بازسازی شهادت خلبان ایرانی در "تا اوج"

مستند «تا اوج» به تهیه کنندگی بهزاد آزادی پور و کارگردانی طالب قبادزاده یکشنبه، 2 آذرماه، ساعت 23 مهمان برنامه « فانوس» شبکه مستند سیما می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مستند "تا اوج" به تهیه کنندگی بهزاد آزادی پور و کارگردانی طالب قبادزاده یکشنبه، 2 آذرماه، ساعت 23 مهمان برنامه « فانوس» شبکه مستند سیما می‌شود.

مستند« تا اوج » زندگی و نحوه شهادت شهید چاغروند از خلبانان شهید هوانیروز را به تصویر می كشد كه در سال 59 و در اوایل جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی دهلران به شهادت رسید.

در ابتدای تجاوز رژیم بعثی عراق به كشور ایران اسلامی شهید چاغروند كه در خدمت پایگاه هوانیروز كرمانشاه بود در مهر 59 برای كمك به رزمندگان اسلام با یك فروند بالگرد ترابری به دهلران اعزام می شود كه هلی كوپترش در منطقه جلیزی دهلران مورد اصابت تیر دشمن قرار می گیرد و وی و همراهانش به اسارت دشمن درمی آیند، به گفته شاهدان عینی متجاوزان از سرنشینان بالگرد می خواهند به امام توهین كنند كه با مقاومت شهید چاغروند روبرو می شوند و این ایستادگی تا جایی ادامه دارد كه آن شهید توسط یك افسر عراقی مورد حمله قرار گرفته و سرش را از بدنش جدا می كنند و به شهادت می‌رسانند.

استفاده از گرافیك در تدوین صحنه ها، بازسازی مراحل پرواز و زمان  اسارت و شهادت، از بخش‌های جذاب این مستند است.


انتهای پیام/ اس
 
 

برچسب ها: بازسازی ، شهادت ، خلبان ، تا اوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار