هیأت امنیتی عربستانی هفته آینده به عراق سفر می‌کند

یک هیأت امنیتی عربستانی هفته آینده برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و آمادگی برای افتتاح سفارت عربستان در عراق به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یک هیأت امنیتی عربستانی برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و بازگشایی سفارت عربستان در عراق هفته آینده به این کشور سفر می‌کند.
 
روزنامه "الصباح" عراق، به نقل از"عباس خزاعی" عضو کمیسیون امنیت دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد که این هیأت هفته آینده وارد عراق خواهد شد و مسأله همکاری عربستان در مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
بر اساس این خبر این هیأت همچنین مقدمات بازگشایی سفارت عربستان در عراق را نیز فراهم می‌کند و مسأله حمایت ریاض از دولت بغداد را بررسی خواهد کرد.
 
با توجه به افزایش تدابیر امنیتی عربستان در منطقه حائل مرزی با خاک عراق طی هفته گذشته، خزاعی یادآور شد که همکاری امنیتی مشترکی در مرزهای مشترک عراق و عربستان صورت خواهد گرفت.
 
هفته گذشته و هفته قبل از آن به ترتیب «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و "فؤاد معصوم"رئیس جمهوری عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سعودی به این کشور سفر کرده بودند.
 
بر اساس گزارش‌ها مسأله همکاری امنیتی برای مقابله با تروریسم و بازگشایی سفارت عربستان در عراق از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این دیدارها بود.
 
عربستان نیز وعده داده بود که طی یک ماه آینده سفارت خود را در عراق بازگشایی خواهد کرد.
انتهای پیام/ ض
منبع :فارس
-
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.