پیام وزیر بهداشت به مناسبت هفته بسیج؛

بسيج، درست‌ترین درک از اتحاد، اراده، اخلاص و انجام وظیفه است

دکتر هاشمی در پیامی به مناسبت هفته بسیج گفت: بسيج درست‌ترین درک از اتحاد، اراده، اخلاص، انجام وظیفه و تجلى‏گاه حقيقى ايده و عمل است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج گفت: بسیجی در فرهنگ ما به معنای انسان والا همتى است که غیرت دینى، زمان شناسى، ابتکار و خلاقیتش او را به میدان چالش‏هاى حیاتى و اساسى می‌کشاند، میدانی که همه ابعادش جهاد و خدمت است.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسیج؛ شجره طیبه

بسیج، نامی آشنا در فرهنگ مردم ایران زمین است. واژه‌ای که امام خمینی (رحمة الله علیه) آن را به شجره‌ طیبه و درخت تناور و پر ثمری تشبیه کرده که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. امروز همه ما وظیفه داریم برای اعتلای این نام بلند تلاش کنیم و آن را همچنان با طراوت و مایه امن و امان و آسایش مردم نگه داریم. چنان که جامعه با آرامش به آن تکیه زند و بسیج را مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی بداند.

بسيج درست‌ترین درک از اتحاد، اراده، اخلاص، انجام وظیفه و تجلى‏گاه حقيقى ايده و عمل می‌باشد؛ فراگير شدن این فهم درست، بالندگى و رشد جامعه در تمامی  ابعاد را سبب می‌شود و ارتباطی ناگسستنى ميان اجزاى نظام اسلامى را رقم مى‏زند.

بسیجی در فرهنگ ما به معنای انسان والا همتى است که غیرت دینى، زمان شناسى، ابتکار و خلاقیتش او را به میدان چالش‏هاى حیاتى و اساسى می‌کشاند، میدانی که همه ابعادش جهاد و خدمت است.

کرامت و اقتدار بسیج اما در پناه اندیشه پاک، نیت خالص و تبعیت او از رهبری نهفته است؛ او براساس دانش، درک، اعتقاد و وظیفه الهی عمل می‏کند بنابراین حرکتش، بی‌ریشه و سطحی نیست، بلکه آکنده از منطق، منطبق بر نیازهای جامعه و در مسیر خدمت به مردم است.

با این نگاه، هر یک از ما با توانايى‏هاى خود، یک بسيجی است كه براى رساندن مملكت به جايگاه حقيقى و آرمانى‏اش کوشش مى‏كند.

پس همه باید برای ارتقاء و شناساندن فرهنگ اصیل بسیج، که ضامن پیشرفت، استقلال و آزادگی است، تلاش کنیم. هفته بسیج فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن این فرهنگ و ارزشهای برگرفته از آن است. فرا رسیدن این هفته را گرامی بداریم و سعی کنیم یک بسیجی واقعی برای کشور، انقلاب و اسلام باشیم.

                               دکتر سید حسن هاشمی
                       وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار