مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس:

توجه به اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را در حاشيه امن قرار مي‌دهد

یوسفی، با بيان اين كه در آينده نزديك با بهره برداري از برخي از فاز هاي پارس جنوبي تا يكصد ميليون متر مكعب گاز به ظرفيت توليد گاز كشور افزوده خواهد شد گفت: توجه به اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را در حاشيه امن قرار می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، مهدي يوسفي در آيين گشايش نمايشگاه نفت و گاز و پتروشيمي در بوشهر اظهار داشت: اهميت صنعت نفت بر هيچ كسي پوشيده نيست و اين اهميت براي استان بوشهر با توجه به وجود صنايع مختلف نفت و گاز و پتروشيمي، دو چندان است.

وي همچنين به اهميت بالاي برگزاري اين نمايشگاه در استان بوشهر اشاره كرد و ادامه داد: علاوه بر اينكه برگزاري اين نمايشگاه را در بوشهر يك نياز مي‌دانيم، بر لزوم برگزاري آن نيز تاكيد ويژه داريم.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي و انرژي پارس تاكيد كرد: با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، شاهد تحولات عمده‌اي در برنامه‌ريزي و اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف در عرصه صنعت نفت هستيم.

وي با بيان اين كه حجم فعاليت كنوني كه در پارس جنوبي در حال انجام است در طول سال‌هاي گذشته بي نظير است، گفت: هم اكنون 10 رديف در خشكي و شش سكوي دريايي به صورت هم زمان در مرحله پيش‌راه اندازي و راه اندازي است كه اين حجم فعاليت بي نظير است.

توجه به اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را در حاشيه امن قرار مي‌دهد

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي و انرژي پارس اضافه كرد: اگر صنعت نفت وابسته به خارج باشد ممكن است كه تحت تاثير فشارها و برخي عوامل و موضوعات خارجي قرار بگيرد ولي با توجه به اقتصاد مقاومتي خود را در حاشيه امن قرار خواهيم داد.
 
يوسفي به نقش بسيار مهم اجراي اين طرح‌ها در افزايش توليد منطقه پارس جنوبي اشاره كرد و افزود: اجراي اين طرح‌ها باعث مي‌شود تا ظرفيت توليد گاز كشور 100 ميليون متر مكعب در روز افزايش يابد.
وي به اهميت برپايي نمايشگاه نفت و گاز و پتروشيمي در بوشهر اشاره كرد و ادامه داد: اين نمايشگاه در معرفي ظرفيت‌هاي بخش خصوصي و همچنين تشريح نيازهاي صنعت نفت و ايجاد تعامل و همكاري بين اين دو بخش نقشي مهم و اساسي دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار