چهارمین دوره بازیهای ساحلی تایلند؛

کاروان ورزشی ایران با 8 طلا،13نقره و 8 برنز در رده چهارم جدول

در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی تایلند،کاروان ورزشی کشورمان جمع مدال های خود را به 8 طلا،13 نقره و 8 برنز ودر مجموع به عدد 29 رساند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

**تیم ملی واترپلو نایب قهرمان شد



تیم ملی واترپلو کشورمان در آخرین دیدار خود در چارچوب بازیهای آسیایی ساحلی  موفق شد با شکست 18 بر 7  تایلند بعنوان نایب قهرمانی این رقابتها دست یابد.
 
در رقابتهای واترپلوی ساحلی تیمهای قزاقستان و کویت اول و سوم  شدند.
 
تیم قزاقستان در حالی به مقام اولی این مسابقات دست یافت که روز گذشته اولین شکست خود را در برابر تیم واترپلو کشورمان کسب کرده بود ولی باخت ناباورانه ایران به کویت با اختلاف یک امتیاز مدال طلا را از  دست واترپلوییستهای کشورمان خارج کرد.
 
گلهای دیدار ایران  را حامد ملک خانبانان 7 گل و عطالله برخورداری 11 به ثمر رساندند.
 
سرمربی تیم ملی کشورمان را در این دوره از مسابقات رضا جعفری بر عهده داشت و مهرزاد عیدی پور به عنوان مربی وی را همراهی میکرد.
 
داوری دیدار ایران و تایلند بر عهده لگاوا کالوین از کشور اندونزی بود پس از تیمهای قزاقستان،ایران و کویت که برتیب اول تا سوم شدندکشورهای اندونزی،تایلند و هنگ کنگ چهارم تا ششم شدند.


**تیم ملی والیبال ساحلی با شکست قزاقستان راهی فینال شد



تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان با شکست تیم قدرتمند قزاقستان به دیدار فینال بازیهای آسیایی ساحلی راه یافت.

در حالیکه فقط یک روز تا پایان چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 پوکت باقیمانده تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم قدرتمند قزاقستان قرار گرفت و در دیداری سخت و نفس گیر توانست در هوایی بسیار گرم و شرجی از سد این تیم گذشته و راهی دیدار فینال گردد.

بر اساس این گزارش ملی پوشان کشورمان ست نخست را 21 بر 17 واگذار کردند، ست دوم را 21 بر 14 بردند و در ست سرنوشت ساز پایانی با نتیجه 15 بر 12 از سد حریف گذشتند تا راهی دیدار فینال شوند.تیم ملی قزاقستان عنوان قهرمانی بازیهای آسیایی را یدک می کشید.
 
والیبالیستهای کشورمان ساعت 15 فردا یکشنبه با برنده دیدار قطر و اندونزی مصاف خواهد داد.
 
از نکته های جالب این دیدار تشویق بی امان ایرانیان حاضر در ورزشگاه بود که روحیه ملی پوشانمان را در مقابل هواداران پر تعداد قزاقی بالا برد.


**جعفری:امیدوارم لیگ واترپلوی ساحلی در کشورمان راه اندازی شود



 سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان پس از کسب مقام نایب قهرمانی بازیهای ساحلی پوکت تایلند گفت:ما میتوانستیم به مدال طلای این بازیها دست پیدا کنیم ولی کم تجربگی و جوان بودن بازیکنان ما مدال طلا را از چنگمان به درآورد.
 
وی افزود:با توجه به اینکه اولین دوره ای بود که به صورت رسمی در این بازیها حضر پیدا کرده ایم قطعا با توجه به تجربیات بدست آمده میتوانیم در بازیهای آتی به مدال طلا دست پیدا کنیم .
 
جعفری ادامه داد: برگزاری لیگ واترپلوی ساحلی در کشورمان میتواند در کسب نتایج بهتر تیم ملی کشورمان در بازیهای رسمی آسیایی و جهانی بسیار موثر باشد و در خاتمه جا دارداز تلاش همه جانبه بازیکنان تیم ملی واترپلو ساحلی کشورمان و همچنین حمایتهای کمیته ملی المپیک و فدراسیون شنای کشورمان تشکر و قدردانی  کنم.

**رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو:ایران استعداد قرار گرفتن بر سکوهای برتر واترپلو آسیا را دارد



رضوانی گفت: با یک برنامه ریزی چهارساله در نظر داریم تا با بهترین شرایط ممکن به بازیهای آسیایی قدم بگذاریم.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو کشورمان که سابقه کاپیتانی تیم ملی واترپلوی کشورمان را در سالهای متمادی در کارنامه ورزشی خود دارد پس از نایب قهرمانی تیم واترپلوی ساحلی کشورمان در بازیهای ساحلی  آسیایی پوکت تایلند گفت؛این اولین تجربه جدی و رسمی بچه های ما در رشته واترپلوی ساحلی بود و پیروزی برابر قزاقستان که سالهاست بر قله واترپلو  آسیا قرار دارد نشانگر این است که تیم ملی واترپلو ما در صورت حمایت همه جانبه مسئولین و توجه بیشتر این پتانسیل را دارد که بر سکوها برتر واترپلوی آسیا قرار بگیرد.

وی در باره بر نامه های آتی فدراسیون برای رشته واترپلو گفت:تیم ما در این بازیها از ترکیبی بسیار جوانی سود میبرد که به تجربیات بسیار ارزشمندی دست یافتند .همین ترکیب جوان به علاوه تعدادی از واترپلوییستهای های بزرگسال ما ترکیب تیم ملی واترپلو کشورمان را تشکیل خواهند داد که به امید خدا با یک برنامه ریزی چهارساله در نظر داریم تا با بهترین شرایط ممکن به بازیهای آسیایی قدم بگذاریم.

رضوانی افزود:درخواست ما از مسئولین این است که با نگاه حمایتی بیشتری به این فدراسیون نگاه کنند چون که ما سه رشته را بجای یک رشته پوشش میدهیم و هر کدام از رشته های شنا شیرجه و واترپلو جداگانه شرایط خود راداشته و هزینه و بودجه خاص خود را میطلبند.

**داور اعزامی کشورمان به بازیهای ساحلی تایلند: قضاوت این بازیها بسیار سخت است
    
نادر غفوری داور اعزامی کشورمان به بازیهای واترپلو ساحلی قهرمانی آسیا که در شهر پوکت تایلند در جریان است در رابطه با داوری این بازها گفت: به دلیل شفاف نبودن آب دریا و همچنین موج داربودن آن داوری در این نوع بازیهای ساحلی بسیار سخت است چون که 90 در صد خطاهای بازیکنان در زیر آب اتفاق می افتد.

وی که مسئولیت کمیته واترپلو فدراسیون شنای کشورمان را نیز بر عهده دارد در ارزیابی بازیهای واترپلوی ساحلی پوکت تایلند گفت: بازیها در سطح بسیار خوبی برگزار شد و تیم ملی کشورمان با کمی دقت و هوشیاری میتوانست بر سکوی برتر این رقابتها قرار گیرد.

شایان ذکر است که نادر غفوری تعدادی از بازی های این دوره از مسابقات از جمله دیدارهای تیم ملی واترپلوی ساحلی قزاقستان را با تیمهای تایلند و اندونزی سوت زد.

**بهمن سالمی: فقط به قهرمانی فکر می کنیم
    
بهمن سالمی بازیکن تیم ملی والیبال ساحلی کشورمان که صبح امروز با شکست قزاقستان کار بزرگی انجام داد و ایران را به فینال این رقابتها رساند در خصوص بازی امروز گفت: قزاقستان قهرمان آسیا و از قدرتهای این رشته محسوب می شود که از دو بازیکن روس و اکراینی بهره می برد. آنها سال گذشته در همه تورنمنت ها و گراند اسلم ها شرکت کرده بودند و همین دو ماه پیش هم قهرمان بازی های آسیایی اینچیون شده بودند. با این حال ما امروز در یک بازی خوب موفق شدیم آنها را شکست بدهیم و راهی فینال شویم و با این کار بزرگترین رقیبمان برای کسب عنوان قهرمانی را پبش از فینال از پیش رو برداریم.

سالمی با اشاره به سه ماه تمرین سخت این تیم گفت: ما از تهران فقط و فقط برای قهرمانی آمدیم و امیدواریم فردا بعدازظهر شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم عزیز کشورمان باشیم.

**تیم ملی کبدی با غلبه بر سریلانکا فینالیست شد


    
تیم ملی کبدی کشورمان در مصاف با سریلانکا  موفق شد با نتیجه ۴۵،بر۳۳ پیروز از میدان خارج شده و به فینال این رقابتها راه یابد.

معراج شیخ، هادی اشتراک پایین محلی و محمد ملکی ترکیب تیم ملی کبدی را تشکیل می دادند.

ملی پوشان کبدی ایران در بازی های گذشته هند،تایلند،بنگلادش را از پیش روی برداشته بودند ضمن اینکه اندونزی نیز در دیدار مقابل ایران حاضر نشد.

در این رقابتها حضور تایلندی ها با پرچم ایران جالب توجه بود و تماشاگران تایلندی به تشویق ایران پرداختند.

فینال این مسابقات فردا با برنده هند و پاکستان خواهد بود.

**سرمربی تیم ملی کبدی: تاکتیک های فینال را در نیمه نهایی تست کردیم



در بازی نیمه نهایی برابر سریلانکا تاکتیکهای فینال را تست کردیم تا بچه ها به هماهنگی بیشتری برسند.

محمد شعبانی سر مربی تیم ملی کبدی ایران پس از پیروزی در دیدار مقابل سریلانکا گفت: بازی نیمه نهایی استرس بالایی داشت اما با تغییرات مداوم تاکتیکی ضمن تست بازیکنان برای بازی فردا توانستیم با اقتدار تیم قدرتمند سریلانکا را شکست دهیم.

وی ادامه داد: واقعا از دستیارانم تشکر میکنم چرا که کمک زیادی به بنده و تیم کردند تا بتوانیم فینالیست شویم و به امید خدا انتقام اینچیون را از هند خواهیم گرفت البته اگر آنها با گذشتن از سد پاکستان به فینال برسند.

شعبانی در پایان گفت: ما برای قهرمانی آمدیم و فردا انشاالله قهرمانی و کسب طلای آسیا را جشن می گیریم.

**مدیر فنی تیم ملی کبدی:تحت هر شرایطی قهرمان خواهیم شد
    
سعید مقدم بقا گفت:در بازی امروز مقابل سری لانکا توانستیم تاکتیک های متفاوتی اجرا کنیم تا تیم را در فینال آسیا ببینیم.

مدیر فنی کبدی در ادامه گفت:سریلانکا یک دفاع قدرتمند داشت که البته برخی مواقع به ما از نظر امتیاز نزدیک شد اما این به خاطر استراحت به بعضی بازیکنان در طول مسابقه برای بازی فردا بود.

وی یاداور شد:در این مسابقات همه تیمها با قدرت کامل شرکت کردند حتی هند هم چند بازیکن مطرح داشت که به میدان تایلند آورده بود ما یکبار آنها را شکست دادیم و فردا نیز دوباره قادر هستیم ضمن گرفتن انتقام باخت اینچئون، طلای آسیا را بدست آوریم.

**کاپیتان تیم ملی کبدی: فقط با قهرمانی خستگیمان در میرود/پاکستان حریف ایران در فینال شد
    
زحمات زیادی برای رسیدن به فینال رقابتها متحمل شدیم که فقط با قهرمانی جبران خواهد شد و تنها به برد برابر پاکستان فکر می کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی به چهارمین دوره بازیهای ساحلی؛معراج شیخ ضمن بیان این مطلب گفت:سریلانکا سه دوره متوالی در مسابقات حضور داشته و حریف سر سختی برای رسیدن به فینال بود اما با کمترین فشار توانستیم به پیروزی برسیم ضمن اینکه نفرات اصلی کمی کم فشار بازی کردند.

وی ادامه داد:پاکستان و هند هردو تیم قدرتمندی هستند یکی مهاجمان و دیگری مدافعان خوبی دارد ما قهرمانی میخواهیم فرقی ندارد کدامشان در فینال حریف ما باشند هر چند پاکستان توانست بر هند غلبه کند و حریف ما در فینال گردد.

**تیم ملی سپک تاکرا دومین برنز خود را کسب کرد


    
تیم ملی سپک تاکرای ایران در بخش رگو مدال برنز رقابتهای چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی پوکت تایلند را کسب کرد تا بدین ترتیب با کسب دو مدال برنز به کار خود در این رقابتها خاتمه دهد و جمع مدالهای کاروان ورزشی ایران به 24 برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به چهارمین دوره بازیهای ساحلی؛تیم ملی سپک تاکرا در بخش رکو که روز گذشته با غلبه بر برونئی شگفتی ساز شده وقهرمان دوره قبل را حذف کرده بود در بازی امروز برابر تیم  ملی اندونزی22-20 و21-14 ودرمجموع دو برصفر شکست خورد تا پس از کشورهای تایلند و اندونزی در رده سوم قرار گیرد و به مدال برنز دست یابد.
سپک تاکرا رگو4بازیکن دارد ودو بازیکن ذخیره در آن ایفای نقش می کنند در سپاک تاکرای رگو هرتیم باید دو ست از سه ست بازی را ببرد تا برنده نهایی باشد.

**دیدار رئیس فدراسیون سپک تاکرا آسیا با مسئولان تیم ملی ایران


    
اعضای وکادر فنیب تیم ملی سپاک تاکرای ایران با حلیم بن قادر رییس سنگاپوری سپاک تاکرای آسیا و بن چای دبیرکل این فدراسیون دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رئیس فدراسیون سپک تاکرای آسیا  ضمن اهدای 80 توپ سپاک تاکرا وچند عدد نوار دور زمین به کادر فنی و بازیکنان کشورمان گفت:سپک تاکرای ایران بی شک بیشترین پیشرفت را در بین تیمهای آسیایی داشته وپیش بینی میشود که این تیم بزودی قدرتهای سنتی آسیا را پشت سر بگذارد و ضمن تبدیل شده به یکی از قدرتهای جهانی این رشته مدال طلا هم بگیرد.

حلیم بن قادر در ادامه خاطر نشان کرد: محمد علی پور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی ایران به عنوان رییس کنفدرا سیون غرب آسیا انتخاب شده واز خرداد ماه 1394 دفتر مرکزی این کنفدراسیون به ریاست آقای علی پور درتهران افتتاح خواهد شد و کشورهای غرب قاره شامل عمان.امارات.سوریه.قطر.ایران وبحرین زیرمجموعه این کنفدراسیون هستند.

**درخواست مسئولان جهانی موی تای برای حضور در بازی های آسیایی 2018
    
رئیس فدراسیون جهانی موی تای آماتور (IFMA) و دبیر کل شورای جهانی موی تای (WMC) از نامه رسمی برای ورود این رشته به لیست بازی های آسیایی 2018 اندونزی خبر داد.

دو مجموعه بین المللی موی تای هفته قبل درخواست رسمی خود را برای ورود این رشته به لیست بازی های آسیایی 2018 به شورای المپیک آسیا ارائه کردند.

"ساکیه تاپسوان" که ریاست فدراسیون جهانی موی تای آماتور و دبیر کلی شورای جهانی موی تای را برعهده دارد، هدف نهایی از این کار را ورود رشته موی تای به رویدادهای المپیکی عنوان کرد.

رشته موی تای از ورزش های ملی کشور تایلند است و در حال حاضر 128 کشور دنیا در شورای جهانی موی تای عضویت دارند.

**کاوه سلیمانی هفتمین طلا و بیست و پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران را به نام خود کرد
    
در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای ساحلی کاوه سلیمانی ملی‌پوش وزن 67 کیلوگرم موی تای ایران به مدال طلا دست یافت.

سلیمانی در فینال وزن 67 کیلوگرم به مصاف ورزشکاری از کشور عراق رفت تا این حریف قدرتمند خود را شکست دهد و به اولین طلای موی تای ایران در بازی‌های ساحلی آسیا و هفتمین طلای کاروان ایران دست یابد.

سلیمانی طی سه راند مبارزه حریف عراقی خود را شکست داد به هفتمین مدال طلا و بیست و پنجمین مدال کاروان ورزشی ایران دست یابد.

سلیمانی در مسابقات قبلی خود حریفانی از چین و قزاقستان را شکست داده و به فینال رسیده بود.

**پرورش اندام با 1 طلا و 1 نقره کاروان ورزشی ایران را 27 مداله کرد
    
ملی پوشان پرورش اندام کشورمان به مدالهای طلا و نقره دسته قدی 172 و 168 سانتی متر دست یافتند.

در آخرین روز از رقابتهای بادی کلاسیک چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی پوکت دو نماینده از کشورمان در فینال دسته های قدی 172 و 168 سانتی متر به مصاف حریفان خود رفتند که در پایان به 1 مدال طلا و  1 نقره دست یافتند.

بر اساس این گزارش، جواد سلطانی  ملی پوش دسته قدی 172 سانت کشورمان با بالاترین امتیاز به عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از بازیها دست یافت و سید روح اله میر نورالهی نیز در دسته قدی 168 سانتی متر در حالی که شایسته عنوان قهرمانی بود به مدال نقره قناعت کرد.

بدین ترتیب تیم دو نفره پرورش اندام به دو مدال ارزشمند دست یافتند.

**کاوه سلیمانی: گفتم برای طلا آمده ام
    
گفته بودم فقط برای مدال طلا آمده ام تا دل ملتم را شاد کنم بخصوص خانواده عزیزم که روزها بخاطر حضور در اردو از آنها دور بوده ام.

کاوه سلیمانی که در وزن 67 کیلو گرم موی تای صاحب گردن آویز طلا شده بود در خصوص دیدار فینال گفت: بازی بسیار سختی بود و فکر نمی کردم حریف عراقی چنین مقاومتی کند. برای ناک اوت کردن حریفم به میدان آماده بودم ولی با مقاومت خوب او مواجه شدم. ضمن اینکه مصدومیت خودم هم موجب شد تا در راند سوم بازی را تنها کنترل کنم تا پیروز میدان شوم.

وی با اشاره به قرعه سختی که در این گروه با آن مواجه بود گفت: برای رسیدن به فینال با چین و قزاقستان بازی داشتم که هر کدامش در حد فینال بود.

وی با اشاره به اردوی سه ماهه ای که برای این مسابقات پشت سر گذاشته بود گفت:وظیفه خود می دانم از همه کسانی که برای من زحمت کشیده اند تشکر کنم. مخصوصا آقای عبادتی که زحمات فراوانی برای من کشیدند. همچنین باید از مربی اصلی خود و خانواده ام تشکر کنم و این مدال را به مردم عزیز ایران و خانواده ام تقدیم می کنم.

سلیمانی مسابقات جهانی برزیل را هدف بعدی خود عنوان کرد که چند ماه دیگر برگزار می شود.

**حسین کرمی در موی تای نقره گرفت تا جمع مدالهای کاروان ورزشی ایران به 28 برسد


    
دومین فینالیست ایران در رشته موی تای در وزن منهای 75حریف ورزشکار قزاقستانی نشد و به مدال نقره رسید.

حسین کرمی دومین فینالیست ایران در رشته موی تای بود  با شکست از حریف قدرتمند قزاقستانی خود به مدال نقره بسنده کرد.

حسین کرمی راند اول را به سختی از حریف خود برد. در راند دوم هم او حریفش را شکست داد تا به مدال طلا نزدیک شود. اما در راند سوم حریف قزاقستانی چهره هجومی گرفت و ضمن جبران امتیازت خود توانست در نهایت پیروز از رینگ خارج شود و نماینده کشورمان را مغلوب سازد.

حسین کرمی پیش از این ورزشکاران کشورهای ازبکستان و فیلیپین را شکست داده و به فینال رسیده بود.

بدین ترتیب بیس و هشتمین مدال کاروان ورزشی کشورمان نقره ای شد.

**ستاری دستش به طلا نرسید/مدال بیست و نهم کاروان ورزشی ایران نقره بود


    
محمود ستاری آخرین فینالیست ایران در رشته موی تای بود که در وزن 81 کیلوگرم به روی رینگ رفت که با شکست از حریف ازبکی خود به مدال نقره قناعت کرد.

ستاری در فینال حریف ورزشکار ازبکستانی بود. او که عملکرد بسیار خوبی در این بازی‌ها داشته، مسابقه را توفانی شروع کرد و در راند اول حریف را شکست داد. راند دوم اما به نام حریف ثبت شد و ستاری که انرژی‌اش کم شده بود، نتوانست این راند را از حریف بگیرد. ستاری برای راند سوم از پس حریف بر نیامد تادر نهایت نتیجه را واگذار کرده و به مدال نقره بازیها دست یابد.

ستاری در مراحل قبلی حریفانی از قرقیزستان و اردن را شکست داده بود و حریف لبنانی او هم حاضر نشد به روی رینگ برود تا ستاری به فینال برسد.

بدنی ترتیب با نقره موی تای کار کشورمان جمع مدالهای ورزشی کشورمان تا پایان امروز به 8 مدال طلا،13نقره و 8 برنز رسید.

**کاروان ورزشی ایران با 8 طلا،13نقره و 8 برنز در رده چهارم جدول /فردا تیم ملی والیبال و کبدی برای طلا می جنگند
    
در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی تایلند،کاروان ورزشی کشورمان جمع مدال های خود را به 8 طلا،13 نقره و 8 برنز ودر مجموع به عدد 29 رساند.

درادامه این رقابتها نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان با درخشش خیره کننده خود موفق به کسب 29 مدال طلا،نقره و برنز شدند.

مدال آوران طلا:
 کشتی ساحلی: جابرصادق زاده،محمد نادری و کامران حسینی جم
موی تای: کاوه سلیمانی
دوومیدانی: سبحان طاهرخانی پرش طول
کوراش: قنبرعلی قنبری
پرورش اندام: جواد سلطانی
فوتبال ساحلی:قهرمان
مدال آوران نقره:
موی تای: محمود ستاری و حسین کرمی
پرورش اندام: روح اله میر نورالهی
کوراش:هادی قدیمی و علی دهقانی فرد
سامبو:احسان کریمیان
جوجیتسو:احمدرضا عیدی،امیر حسین خادمیان و محمد منصوری داور
دوومیدانی:رضا قاسمی در دو 60 متر، جعفر مرادی، محمدرضا ابوترابی و محمد جواد صیادی در بخش تیمی صحرا نوردی
فوتوالی: نایب قهرمان
واترپلو:نایب قهرمان
مدال آوران برنز:
سامبو: یوسف کریمیان
موی تای:یاسین احمدی
جوجیتسو:علی اصغر دوکوهکی و ایرج امیر خانی
کوراش:الیاس علی اکبری و حمیدقلی حسنقه  
سپک تاکرا:2 مدال برنز

این در حالیست که تیم ملی والیبال ساحلی و کبدی ساحلی فردا و در آخرین روز رقابتها در مسابقه فینال بترتیب بمصاف کشورهای اندونزی و پاکستان می روند.
کاروان ورزشی کشورمان در حال حاضر با 8 طلا،13 نقره و 8 برنز در رده چهارم جدول رده بندی مدال ها بعد از کشورهای تایلند،چین و کره جنوبی قرار دارد.

شایان ذکر است:ایران در نخستین دوره بازیهای ساحلی آسیایی 2008 اندونزی موفق به کسب مدالی نشد،در دومین دوره بازیهای ساحلی 2010 در مسقط عمان دو برنز(فوتبال ساحلی و کبدی ساحلی) و درسومین دوره بازیهای ساحلی در سال 2010 در هایانگ چین دو مدال طلا (کبدی ساحلی و فوتبال ساحلی) کسب کرده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، ساحلی ، تایلند ، واتر ، پلو ، نایب ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار