رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین "پاکستان" :

ادعای مبارزه با داعش ترفند آمریکا است/ بلاتکلیفی 8 هزار مجرم امنیتی

رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: آمریکا تروریست‌هایی مانند داعش را به وجود می‌آورد و سپس به بهانه مبارزه با آنها افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده منافع خود را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگگاه خبرنگاران ،علامه امین شهیدی رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان  اظهار داشت: آمریکا تروریست‌هایی مانند داعش را بوجود می‌آورد و سپس مدعی می‌شود که در حال مبارزه با آنها است تا برای کسب منافع خود افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.
 
وی افزود: آمریکا در بوجود آوردن طالبان نیز از همین شیوه استفاده کرد بنابراین نباید بار دیگر فریب بخوریم.
 
شهیدی تأکید کرد: امت اسلامی باید برای نابودی فتنه داعش، حکمت عملی و استراتژی مثبتی به کار گیرد.
 
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان بیان کرد: از کسی پنهان نیست که داعش فعالیت خود را در پاکستان آغاز کرده این موضوع از تبلیغات و پرچم‌های داعش به خوبی آشکار است.
 
علامه امین شهیدی خاطر نشان کرد: در پاکستان زمینه برای فعالیت داعش هموار است زیرا در این کشور گروه‌هایی که از نظریات داعش پیروی می‌کنند کم نیستند.
 
وی افزود: برای بوجود آمدن طالبان نیز زمینه هموار بود البته عموم مردم پاکستان از نظریات افراطی این گروه پیروی نمی‌کنند حتی علمای مذهبی و قشر تحصیل‌کرده فرقه‌ای که گروه‌های افراطی مدعی هستند از آنان پیروی می‌کنند نظریات طالبان و داعش را قبول ندارند بلکه از اقدامات آنان متنفر هستند.
 
به گفته وی، علما و اندیشمندان فرقه‌هایی که گروه‌های افراطی مدعی هستند از آنها پیروی می‌کنند معتقدند کشتن انسان‌های بی‌گناه و انفجارهای تروریستی به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به معنای احترام نگذاشتن به بشریت می‌باشد.مردم پاکستان تخریب قبور و کشتن کودکان را عملی قبیح و غیر انسانی می‌دانند به همین علت از داعش و طالبان به شدت متنفر هستند.
 
علامه شهیدی گفت: همیشه تعداد اعضای گروه‌های افراطی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند بسیار کم است و آنها نماینده عموم مردم نیستند بلکه مخفیانه فعالیت می‌نمایند بنابراین سازمان‌های امنیتی باید به دقت این جنایتکاران را زیر نظر داشته باشند و قبل از اینکه آنها بتوانند مستحکم شوند آنها را ریشه‌کن کنند.
 
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان بیان کرد: این دیپلماسی بسیار عجیب است که منابع رسمی و مسئولین پاکستانی مانند نواز‌شریف(نخست وزیر پاکستان) ادعا می‌کنند داعش در این کشور حضور ندارند به نظر من منابع رسمی باید و دولتمردان باید با در نظر گرفتن واقعیات اظهار نظر کنند.
 
شهیدی تصریح کرد: ترورهای هدفمند در پاکستان افزایش پیدا کرده و هدف بیشتر این ترورها شیعیان هستند.
 
وی با بیان این مطلب که شیعیان تحت یک برنامه‌ریزی منظم و دقیق ترور می‌شوند، ضمن اعتراض به این نسل کشی گفت: ترور شیعیان غیر قابل پذیرش است و این وضعیت نباید ادامه پیدا کند.
 
به گفته شهیدی، عناصر تروریستی پزشکان، مهندسان، وکلا، علما و بسیاری از شخصیت‌های مهم را ترور می‌کنند این موضوع فقط مربوط به شیعیان نیست بلکه هر کس بخواهد اقدام مثبتی برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام دهد هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد.
 
شهیدی عنوان کرد: متأسفانه تروریست‌ها مجازات و اعدام نمی‌شوند همین امر باعث شده آنها ترسی از ادامه جنایت‌های خود نداشته باشند.
 
وی افزود: اگر سیستم مجازات مجرمان تا این حد ناقص باشد مردم چطور می‌توانند از امنیت خود اطمینان پیدا کنند.
 
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 8 هزار زندانی محکوم به مرگ در زندان‌های پاکستان به سر می‌برند که ریشه جرم جنایت در کشور می‌باشند و هرچه زودتر باید اعدام شوند.
 
علامه شهیدی بیان کرد: اگر مجرمان اعدام شوند خود به خود جرم و جنایت در جامعه کاهش پیدا می‌کند زیرا تروریست ها متوجه می‌شوند کشتن مردم آنقدرها هم آسان نیست و ممکن است خودشان نیز بمیرند.
 
علامه امین شهیدی خاطر نشان کرد: کسانی که عملیات انتحاری انجام می‌دهند با سایر تروریست‌ها متفاوت هستند این افراد بعد از شستشوی مغزی با دیدن انواع فیلم نسبت به کسانی که می‌خواهند علیه آنها عملیات انجام بدهند متنفر می‌شوند.
 
وی افزود: به این افراد گفته می شود اگر می‌خواهند به بهشت بروند باید عملیات انتحاری انجام دهند علاوه بر آن مرگ یک واقعیت است که دیر یا زود به سراغ آنها خواهد آمد بنابراین بهتر است قبل از مردن خدمتی انجام داده باشند و چه خدمتی بالاتر از انتحار.
 
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین بیان کرد: سیاست‌های غلط نیز یکی از دلایل به وجود آمدن عوامل انتحاری است.
 
علامه شهیدی تأکید کرد: تا زمانی که به صورت منظم و جدی علیه تروریست‌ها وارد عمل نشویم به نظر نمی‌رسد تروریسم در پاکستان ریشه‌کن شود.
 انتهای پیام/ ض

منبع :فارس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار