العبادی اسامی مسئولان جديد امنيتی را به پارلمان ارائه می دهد

نخست وزیر عراق اسامی مسئولان امنیتی جدید را برای تصویب هفته آینده در اختیار پارلمان این کشور قرار می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،  نخست وزیر عراق اسامی مسئولان امنیتی جدید را که به تازگی منصوب شده اند برای تصویب در اختیار پارلمان این کشور قرار می دهد.

کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد "حیدر العبادی " نخست وزیر این کشور اخیرا به پارلمان اطلاع داده است اسامی مسئولان امنیتی را که اخیرا پس از عزل و نصب های گسترده در وزارت دفاع منصوب شده اند هفته آینده برای تصویب به پارلمان ارسال می کند. 

گزارشگر العربیه در گزارشی در این باره گفت: العبادی هفته آینده اسامی مسئولان امنیتی جدید را در اختیار پارلمان قرار می دهد تا درباره آنها رای گیری کند. قانون اساسی عراق نخست وزیر این کشور را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح ملزم می کند برای چنین تصمیم گیری هایی به پارلمان مراجعه کند. ماده شصتم قانون اساسی تصریح می کند انتخاب رئیس ستاد کل ارتش و معاونان وی و رئیس سازمان اطلاعات بر اساس پیشنهاد کابینه به پارلمان انتخاب می شوند. این در حالیست که ماده هشتادم قانون اساسی می گوید دولت می تواند به پارلمان توصیه کند با انتصابات مسئولان نظامی و سیاسی موافقت کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار