طلایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سه ماهه پایانی سال / محلات شهر تهران کاهش می‌یابد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در سه ماهه پایانی سال خبر داد.

 مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به  تصویب مصوبه شورای شهر در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها توسط شورای حل اختلاف در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به این ترتیب از هفته قبل و پس از تایید مصوبه شورا توسط شورای حل اختلاف فاز اول عملیاتی نمودن این انتخابات آغاز شد.
 
وی با بیان اجرای سلسله اقدامات مرتبط با برگزاری انتخابات شورا‌یاری‌ها و نیز هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط اظهار داشت: در اولین فرصت پس از ابلاغ مصوبه شورای حل اختلاف، اولین جلسه ستاد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تشکیل خواهد شد.
 
نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط این انتخابات در سه ماهه پایانی سال برگزار می‌شود.
 
طلایی بررسی وضع موجود محلات شهر تهران را یکی دیگر از اقدامات شورایاری‌ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهر تهران از 374 محله برخوردار است که به جهت وجود برخی از مشکلات در محلات برخی از آنها باید مورد بازنگری قرار گیرد.
 
وی با یادآوری اینکه محل از تعریف خاصی به لحاظ جغرافیایی برخوردار است اظهار داشت: به عنوان مثال اجرای پروژه بزرگ امام علی(ع)  سبب تفکیک برخی از محلات از یکدیگر شده و یک محل را به دو بخش تقسیم کرده است.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران  تقسیم محله یافت‌آباد و جنت آباد شمالی و جنوبی به دو بخش را یکی از موارد بارز این موضوع دانست و تصریح کرد: در واقع دو تکه شدن محلات که امروز تحت عناوینی نظیر شمالی جنوبی و شرقی و غربی از آن یاد می‌شود هویت محله را دچار مشکل نموده در حالی که باید اصالت محلات حفظ شود.
 
طلایی با اشاره به اینکه سیاست شورا و شهرداری این است که براساس استانداردهای تعریف شده در رابطه با تعریف منحل تقسیم بندی محلات را مجددا مورد بازنگری قرار دهند، اظهار داشت: در این تعریف استاندارد، جمعیت،‌ محدوده جغرافیایی، قدمت، خرابی پل و نیز تعدادی از مؤلفه‌های گوناگون توسط تعدادی از کارشناسان بررسی شده و تغییرات با همکاری شهروندان اعمال می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در واقع کار گروهی متشکل از شورای محلات، مدیران محلی شهرداری تا کارشناسان شهری هر منطقه به بررسی تغییرات محلات خود می‌پردازند که نتایج این بررسی‌ها در کمیسیون تخصصی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و سرانجام پس از تطبیق با ضوابط و استانداردهای تعریف شده برای هر محله نتیجه ادغام و یا توسعه آن عملی می‌شود.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صرفا جابجایی‌ها و تغییرات به صورت ادغام محلات نخواهد بود اظهار داشت: توسعه محلات یکی از موارد مورد نظر شورایار‌ی‌ها در اجرای طرح است ضمن اینکه باید دانست این موضوع از پشتوانه مطالعاتی و منطقی برخوردار  است که نظر شهروندان به عنوان ذی‌نفعان اصلی در اجرای این طرح حتما ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
 
طلایی با یادآوری دوباره بر اجرای بازنگری محدوده بندی محلات شهر تهران گفت: مطابق پیش بینی‌های به عمل آمده تعداد محلات از 374 محل به 350 محل کاهش خواهد یافت.
 
وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نیاز به تصویب شورا نداشته و توسط خود شهرداری تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار