گیل آبادی در تشریح برنامه های چهارمین اجلاس شهرداران آسیایی

برپایی کمیسیون های تخصصی به منظور پیشرفت شهرها/دیپلماسی شهری ارتقا می یابد

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار تهران تاسیس شده است، گفت: در چهارمین اجلاس شهرداران آسیایی در هایکو چین به غیر از موضوعاتی که درراستای پیشرفت شهرها در آسیا طرح می شود، ملاقات های دوجانبه بسیاری میان شهرداران آسیایی طراحی شده که می تواند به مناسبات دوسویه و دیپلماسی شهری کمک بسیاری کند.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شهرام گیل آبادی با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار تهران تاسیس شده است، گفت: دبیرخانه مرکزی مجمع در پایتخت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بیش از 100 نفر از شهرداران کشورهای آسایی در آن عضو هستند.

وی با پرداختن به حضور شهردار تهران دراین اجلاس، افزود: در همین راستا دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی تاکنون توانسته است با استفاده از پتانسیل های موجود فعالیت های خود را در راستای تعامل و همگرایی بیشتر شهرهای بزرگ آسیایی، توسعه شهری و تحقق استانداردهای بالاتر برای زندگی شهروندان در آسیا ادامه دهد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مجمع در نوع خودش بی نظیر است و ویژگی های منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران به عنوان محور حرکت این مجمع است و به بهترین نحو ممکن فعالیت می کند.

گیل آبادی با بیان اینکه در این دوره از اجلاس قرار است موضوعات متعدد و مهمی مطرح شود، خاطرنشان کرد: به غیر از موضوعاتی که درراستای پیشرفت شهرها در آسیا طرح می شود، ملاقات های دوجانبه بسیاری میان شهرداران آسیایی طراحی شده است که می تواند به مناسبات دوسویه و دیپلماسی شهری کمک بسیاری کند.

وی با تاکید براینکه در این دوره از مجمع قرار است کمیسیون های تخصصی نیز شکل بگیرند، گفت: برخی از این کمیسیون ها در رابطه با حمل و نقل و ترافیک، پیشرفت شهرها و نحوه تعامل شهرها با یکدیگر است.همچنین درخصوص نحوه پیشرفت شهرها در این کمیسیون های تخصصی بحث و تبادل تجربه می شود.

گیل آبادی درخصوص برنامه های شهردار تهران در چهارمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی نیز اظهار داشت: سخنرانی  به عنوان موسس مجمع شهرداران آسیایی و سخنرانی در اجلاس جهانی UCLG از مهم ترین برنامه های سفر شهردار پایتخت است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید براینکه دیدار و گفت و گو با شهرداران شهرهای مختلف نیز در برنامه های  قالیباف قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهردار پایتخت از امکانات و تاسیسات شهر هایکو که یکی از پیشرفته ترین و پیشروترین شهرهای چین در حوزه زیباسازی شهری است، هم دیدن خواهد کرد. همچنین بازدید از شهر گوانجو که به عنوان پایتخت نمایشگاهی در چین مطرح است از دیگر برنامه های قالیباف است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، شهرها ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار