7 راهكار براي پاكی هوای خانه

همواره در محيط منزل آلودگي هاي بسياري وجود دارد كه به اين دليل هواي درون منزل بسيار آلوده تر از بيرون است. پس لازم است تا با رعايت برخي نكات بهداشت در محيط سالمي زندگي كرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، براي اينكه هواي آلوده و ثابت درون منزل به بيرون جريان داشته باشد، لازم است تا هر روز به مدت حداقل 20 دقيقه همه پنجره هاي هر قسمت منزل باز شود.
 
براي تميز كردن شيشه ها از سركه سفيد استفاده نماييد

 
سركه سفيد ماده طبيعي است كه مي تواند جايگزين پاك كننده هاي شيميايي شيشه ها شود. اين ماده همچنين يك ضد آهك عالي و ويژه محسوب مي شود و براي برطرف كردن رسوبات آهك كاربرد دارد. از طرفي سركه سفيد را مي توان به عنوان محصول ضدعفوني كننده طبيعي نيز استفاده كرد.
 
در انتخاب مبلمان چوبي دقت كنيد

چوب هاي فشرده در طولاني مدت تركيبات ارگانيك فرار و سمي متصاعد مي كنند. بهتراست از اين نوع محصولات اجتناب كنيد و از وسايلي با چوب هاي فشرده و طبيعي استفاده نماييد.
 
براي چربي زدايي از صابون سياه استفاده نماييد
 
صابون سياه محصولي طبيعي و عالي است كه مي تواند به جاي بسياري از پاك كننده هاي سمي استفاده شود. همچنين بهتر است از عطرهاي تركيبي نيز پرهيز شود زيرا سمي هستند.
 
پس از بازگشت از خشكشويي، لباس را از پوشش پلاستيكي بيرون بياوريد

 
پروكلرتيلن صابون رايجي است كه براي شستشوي خشك استفاده مي شود و جز موادي است كه ممكن است سرطان زا باشد. از همين رو توصيه مي شود پس از بازگشت از خشكشويي بلافاصله پوشش پلاستيكي روي لباس را بيرون آوريد و پنجره را باز كنيد تا هوا جريان داشته باشد.
 
 قفسه ها و كمدها را مرتب تميز كنيد

 
همان طور كه وسايل، لباس ها، زيور آلات و... در كمدها و كشوها جمع مي شوند، گرد و خاك، ميكروب ها و آلودگي ها نيز در اين قسمت ها تجمع مي يابند. به همين دليل لازم است تا به طور منظم وسايل را بيرون‌ آورد و تميز كرد.
 
از گياهان كمك بگيريد

 
بسياري از گياهان مي توانند آلودگي هاي محيط منزل را از بين ببرند. فيكوس و كلروفيتوم از اين جمله اند كه بهتر است در منزل وجود داشته باشند.
 
براي خوشبو كردن منزل از روغن هاي معطراستفاده كنيد

 
به جاي اسپري ها و عطرهاي تركيبي كه سمي هستند، بهتر است از روغن هاي معطر مانند اسطوخودوس، كاج و... كمك بگيريد. اين روغن ها علاوه بر خوشبوكردن محيط، خواص ضدعفوني كنندگي نيز دارند.
 انتهای پیام/ض
منبع :صبحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.