نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی:

در صورت عدم رسیدن به توافق نهایی ایران پیروز میدان است

نماینده جنبش عدالت خواه با اشاره به این که قبل از هر چیزی که به نتیجه مذاکرات فکر کنیم باید هدف آن را مورد نظر قرار دهیم گفت: هدف اولی‌مان کسب اعتماد متقابل بود که برخی از کشورها اطمینان کافی به کشورمان نداشته، ما امروز به هدف خود رسیده ایم چرا که زورگویی دشمن را دیده، غربی‌ها تحریم‌ها را علیه کشورمان بیشتر کرده و توهین علیه کشورمان توسط غرب بسیار شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری توقف ممنوع در راستای تجمع دانشجویی مقابل رآکتور هسته‌ای که فردا با حضور 20 دانشگاه برگزار می‌شود با حضور نماینده اتحادیه بسیج دانشجویی، نماینده جامعه اسلامی، نماینده جنبش عدالت خواه، نماینده بسیج دانشگاه شریف و نماینده 313 دانشجوی نخبه از دانشگاه شریف در این دانشگاه برگزار شد.

این نشست با حضور مهدی انصاری مسئول بسیج دانشگاه شریف، محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویی، محمد جواد نوری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان و ناصر باغستانی نماینده جنبش عدالت خواه برگزار شد. 

در این نشست محسن نداف گفت: در چند سال پیش پیشرفت کشور غربی‌ها با تحریم های ظالمانه مانع حرکت رشد علمی کشور شدند ولی امروز در شرایط حساس مذاکرات وظیفه دانشجویان در این عرصه نقش آفرینی و حمایت از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: 313 نخبه در کمپین توقف ممنوع برای مردم نامه‌ای را نوشتند مبنی بر این که ما در این یک سال رفتارهای خصمانه و گستاخانه غربی‌ها را دیده ایم و دروغگویی هایشان برایمان رو شد.

نداف افزود: به رفع تحریم‌ها دل نبسته ایم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رشد کشور را ادامه خواهیم داد و از همه مردم می‌خواهیم که فردا به این کمپین حضور به هم رسانند.
 
*** مجلس باید نقش پررنگی در تمامی توافقنامه های بین المللی داشته باشد

محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویان با بیان این که می بایست مجلس در مذاکرات و توافق نامه ها نقشی پررنگ داشته باشد گفت: روح حاکم بر قوای کشور اجرا و توافق و تعامل قوه مجریه و مققنه است در مورد بحث هسته ای کشورمان در هر توافق بین المللی باید نظر مجلس را نیز در آن قید کنند.

وی افزود: به غیر از این که  این بحث قانونی استراتژیک اصلی انقلاب، هماهنگ کردن توده‌های مردم که همان نماینده های مجلس بوده مطالبه دانشجویی‌مان این است که مجلس حتی در جلسه غیر علنی از مذاکرات و توافق نامه باخبر باشد چرا که به گفته امام مجلس در راس همه کارهاست.
 
*** لغو تمام تحریم ها مطالبه تمام مردم ایران است

محمد جواد نوری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که از تیم مذاکره کننده کشورمان انتظار اصلی‌مان این است که ما خصومت دشمنان را می‌دانیم و تا به امروز تحریم های ظالمانه بر کشورمان سایه انداخته است تمامی تحریم ها را نه به صورت تعلیق بلکه به شکل کامل لغو کنید.

وی افزود:‌تیم مذاکره کننده کشورمان باید بر این اهداف پافشاری کند و بحث مذاکرات نباید به کارهای روزمره مردم گره بخورد و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های درون کشور تکیه کرده و از وزرای صنعت و اقتصاد بخواهیم که دستاورهای نوینی را در بحث اقتصاد فراهم کنند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که خطوط قرمز نظام برای همگان مشخص است و نباید در مذاکرات دستاوردها را از دست بدهیم اظهار داشت: برای به دست آوردن انرژی هسته‌ای شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده‌ایم و تیم مذاکره کننده کشورمان بدانند با هر قدم عقب نشینی دشمن گستاخ تر می‌شود و همان طور که شاهد بودیم در طول 1 سال گذشته لحن دشمن با مردم گستاخ‌تر شده است.
 
*** در صورت عدم رسیدن به توافق نهایی ایران پیروز میدان است

ناصر باغستانی نماینده جنبش عدالت خواه با  اشاره به این که قبل از هر چیزی که به نتیجه مذاکرات فکر کنیم باید هدف آن را مورد نظر قرار دهیم گفت: هدف اولی‌مان کسب اعتماد متقابل بود که برخی از کشورها اطمینان کافی به کشورمان نداشته ما امروز به هدف خود رسیده ایم چرا که زورگویی دشمن را دیده، غربی‌ها تحریم‌ها را علیه کشورمان بیشتر کرده و توهین علیه کشورمان توسط غرب بسیار شده است. خوشبختانه ایران صادقانه همکاری کرده حال فارغ از نتیجه مذاکرات ما به اهداف کل یرسیده یام و دیگر نگران عدم مذاکرات نیستیم.

مهدی انصاری، مسئول بسیج دانشگاه شریف با بیان این که در آستانه مذاکرات، در مقطع حساسی هستیم گفت: جمهوری اسلامی از طریق حرکت‌های صادقانه خود توانست در منطقه با زورگویی غرب مبارزه کند و امروز نخبگان کشور به عنوان یک قشر کوچکی از جامعه احساس خطر کرده و دیگر امید به وعده‌های کشور غربی ندارند.
 
وی تأکید کرد: امروز نخبگان کشور برای پیش بردن اهداف درون کشور می‌کوشند و به این جهت دانشجویان عموم تهران در جواب به نامه 313 نفر از نخبگان اعلام آمادگی کرده و فردا در جلوی راکتور تحقیقاتی تجمع کرده که توانسته به عرصه‌ی بین المللی بگوید که در راه پیشرفت علم توقفی وجود ندارد.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان این که عدم توقف هسته‌ای، یکی از خطوط قرمز است، اظهار داشت: راکتور هسته‌ای کشور ما نمادی از پیشرفت است که نخبگان فردا، ساعت 10 صبح در مقابل این مکان تجمع خواهند کرد تا توانسته مطالبات خود را در عرصه بین‌المللی بیان کنند.
 
انصاری با بیان این که هدف از دانشگاه‌ها، تربیت نیروی جوان کشور و متخصص است، عنوان کرد: نیروی متخصص موتور حرکت رشد علمی ایرانمان است که دغدغه‌شان پیشرفت، رشد و رسیدن به چشم‌انداز روشن می‌باشد.
 
وی بیان داشت: لغو یکباره همه تحریم‌ها از مطالبات همه دانشجویان است.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان این که توقف ممنوع شعار اصلی تظاهرات فردا است، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راه پیشرفت علم توقفی وجود ندارد و ملت ایران هرگز به خاطر تحریم‌ها کم نمی‌آورد و همچنان پای آرمان‌های خود می‌ایستد.
 
*بی‌نتیجه ماندن مذاکرات همچنان به پیروزی کشورمان می‌انجامد
 
محمدجواد نوری، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که موفقیت مذاکرات یک هشدار به دولت آمریکا است، گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات غرب قطعاً ضرر خواهد کرد چرا که آن‌ها همچنان به زورگویی خود ادامه داده و ما می‌دانیم که فرقی بین دشمنان ما یعنی دموکرات و جمهوری‌خواه نیست و همان طور که دیدیم در بحث فلسطین و عراق مانع عقب گرد دشمنان شوند.
 
وی ادامه داد: تحولات منطقه در گرو موفقیت ایران است ملت همیشه در صحنه و آگاه کشورمان می‌دانند که در نرسیدن به این توافق همچنان بر روی پای خود می‌ایستند و مسئولین بدانند به جای این که کارهای روزمره مردم را به مذاکرات گره بزنند، به فکر روند اقتصاد مقاومتی باشند.
 
ناصر باغستانی نماینده دانشجویی جنبش عدالت خواه با بیان این که مذاکرات نباید مرگ و زندگی مردم را رقم بزند، گفت: این مذاکرات برای اعتماد مقابل و راستی‌آزمایی بود که در این میان ما توانستیم راستی‌آزمایی آمریکا را بسنجیم و ایران مانند همیشه حسن نیت خود را در مذاکرات نشان داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، دانشجویی ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
کلا ما ایرانی ها هیچ وقت و هیچ جا کم نمیاریم و همیشه پیروز هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
ایران همیشه پیروزه
آخرین اخبار