مدیرکل راه و شهرسازی تهران خبر داد

آغاز طرح زمستانی راه‌ها از 19 آذر ماه/ حضور 50 پایگاه راهداری ثابت و سیار در مناطق کوهستانی

واحدی گفت: طرح زمستانی راه‌ها امسال از 19 آذر ماه شروع می‌شود و 50 پایگاه راهداری ثابت و سیار پذیرای مسافران در مناطق کوهستانی و جاده‌ها است.

فریبرز واحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه طرح زمستانی ما طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده از 19 آذر ماه شروع می‌شود گفت: به دلیل ریزش برف و باران و تغییرات جوی این طرح در برخی از محورها از جمله هراز، فیروزکوه و لواسانات شروع شده است.

وی در ادامه افزود: طرح زمستانی نیازمند انجام یک سری اقدامات از جمله آماده کردن ماشین‌آلات زمستانی، ذخیره شن و نمک در سوله‌ها و افزایش تعداد راهداران است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه اظهار داشت: امسال خوشبختانه به تعداد سوله‌های ذخیره شن و نمک افزوده شد و تعدادی سوله چند منظوره را خریداری کردیم.

واحدی در ادامه تصریح کرد: امسال در طرح زمستانی راهوران حضور جدی دارند و سه راهدارخانه و سوله چندمنظوره را در مناطق کوهستانی ساخته و بکارگیری شد.

وی در ادامه توضیح داد: 200 دستگاه تخصصی ماشین‌آلات شن و نمک و دستگاه نگهداری در طرح زمستانی ایجاد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: 50 پایگاه راهداری ثابت و سیار در مناطق کوهستانی حضور دارند و در صورت ایجاد کولاک و بوران در جاده‌ها امکان پذیرایی برای مسافران را فراهم می‌کنند.

واحدی با اشاره به اینکه تمام تلاش و هدف اداره کل راه و شهرسازی استان تهران حفظ ایمنی و جان مردم است گفت: در مواقع اضطراری برای حفظ جان مسافران مجبور می‌شویم دو ساعت برخی محورها را مسدود نماییم و این امر تنها برای حفظ جان مسافران است.

وی در ادامه یادآور شد: تسهیل در عبور و مرور و عدم بسته شدن راه‌ها از جمله اولویت‌های ما در فصل زمستان است.

وی با اشاره به اینکه امسال بارش‌های خیلی خوبی را پیش‌بینی می‌نماییم گفت: ضرورت دارد آمادگی راهداران ما نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

واحدی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 30 هزار تن شن و نمک خریداری و در سوله‌ها ذخیره کرده‌ایم و 80 نفر راهدار با مشارکت بخش خصوصی در طرح زمستانی امسال به کار گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: اکیپ‌های حوادثی برای زمان‌های اضطراری در شرق و غرب استان تهران بکار گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهداری ، پایگاه ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار