و ارقام نیست زیرا میزان گستردگی تحریم انتخابات واضح و روشن است. پیش بینی شده مشارکت در انتخابات از 30 درصد فراتر نخواهد رفت و این واقع بینانه ترین احتمالات است.

وی افزود: تجمع گسترده مردم در منطقه البلاد القدیم در مقر جمعیت وفاق، بیانگر مخالفت آنان با انتخابات صوری است که ملت را از حقوق اصلی خود محروم می کند. موضع مخالفان در تحریم انتخابات ناشی از این رویکرد و در هماهنگی با هدف ایجاد تحول دموکراتیک است.
در حالی انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین قرار است اول آذر ماه (22 نوامبر) برگزار شود که مخالفان حکومت بحرین، با تدارک همه پرسی در دو روز جمعه و شنبه یعنی30 آبان و اول آذر ماه (21 و 22 نوامبر) در صدد تثبیت هر چه بیشتر تحریم انتخابات هستند.

قرار است مردم بحرین در این همه پرسی به این سؤال جواب دهند:  "آیا مایلید سرنوشت خود را با انتخاب یک نظام سیاسی جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تعیین کنید؟"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار