باقری‌بنابی در نطق میان دستور:

نتیجه نهایی مذاکرات هرچه که باشد، پیروز میدان ملت ایران هستند

نماینده مردم بناب گفت: در سیاست خارجی کشور دیپلمات‌هایی در صحنه بین‌المللی با تاکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ظاهر شدند که با زبانی مودبانه منافع ملی را دنبال کردند لذا نتیجه نهایی مذاکرات هرچه که باشد پیروز میدان ملت ایران هستند، چرا که رهبرشان فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ آذر) در نطق میان دستور با اشاره به هفته بسیج گفت: این روز‌ها در مناسبت مبارکی همچون هفته بسیج قرار داریم و بدون تردید این ایام متعلق به آن پابرهنگانی است که در مقاطع حساس انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی خونشان را در طبق اخلاص خواهند داد و از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.  
 
وی افزود: اما امسال باید بنده و برخی از جریان‌های سیاسی این شجره طیبه را وجه المصالحه منافع جناحی خود قرار ندهیم، در هفته بسیج برای گرامی نگهداشتن این عزیزان نباید به دادن چند شعار و انداختن چفیه به گردنمان بسنده کنیم و وظیفه اصلی وکلای ملت فریاد زدن مشکلات حقیقی موکلانشان که بسیجی واقعی می‌باشند، است.  
 
نماینده مردم بناب در مجلس تصریح کرد: با توجه به این همه افرادی که در مناسبت‌های مختلف از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند که همه آن‌ها بسیجی نیز بوده‌اند، باید قدر و منزلت آن‌ها را گرامی داشته و در عمل ثابت کنیم که درپی حل مشکلات آن‌ها هستیم. 

باقری بنابی ادامه داد: اینکه این روز‌ها هر صحبت، هر نشست و حتی جلسه رای اعتماد و استیضاح وزرا بحث فتنه سال ۸۸ است، از آنجا که در منطق عده‌ای اصل بر اتهام است نه بر برائت، بنده هم با صراحت فتنه ننگین سال ۸۸ را برای چندمین بار محکوم می‌کنم تا به این وسیله به ازای کار نکرده متهم نشوم، البته اعتقاد دارم حداقل یک نسل از کشور عزیزمان به صورت مستقیم تحت تاثیر فتنه سال ۸۸ خواهد بود.  
 
وی افزود: لذا لازم است دستگاه‌های نظارتی به صورت شفاف، شاخص‌هایی که افراد را در فتنه ۸۸ قرار می‌دهد مشخص کرده و همچنین افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند را نیز مشخص کند، تا برخی از جریان‌های سیاسی برای حذف رقبای خود از فتنه ۸۸ سوء استفاده نکنند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر فتنه در دست عده‌ای کاسبی شده و هرجا می‌خواهند کسی را حذف کنند متمسک به فتنه سال ۸۸ می‌شوند، ما همانطور که فتنه ۸۸ را محکوم می‌کنیم، فقر و فساد را نیز محکوم می‌کنیم.  
 
وی افزود: همچنین پرونده‌های فسادی که در قوه قضائیه خاک می‌خورد و کسی پاسخگوی آن‌ها نیست را نیز محکوم می‌کنیم، آمار بالای طلاق و نرخ افزایش بیکاری را محکوم می‌کنیم، بنده همه فشار‌ها و مشکلات اقتصادی که به شانه‌های خسته ملت مظلوم ایران فشار می‌آورد را محکوم می‌کنم و همانطور که در سالهای اخیر بار‌ها رهبر فرزانه انقلاب با انتخاب شعارهای اقتصادی توجه مسئولان را به این حوزه معطوف کرده‌اند، بنده هم به مقام معظم رهبری اقتدا می‌کنم و از مشکلات اقتصادی مردم می‌گویم.  
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: از رکود، تورم، تحریم داخلی، بانک‌ها و وزارتخانه‌هایی که تولید کشورشان را با مشکلات عدیده مواجه کرده‌اند، که لازم است حداقل تحریم‌های داخلی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی از تولید کشور برداشته شود.  
 
نماینده مردم بناب یادآور شد: لازم است به حواشی مرگ هنرمند جوانی بپردازم که عمر فعالیت حرفه ای‌اش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد ولی به محض اعلام خبر فوتش چنان غوغایی بپا می‌شود که از توصیف مراسم تشییع‌ها، زبان و دوربین‌های رسانه ملی هم قاصرند، تعارف را کنار بگذاریم و از همکاران خودم به خصوص نمایندگان تهران سوال می‌کنم، سرتان سلامت، بلا به دور اما اگر خدای نکرده چنین اتفاقی برای شما رخ دهد، می‌توانید بگویید چند درصد از حاضران در مراسم تشییع این خواننده پاپ شرکت کردند در مراسمتان حاضر خواهند شد؟  
 
وی ادامه داد: مگر نه این است که طیف عظیم جوانان حاضر در این مراسم موکلانتان هستند و شما به واسطه رای آن‌ها به مجلس آمده‌اید، آری کمی تامل کنید تا بفهمید کجای کار دچار اشکال است.  
 
باقری بنابی ادامه داد: بحمدالله در سیاست خارجی کشور دیپلمات‌هایی که رهبر انقلاب در توصیفشان آن‌ها را فرزندان انقلاب خواند در صحنه بین المللی با تاکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ظاهر شدند با زبانی مودبانه منافع ملی را دنبال کردند. نتیجه نهایی مذاکرات هرچه که باشد پیروز میدان ملت ایران هستند، چرا که رهبرشان فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به دادستان کشور گفت: از دادستان کشور به جد می‌خواهم که اموال بابک زنجانی را که بیت المال مسلمین است محافظت نماید، چرا که برخی از افرادی که متولی این مجموعه‌ها گذاشته شده‌اند، حراج اموال کردند که نمونه بارز آن پروازهای غیر کار‌شناسی هواپیمایی قشم ایر به فرودگاه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند، بوده است.  
 
 این نماینده مجلس نهم در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری آنان شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مردم ، بناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار