حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

90 درصد بنزین پاک از پالایشگاه شازند تامین می‌شود/ ارسال روزانه 13 میلیون لیتر بنزین به تهران

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک تولیدی پالایشگاه شازند اراک و همچنین مقداری بنزین سوپر تولیدی از طریق خطوط لوله به مقصد کلانشهرهای تهران و کرج ارسال می‌شود.

سید حمید حسینی در گفتگو با خبرنگار اقنصادی باشگاه خبرنگاران، از ارسال روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک از پالایشگاه اراک به تهران خبر داد و گفت: 90 درصد بنزین پاک از طریق پالایشگاه شازند تامین می‌شود.
 
مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، تصریح کرد: این پالایشگاه هم اکنون 16 میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می‌کند که از این میزان روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک تولیدی پالایشگاه شازند اراک و همچنین مقداری بنزین سوپر تولیدی از طریق خطوط لوله به مقصد کلانشهرهای تهران و کرج ارسال می شود.
 
وی ادامه داد: روزانه 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی دریافتی از جنوب کشور در مرکز شازند ذخیره و به شهرهای تهران، قم و همدان ارسال می‌شود.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی با بیان اینکه دو خط انتقال 26 اینچی روزانه 500 هزار بشکه نفت خام را منتقل می‌کنند، افزود: روزانه 260 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک و 240 هزار بشکه نیز به پالایشگاه‌های تهران و تبریز منتقل می‌شوند.
 
تعویض 40 کیلومتر از خطوط لوله نفت در منطقه مرکزی  
 
حسینی با اشاره به موضوع خوردگی در خطوط لوله اظهار داشت: ما از خوردگی به عنوان مرگ پنهان یاد می‌کنیم به طوری که عمده فعالیت این شرکت با توجه به دستورالعمل‌ها و استانداردها روی این قضیه است تا جایی که برای جلوگیری از بحث خوردگی در خطوط به صورت متمرکز تعویض و پوشش خطوط را انجام می‌هیم به طوری که در حال حاضر حدود 40 کیلومتر از خط 16 اینچ در این منطقه تعویض شده است.  
 
حسینی با اشاره به اینکه کار توپک‌رانی و پیک‌رانی را در دستور کار خود قرار دادیم اظهار داشت: انجام عملیات پیک رانی خیلی مهم و ضروری است و این منطقه این کار را به صورت پیمانی انجام می‌دهد؛ به طوریکه نزدیک 6 هزار پیک رانی هوشمند به شرکت خطوط لوله واگذار شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 500 کیلومتر پیک‌رانی در این منطقه در حال اجرا است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار