شکست دیوار بی‌هویتی جوانان

یک روان‌شناس گفت: اگر بی‌هویتی جوانان اصلاح نشود سرانجام منجر به تربیت نسل به نسل انسان‌های بی‌هویت می‌شود.

 مهین عیوض‌زاده، روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: چندگانه شدن هدف‌ها و گستردگی اطلاعات موجب شده تا تصمیم‌گیری برای افراد ساخت‌تر و تا حدی مشکل در انتخاب (رشته‌، انتخاب همسر و از این قبیل موارد) برای برخی  جوانان در نهایت به بی‌هویتی آنان منجر شود.

وی افزود: احساس تنهایی برای تمام انسان‌ها به خصوص جوانان و نوجوانان موجب بی‌انگیزگی برای ادامه زندگی می‌شود زیرا انگیزه زندگی در سایه روابط صمیمانه افراد مخصوصاً در خانواده صورت می‌گیرد.

عیوض‌زاده بیان کرد: جوانان در مسئله ازدواج حالت سردرگمی پیدا کرده‌اند چرا که شکل صحیح ازدواج و دستاوردهای آن در نظر آنان کمرنگ شده و به ارتباطات بی‌محتوا روی آورده‌اند.

این روانشناس اظهار داشت: در برخی مواقع جوانان به فکر زندگی بهتر که البته بیشتر جنبه رویایی دارد افتاده و در صدد ترک وطن هستند تا زندگی راحت داشته باشند اما زندگی واقعی مبتنی بر کار و درآمد و مسئولیت‌پذیری است.

عیوض‌زاده تصریح کرد: اگر جوانان در بی‌هویتی بسر ببرند و توانایی تصمیم‌گیری به جا را نداشته باشند در عاقبت منجر به نسل به نسل بی‌هویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که می‌توانند در هویت بخشی به جوانان تأثیرگذار باشند از جمله معلمان، اساتید، والدین، مسئولان، متخصصان علوم رفتاری و علوم ارتباطی و رسانه‌ها باید در این امر کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: تربیت ، شکست ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار