مديرکل دفتر صنايع ماشين‌سازی و تجهيزات وزارت صنعت:

فهرست کالاها و تجهیزات ساخت داخل اعلام شد

مديرکل دفتر صنايع ماشين‌سازی و تجهيزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام و انتشار نخستين فهرست کالاها، تجهيزات، لوازم و فراورده‌های ساخت واحدهای توليدی در ارتباط با طرح‌های صنعتی و معدنی داخل کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا"، کيومرث فروتني گفت: اين فهرست مشتمل بر دو بخش شامل ماشين آلات و تجهيزات صنعتي ثابت و دوار و کالاها و نيز تجهيزات و لوازم برقي، فلزي و الکترونيک است که با همکاري انجمن هاي توليدي مربوط تنظيم شده است.

به گفته وي اين اقدام در جهت تکليف ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي در تامين نيازهاي کشور براي استفاده عموم مردم به ويژه مخاطبان ماده 2 آن قانون جهت به کار گيري امکانات ساخت داخل براي خريد تجهيزات خارجي جهت رونق توليد و پرهيز از استفاده انواع مشابه خارجي صورت گرفته است.

فروتني تاکيد کرد: اين فهرست با توجه به اطلاعات موجود تنظيم شده است و بديهي است با ارائه اطلاعات جديد از سوي انجمن هاي مربوط  و واحدهاي توليدي ذيربط، اطلاعات ساير کالاها و تجهيزات ساخت داخل مي تواند به اين فهرست اضافه شود.

طبق مواد 4 و 5 قانون حداکثر استفاده از توان توليدي و خدماتي، سازمانهاي دولتي و عمومي غير دولتي و نيز واحدهاي خصوصي که از امکانات دولتي براي اجراي طرح هاي خود استفاده مي کنند، موظف هستند فعاليتهاي پروژه خود را به شرکتهاي ايراني ارجاع دهند و حداقل 51 درصد هزينه پروژه آنها به صورت کار در داخل کشور (طبق تعريف مندرج در قانون) باشد.

اين فهرست در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجات به آدرس www.mimt.gov.ir در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار