تقدیر تشکل‌های دانشجویی از اجرای طرح تحول نظام سلامت

تحول در نظام سلامت با مدیریت جهادی ممکن شد/ وزیر بهداشت نقطه قوت دولت یازدهم

تأمین عادلانه خدمات سلامت از سال‌ها پیش مورد توجه دولت‌ها قرار داشته که این مهم در دولت یازدهم بار دیگر مطرح و با تأکید مقام معظم رهبری، حمایت‌های همه جانبه رییس جمهور، وزیر بهداشت و... تلاش همه جانبه‌ای برای اجرای آن صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، تأمین عادلانه خدمات سلامت از سال‌ها پیش مورد توجه دولت‌ها قرار داشته اما همیشه با چالش‌ها و موانع جدی مواجه بوده است که سبب شده‌است اهداف و خواسته‌ها به درستی محقق نشود. در دولت یازدهم این مهم یک بار دیگر مطرح و با تأکید مقام معظم رهبری، حمایت‌های همه جانبه رییس جمهور محترم، وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اراده عمومی تلاش همه جانبه‌ای برای اجرای آن صورت پذیرفت که نتیجه همه آن‌ها برنامه‌ریزی، طراحی و ارائه بسته جامع تحول در نظام سلامت کشور بود.

پیش از اجرای طرح تحول سلامت، هموطنان عزیز برای استفاده از خدمات بیمارستان‌های دولتی ناچار بودند سهم عمده‌ای از هزینه‌ها را از جیب پرداخت کنند، اما اکنون با تخصیص منابع مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها سهم بیماران شامل هزینه‌های بستری، معاینه‌ها، جراحی، دارو‌ها، تجهیزات و کارهای تشخیصی مانند عکسبرداری و آزمایش‌ها با کاهش مواجه شده و پرداختی دولت به ۹۰ درصد رسیده است.

در چشم انداز این طرح افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سلامت و کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی به عنوان اولویت‌های مهم دیده شده که بی‌تردید دست یافتنی است هم‌چنین حمایت از متخصصان در مناطق محروم و رفع کمبودهای این بخش، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت شبانه روزی، مناسب سازی تعرفه پزشکان در بخش‌های دولتی و خصوصی، تکمیل اورژانس هوایی و حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج را می‌توان از نقاط امیدوارکننده این طرح دانست.

درخصوص اجرای این طرح در دولت یازدهم، با برخی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به گفتگو نشستیم که در زیر می‌خوانید: 


"علی بیانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عملکرد وزیر بهداشت نقطه قوت دولت یازدهم است اظهار داشت: حتی منتقدان دولت هم نمی‌توانند زحمات قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت را انکار کنند.

وی بحث بودجه را در به ثمر نشستن این طرح امری تعیین کننده دانست و گفت: کارهای بزرگ نیازمند مدیریت قوی هستند، اما نباید از اهمیت بحث بودجه در این زمینه غافل شد و لذا باید برای ماندگاری طرح بودجه لازم را به آن اختصاص داد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید.)


"رضا محمدی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت یازدهم حوزه وزارت بهداشت نسبت به سایر حوزه‌ها پیشرفت‌های اساسی و چشم‌گیری داشته است، اظهارداشت: اجرای طرح نظام سلامت به ویژه در شهرستان‌ها موجب روشن شدن نور امید در دل مردم و اقشار محروم جامعه شد که به واسطه فقر مالی از دارو و درمان فراری بودند. ( ادامه خبر را اینجا بخوانید.)


"محمدرضا روشنایی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح سلامت اظهار داشت: باید عرض کنم که طرح سلامت طرح خوبی است و امیدوارم که این طرح بتواند اهداف سیاست‌های کلی ابلاغیه از طرف رهبری را اجرا کند. و جامعه را برای گذار از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب یاری رساند. (ادامه خبر را اینجا بخوانید.)


"علی عبدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای موفق طرح نظام سلامت در دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی هر جامعه‌ای بحث عدالت اجتماعی است و بسط عدالت اجتماعی شعار انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بوده است. 

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: همانطور که در صحبت‌های معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای بارها آمده است یکی از وظایف نظام این است که منابع و امکانات و ثروت کشور به صورت عادلانه در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گیرد. (ادامه خبر را اینجا بخوانید.)

انتهای پیام/
برچسب ها: نظام ، سلامت ، ایران ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
منصور صباغي
۱۷:۴۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
من از دهستان حكيم آباد شهرستان زرنديه استان مركزي نظر مي نويسم واقعا بايد دست چنين وزيري را بوسه زد از خدمات بدون چشم داشتي كه انجام ميدهد جاي خيلي تشكر دارد اميدوارم خداوند اجر اخروي عنايت فرمايد و به اميد پيروي همكارن هيئت دولتي ايشان از فعاليت وزارتخانه فوق الذكر علي الخصوص وزارت راه اميدواريم يك نظارتي به جاده قديم شهرستان زرنديه به ساوه را داشته باشد
آخرین اخبار