در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی شد

نقره بر چه مبنایی در بازار قیمت‌گذاری می‌شود؟

کشتی‌ آرای با اشاره به نحوه قیمت‌گذاری نقره در بازار گفت: علاوه بر قیمت خام نقره اجرت ساخت نیز در قیمت‌گذاری تاثیرگذار است.

محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نحوه قیمت‌گذاری نقره در بازار گفت: علاوه بر قیمت خام نقره اجرت ساخت نیز در قیمت‌گذاری تاثیرگذار است.

وی افزود: به عنوان مثال اجرت ساخت انواع زنجیر 2000 تومان است و بعضی از کارها که تمیزتر ساخته شده باشد اجرت بالاتری دارند.

کشتی آرای ادامه داد: در ظروف نقره نیز قیمت‌گذاری بسته به نوع کار متفاوت است.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره تاکید کرد: اگر روی نقره نگین نیز کار شود به صورت گرمی محاسبه نمی‌شود و به صورت عددی به فروش می‌رسد چرا که مثلا شاید یک انگشتر تنها پنج گرم نقره داشته باشد اما یک نگین عقیق گرانبها روی آن باشد که این امر بر قیمت‌گذاری تاثیرگذار است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مبنای قیمت‌گذاری نقره‌های وارداتی چیست؟ گفت: این نوع محصولات به صورت واحد به فروش می‌رسند به عنوان مثال در قیمت‌گذاری یک ساعت نقره وارداتی قیمت خالص نقره، موتور ساعت به کار گرفته شده و نیز اجرت ساخت در نظر گرفته می‌شود و نهایتا قیمت آن مشخص می‌شود.

کشتی آرای با اشاره به اینکه ارزش کارهای هنری بر روی نقره نباید به گرم محاسبه شود، گفت: بر روی یک ظرف نقره اگر کار هنری توسط یک استاد چیره دست انجام شود میلیون‌ها تومان ارزش پیدا می‌کند در صورتی که با هیچ معیار وزنی تناسب ندارد و در قالب یک اثر هنری باید قیمت‌گذاری شود.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره با اشاره به اینکه تولید زیورآلات نقره در کشور کم است گفت: اما در مورد مصنوعات و ظروف نقره تولیدات ما بسیار بالا است و حتی در این بخش صادرات خوبی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقره ، بازار ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار