در نشست خبری جشنواره داستان کوتاه پایداری مطرح شد:

انتشارات هزاره ققنوس با تمام قدرت جشنواره های خود را برگزار می‌کند

"رضا حاجی آبادی" گفت: انتشارات هزاره ققنوس به عنوان نشر بخش خصوصی بدون حمایت هیچ نهاد و ارگانی اقدام به برگزاری جشنواره‌های ادبی با مخاطبان فراوان کرده و خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگارن؛ "رضا حاجی‌آبادی" مدیر انتشارات هزاره ققنوس در نشست خبری جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری گفت: این انتشارات با عنوان بخش خصوصی تجربه برگزاری جشنواره‌های مختلف ادبی،‌ نظیر جشنواره شعر کوتاه کوتاه، و جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری، در کارنامه خود دارد.

وی اگفت: اولین دوره جشنواره شعر کوتاه کوتاه که در قالب سفید، هایکو، رباعی و دو بیتی در تابستان امسال برگزار شد، راس مدت یک ماه توانست بیش از 3400 مخاطب داشته باشد و این اعتمادی است که مخاطب به برگزار کنندگان جشنواره دارد. در حالی که جشنواره‌های مشابه دولتی با این استقبال مخاطب مواجه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 513 شاعر با 3400 اثر از کل کشور ارسال کردند، و برای اولین بار با داوری اساتیدی نظیر آقایان: محقق  سعیدی راد، شکار سری، داوری شد.

وی درمورد جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری گفت: ابتکار این طرح در سال 89 همزمان با سی‌امین سالگرد دفاع مقدس شکل گرفت و با توجه به کشورهای اروپایی که صدمین سال جنگ جهانی را جشن می‌گیرد این جشنواره را کلید زدیم.

وی گفت: ما برای برگزاری جشنواره با همه نهادها مکاتبه کردیم ولی اتفاقی نیافتاد. در این زمینه شعار جشنواره این بود که "سرنوشت جنگ را مردم رقم زدند، اجازه بدهیم خودشان قصه بنویسند" و این دفاع ، دفاع مردمی بود.

 حاجی‌آبادی افزود: در دوره‌های قبل ما شاهد بودیم در ساعت‌های انتهای شب آثاری از طرف جانبازان به دست دبیرخانه می‌رسید که لزوم اجرای این جشنواره را مهم می ساخت.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس گفت: نتیجه این جشنواره اولا آموزش و جذب نویسندگان بود، دوما چاپ آثار منتخب نویسندگان، و تاکنون مجموعا 5 عنوان کتاب پایداری چاپ شده است.

وی گفت:  پنجمین جشنواره داستان کوتاه کوتاه پایداری همزمان با هفته کتاب و هفته بسیج کار خود را آغاز و با سامانه پیامکی 0210000365 آماده دریافت آثار خواهد بود.

وی در مورد جوایز گفت: جوایز مثل هر سال به نفرات اول تا سوم به صورت نقدی و نفرات حائز تقدیرخواهد بود.
 
* برگزیدگان جشنواره شعر کوتاه کوتاه معرفی شدند

جواد محقق دبیر علمی جشنواره شعر کوتاه کوتاه گفت: از مجموع 3400 اثر رسیده به جشنواره بیشترین قالب آثار رباعی، با 886 اثر و کمترین آن هایکو با 23 اثر بوده است.

در ادامه 1069 اثر به مرحله اول داوری و در مرحله بعدی 328 اثر داوری شد ، از این میان 16 اثر برگزیده شد و در نهایت 3 نفر بعنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی گفت: در بخش شعر سفید و هایکو میثم داوودی، با خواب‌های یک مداد ،‌محمد تقی عزیزیان با شعر 75 کیلو و کوکب توفیق‌ها با شعر مرگ برگزیده شدند.

در بخش رباعی و دوبیتی الهه ملک‌محمدی و فرشاد قربانی و زری قهارترس نفرات اول تا سوم بودند.

وی در مورد نفرات تقدیری گفت: آقایان علی سلیمانی، نعمت‌تالله حلاد رمضانی، جمشید عباسی، علیرضا قدوس و سید حبیب حبیب‌پور، محمد عالی زاده، و مهرداد احمدی و در خانم‌ها ارمغان بهدادوند، فاطمه جمعه‌شاد و انسیه موسویان شایسته تقدیر شدند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار