رمانی از "الیزابت گسکل" روی آنتن شبکه چهار

مجموعه نمایشی«دختران و زنان»در شش قسمت، با هنرنمایی جاستین وادل(در نقش مولی)، بیل پترسون (گیبسون)، فرانچسكا آنیس، كیلی هیوز و تام هولندر، هر روز ساعت 30 دقیقه بامداد روی آنتن می رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، این سریال که روایتگر قصه‌ای مشترک از یك رمان ناتمام برای تمام اعصار است، به کارگردانی نیکولاس رنتون در سال 1999 تولید شد.
 
گفتنی است این مجموعه تلویزیونی زندگی ملموس و قابل دركی از پدر و دختری بنام مولی را برای مخاطب روایت  می‌كند. این دختر جوان بعد از مرگ مادر با پدرش دکتر گیبسون زندگی آرامی را تجربه می کرد اما این آرامش با ازدواج مجدد پدر و ورود مادر و خواهر ناتنی دستخوش تغییرات شد و ...
 
شایان ذکر است فیلمنامه«دختران و زنان» براساس رمانی ناتمام از«الیزابت گسكل» نوشته شده است و آندرو دیویس نگارش این فیمنامه را برعهده داشت. « دختران و زنان » در ژانر درام به نگارش درآمده است تا تصویر گر قصه‌های دهه‌ی 1920 و 1930 اروپا باشد. روابط انسانی، ازدواج و خانواده از موضوعات اصلی و مهم این مجموعه تلویزیونی است.
 
رمان رئالیستی الیزابت گسكل، زندگی ملموس و قابل دركی از پدر و دختری از طبقه متوسط انگلیس را برای خوانندگان روایت کرد. او در سال 1864 انتشار رمان«دختران و زنان» را در مجله «كورنهیل» آغاز كرده بود اما بعد از فوت الیزابت در سال 1865، شخص دیگری به نام فردریك گرین‌وود آنرا به پایان رساند.
 
 نامزد هفت عنوان ویژه از جایزه فیلم لندن «بافتا»
 
سریال «دختران و زنان» برای نخستین بار در سال 1999 از تلویزیون انگلیس پخش شد و سپس به ترتیب كشورهای سوئد، استونی، آمریكا و مجارستان نیز طی سالهای 2000 تا 2003 به پخش این مجموعه اقدام كردند. آخرین پخش تلویزیونی« دختران و زنان» در سال 2005  در کشور ایتالیا بود. "دختران و زنان" حضوری موفق در جشنواره فیلم بافتا داشت و در سال2000 نامزد دریافت 7 جایزه شد و 4 جایزه بهترین بازیگرمرد، بهترین طراحی، بهترین چهره‌ پردازی و بهترین فیلمبرداری و نورپردازی را از آن خود كرد.
 
رنتون كارگردانی با 25 اثر تلویزیونی
 
نیكلاس رنتون یا همان نیك رنتون، كارگردان« دختران و زنان» از جمله فیلمسازانی است كه به ساخت آثار اقتباسی از ادبیات علاقه دارد. او همچنین عادت دارد كه اغلب، نام فیلم‌هایش را بر اساس شخصتهای اصلی فیلم انتخاب كند. رنتون بسیاری از فیلمهایش را در ژانر خانوادگی یا پلیسی ساخته است و در مجموعه تعداد آثار ساخته شده توسط این كارگردان به عدد 25 می‌رسد. او از سال 1982 فیلمسازی را آغاز كرد و تمامی فیلم‌ها و سریال‌هایش را برای تلویزیون ساخته است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار