گلوبال ریسرچ :

حقوق بشر و استاندارهای دوگانه / قطعنامه مضحک سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران

مجموعه نه چندان مستقل سازمان ملل در تازه ترین اقدام خود قطعنامه ضدایرانی را تصویب کرد که بر اساس آن به اصطلاح حقوق بشر در ایران نقض شده است ؛ اقدامی که بیشتر نشانگر تمسخر و مضحکه عدالت است تا اجرای آن .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه خبری گلوبال ریسرچ در گزارشی با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران و تصویب آن با حداقل آرای اعضای این سازمان نوشت : هنگامی که به مجموعه ای از موارد نقض آشکار حقوق بشر در سطح جهان و سکوت محض سازمان ملل درباره آن نگاهی می اندازیم بیش از پیش به بیهوده و پوچ بودن تصمیمات ، اقدامات و قطعنامه های آن مطمئن می شویم .

بخصوص اینکه در شرایطی که چنین مواردی به راحتی نادیده گرفته می شود هشدار خطاب به کشورهای دیگر  که مرتکب  چنین نقضی نشده اند ، اعلام می گردد . در اواخر روز سه شنبه سازمان ملل قطعنامه ای را درباره نقض حقوق بشر به تصویب رساند که در آن ادعا شده بود که طی یک سال گذشته حدود هزار مورد نقض حقوق بشر روی داده است . 

جمهوری اسلامی ایران قویا این قطعنامه را رد کرده و اعلام نموده است : مکانیسم قانونی سازمان ملل به ابزاری در دستان غرب قرار گرفته است .

نکته مضحکه و خنده دار درباره این قطعنامه این است که مطرح کننده نسخه ابتدایی این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل کشوری است که خود دارای بالاترین آمار نقض حقوق بشر می باشد : کانادا . بعلاوه اینکه اتاوا همواره یکی از حامیان پروپاقرص رژیم صهیونیستی و جنایات گسترده و بی رحمانه این رژیم علیه ملت بی دفاع و مظلوم فلسطین بوده است . 

در ادامه این مقاله آمده است : در ژوئیه 2014 وهنگامی که راکت ها و موشک های اسرائیلی هزاران زن و کودک فلسطینی ساکن نوار غزه را به خاک و خون می کشاند و حقوق بشر در فجیع ترین و خطرناک ترین شکل ممکن خود نقض میشد دولت کانادا با گستاخی هرچه تمام از رژیم صهیونیستی حمایت کرد . 

استفان هارپر ، نخست وزیر کانادا بیانیه ای را منتشر و در آن اظهار کرد : حملات راکتی از سوی نوار غزه علیه اسرائیل اقدام تروریستی به شمار می آِید که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد . 

شکست جامعه جهانی در محکوم نمودن این گونه جنایات از سوی اسرائیل ، آنها را برای ادامه اقدامات تروریستی خود تشویق کرده و می کند . کانادا صراحتا و در موقعیت های مختلف حمایت های همه جانبه خود را از تل آویو اعلام کرده است در حالی که هیچگونه صحبت یا اشاره ای به آنچه این رژیم در سرزمین های اشغالی و علیه مردم و شهروندان فلسطینی انجام میدهد ، نمی کند . 

بله ، کانادا صراحتا از اسرائیل حمایت میکند و به همین شکل منادیان ترور و قساوت نماد مظلومیت شده و مردم مظلوم و بی دفاع غزه تروریست نامیده می شود . 

احمد شهید ، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره امور حقوق بشری در ایران نیز تقدیر و ستایش خود را در قبال ارائه طرح ابتدایی این قطعنامه ضدایرانی نثار کانادا کرده و اظهار داشته است که از هرگونه رهبریت اتاوا در این زمینه به شدت استقبال می کند .

در مه 2014 ، اروین کاتلر نماینده لیبرال پارلمان کانادا _ که از سال 2003 تا 2006 بعنوان وزیر دادگستری این کشور نیز بوده _ بعنوان شاهدی معرفی شده که مدعی شکنجه زندانیان سیاسی و سایر موارد نقض حقوق بشر در ایران است . یکی از منابع شاهدی که کاتلر از آنها استفاده کرده رهبر بدنام گروهک منافقین ، مریم رجوی است . 

جالب اینجاست که طی سه دهه گذشته گروهک منافقین حملات تروریستی متعددی را در ایران و علیه شهروندان انجام داده اند . تلاش بی پرده کاتلر کانادایی و مدافع اسرائیل برای حفظ "مریم رجوی" بعنوان  شاهد در امور حقوق بشری در ایران بیش از پیش نشان دهنده دستان کثیفی است که در پس پرده گزارش ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل می باشد . 

تاکنون بیش از 12 هزار ایرانی قربانی عملیات های تروریستی " گروهک تروریستی منافقین " در داخل کشور بوده که از جمله آنها می توان به برخی از دانشمندان هسته ای اشاره نمود . جالب است بدانیم ترور شخصیت های برجسته سیاسی ، علمی و حکومتی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار اصلی "واحد ترور موساد " است . 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار