گپی با آرمین تشکری از لیگ والیبال تا دربی تهران

ارمین تشکری در مورد دربی می گوید : این بازی اگر برنده‌ای داشته باشد، قطعاً استقلال خواهد بود. امیدوارم اگر مساوی شد هم با نتیجه بدون گل نباشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از بازیکنانی که در دو سال گذشته توانست کمک زیادی به تیم ملی والیبال کند، آرمین تشکری بود. بازیکنی که با سرویس‌های جهشی موجی خود دریافت کننده‌های تیم مقابل را دچار مشکلات زیاد می‌کرد و بعضاً پیش می‌آمد مدافعین حریف دچار شک و تردید در نقطه فرود آمدن سرویس او می‌شدند.

 این سرویس‌ها اگر به امتیاز منجر نمی‌گشت هم کار را برای مدافعان روی تور تیم ملی آسان می‌کرد. تشکری که این فصل به تیم میزان خراسان پیوسته در آخرین دیدار تیمش مقابل پیکان هم با سرویس‌های خوب یکی از بازیکنان موثر تیمش بود، هرچند پیکان در نهایت این بازی را 3 بر 2 برد.

با اینکه دو ست اول را برابر پیکان برده بودید اما در نهایت بازی برده مقابل این تیم را باختید؟

در والیبال تا زمانی که سه ست را به نفع خود به پایان نبری، برنده مسابقه نیستی. ما بازی را خوب شروع کردیم و فرصت‌ زیادی به بازیکنان پیکان ندادیم. به همین خاطر دو ست اول را به نفع خود به پایان بردیم. اما در ست سوم با وجود اینکه در ابتدای ست از حریف جلو بودیم به دلیل آنکه حس کردیم بازی تمام شده و حریف را برده‌ایم، پیکانی‌ها را دست‌کم گرفتیم و ست سوم را از دست دادیم. در ست‌های چهارم و پنجم با اینکه بچه‌ها کم نگذاشتند ولی حریف خود را پیدا کرده بود و در نتیجه بازی را به سود خود به پایان برد.

مومنی مقدم سرمربی تیم‌تان معتقد بود که شما بازی را به داور مسابقه باختید؟

اگر داور اشتباهاتی هم داشته، دیگر صحبت در مورد آن فایده‌ای ندارد. ما باید آن‌قدرخوب بازی کنیم که داور مسابقه با اشتباهات سهوی خود باعث باخت ما نشود.

با این شکست جای خود را درجدول به پیکان دادید؟

جابجایی تیم‌ها در طول لیگ اتفاقی طبیعی است. ما از دو بازی نخست همانند پیکان 6 امتیاز گرفته بودیم و در بازی رودررو آنها 2 امتیاز گرفتند و ما یک امتیاز گیرمان آمد. هنوز بازی‌های زیادی برای هر دو تیم باقی مانده و ما فرصت داریم تا صدر جدول را از دست پیکانی‌ها خارج کنیم. در هر صورت پیکان در دور برگشت مسابقات بایستی به مشهد بیاید و آنجا حتی یک امتیاز هم نمی‌توانند از ما بگیرند.

به نظر می‌آید به غیر از پیکان حریف قدری در گروه خود نداشته باشید؟

ما هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم. این فصل بازیکنان ملی‌پوش در چند تیم پخش شدند و باعث زیباتر شدن مسابقات لیگ گشته‌اند. تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند و مقابل ما قرار می‌گیرند، سعی می‌کنند تا بهترین بازی خود را در لیگ انجام دهند. چرا که با توجه به نتایج تیم ملی در لیگ جهانی آنها هم برای خود این شانس را قائل‌اند که ملی‌پوش شوند. ضمن اینکه مردم و تماشاچی که به استادیوم می‌آید، انتظارش بیشتر گشته و در نتیجه چنین عواملی موجب شده تا مسابقات امسال سخت‌تر از فصل گذشته شود. ما باید تلاش زیادی کنیم تا از گروه خود صعود کنیم و در دور نهایی مسابقات حاضر گردیم.

چه تیم‌هایی را مدعی اصلی قهرمانی میدانی؟

تیم‌های شهرداری ارومیه، پیکان و متین ورامین به همراه ما به دلیل استفاده از بازیکنان تیم ملی در ترکیب خود بخت بیشتری برای قهرمانی دارند. البته امکان آن وجود دارد که تیمی پیدا شود که با ارائه بازی‌های خوب شگفتی‌آفرین باشد و عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

در تیم میزان خراسان با کدامیک از بچه‌ها صمیمی‌تر هستی؟

کلا با همه بچه‌ها دوست هستم. اینکه با مهدی مهدوی، فرهاد ظریف و عادل غلامی در تیم ملی بودم، دلیل نمی‌شود رفاقتی با دیگر بچه‌های تیم نداشته باشم.

چقدر امیدواری که یکی از لژیونرهای والیبال ایران در لیگ‌های معتبر جهان باشی؟

خیلی دوست دارم که روزی در لیگ ایتالیا بازی کنم. پس از موفقیت‌هایی که تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی و جام‌ جهانی لهستان داشت، چند بازیکن ملی‌پوش از تیم‌های ترکیه و ایتالیا پیشنهاد داشتند، اما آنها ترجیح دادند ریسک نکنند و در لیگ خودمان والیبال‌شان را ادامه دهند.

مگر بابت این ریسک ممکن بود چه ضرری بکنند؟

یکی دو سال اول در لیگ‌های اروپایی ممکن است پول زیادی از باشگاه خود نگیری و بخش زیادی از پولی که می‌گیری را صرف هزینه‌های زندگی در آنجا بکنی. اما پس از دو سال که تبدیل به بازیکن شناخته شده‌ای شوی و بازی‌ات به چشم بیاید؛ آن وقت قراردادهای بهتری می‌بندی. با این حال بازیکنان ایرانی ترجیح دادند، ریسک نکرده و در لیگ خودمان بمانند. بالاخره امکان آن وجود دارد که در اروپا موفق نباشی و نتوانی پولی را پس‌انداز کنی. با این وجود به شخصه دوست دارم که این ریسک را بکنم و به اروپا بروم. می‌دانم که توانایی بازی در آنجا را دارم. سعی می‌کنم با ارائه بازی‌های خوب در تیم ملی راه ورود به لیگ‌های اروپایی را باز کنم.

همگروهی ایران با روسیه، لهستان و آمریکا در لیگ جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

کار بسیار سختی پیش روی‌مان وجود دارد. ما در دو سال اخیر به خاطر آنکه تیم نسبتا ناشناخته‌ای بودیم، کار ساده‌تری داشتیم. اما در سال 2015 به مراتب کارمان سخت‌تر است و برتری برابر آماده‌ترین تیم‌های والیبال جهان کار آسانی نیست. البته هیچ چیزی دور از دسترس نیست و همگان دیدند آمریکا که در لیگ جهانی قهرمان شد، در مسابقات جام جهانی نتوانست از گروه خود صعود کند.

فردا استقلال و پرسپولیس به مصاف هم می‌روند. به نظرت کدامیک برنده می‌شوند؟

این بازی اگر برنده‌ای داشته باشد، قطعاً استقلال خواهد بود. امیدوارم اگر مساوی شد هم با نتیجه بدون گل نباشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار