خبرنگار العالم در وین:

پیش بینی می شود که نشست ظریف، کری و اشتون نشانه های مذاکرات باقی مانده آتی را مشخص کند

خبرنگار شبکه خبری العالم در وین گزارش داد که وزرای خارجه ایران، آمریکا، فرانسه و انگلیس امروز جمعه در چارچوب مذاکرات هسته ای با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه خبری العالم ، خبرنگار خبرنگار اعزامیاین شبکه  به وین، گفت: اعلام شده که امروز جمعه وزرای خارجه ایران، آمریکا، فرانسه و انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد؛ این وزیران امروز جمعه به وین خواهند رسید تا دیدارهای گسترده بین ایران و گروه 5+1 آغاز شود.

وی افزود: به سختی می توان نتیجه مذاکرات را پیش بینی کرد اما نشانه ها حاکی از دشواری و پیچیدگی مذاکرات و کندی پیشرفت آن است و اینکه بن بست حاکم بر مذاکرات هسته ای مرتفع نشده است؛ اما با حضور جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین وضعیت روشن تر خواهد شد؛ بویژه که روز جمعه یک دیدار گسترده میان ایران و گروه 5+1برگزار خواهد شد.

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه علاوه بر مسکو اغلب محافل رسانه ای و سیاسی در وین نسبت به امکان دسترسی به توافق طی زمان باقی مانده خوش بین نیستند، درعین حال افزود: ایران تاکید کرد که پیشنهادهای خود را ارائه داده است و گروه 5+1 باید تصمیمی را اتخاذ کند که برخاسته از یک اراده سیاسی برای دستیابی به توافق باشد؛ چرا که درغیر این صورت و در این شرایط، احتمال فعلی تمدید سناریو است.

وی بااشاره به نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده اروپا در مذاکرات هسته ای با ایران اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود که این نشست سه جانبه نشانه های مذاکرات باقی مانده تا دوشنبه آتی میان ایران و گروه 5+1 را مشخص کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار