سنای آمریکا، کردستان عراق را "تسلیح مستقیم" می‌کند

به موجب طرحی که به تازگی در کنگره آمریکا مطرح شده است، کاخ سفید مجوز ارسال مستقیم تسلیحات نظامی به کردستان عراق را به دست می‌آورد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا طرحی را به کنگره ارائه داده است که به موجب آن دولت آمریکا از اختیار قانونی لازم برای ارسال مستقیم تسلیحات نظامی به کردهای عراق از راه دریایی برخوردار خواهد شد.  
 
با گسترش پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در عراق و نزدیک شدن به منطقه کردستان،‌ آمریکا اعلام کرد که قصد دارد با حملات هوایی به مواضع داعش و بمباران مواضع آن به نابودی این گروه تروریستی بپردازد. تجهیز نیروهای کرد نیز یکی از مواردی است که از زمان آغاز به کار استراتژی مبارزه با داعش،‌آمریکا همواره وعده آن را داده است.
 
"مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق پیش‌تر از جامعه جهانی خواسته بود تا با ارسال تسلیحات نظامی به نیروهای پیشمرگه در مبارزه با گروه تروریستی داعش کمک کنند. با این وجود ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به منطقه کردستان، بدون هماهنگی با مقامات دولتی عراق می‌تواند به اختلافات دامن بزند. مقامات دولت مرکزی پیش از این به دفعات مخالفت خود را با تسلیح مستقیم کردها اعلام کرده بودند.
انتهای پیام/ض
منبع :فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار