روشنفکرانی که بهاره رهنما را برای مقتل خوانی به مقتل می برند !

هميشه در جامعه بازيگري، جرياني خودجوش هنرمندان را به سمت رفتارهاي غربي مي کشاند؛ اما در اين عالم وقتي برخي از بازيگران و هنرمندان راهي به سمت دين مي زنند و وارد مباحث ديني مي شوند، عده زيادي سعي مي کنند تا با ايجاد حاشيه براي آنها و سنتي خواندن افکارشان، اين هنرمندان را از مسير ديني دور کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،چندی پیش بهاره رهنما با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش نوشت: « ديشب اجازه گرفتم و رو رانس نموندم دقيقه نود رسيدم اما بالاخره رسيدم ميان خيمه هايي كه به تبرك نام حسين (ع) بر پاشده بود دعوت بودم به عنوان سفير انجمن حمايت از كودك به خوانش مقتل خواني حضرت رقيه (س)، تمام طول راه گفتم اگر نرسم لابد لياقت نداشتم اما بالاخره شكر رسيدم رسول نجفيان عزيز با ساز ديوان همراهي ام كرد و اشك اما مكث هاي طولاني انداخت ميان كلمات مقتل خواني ام، حس مي كردم موج قضاوت ها و نيز محيت ها را اما خواندم بي ترس از اينكه چقدر برچسب بخورم يا نخورم. از عزيزترين و پر لذت ترين اجراهاي عمرم بود اين برنامه مقتل خواني تا شنبه در محوطه برج ميلاد ادامه دارد با برنامه هاي متنوع از دستش ندهيد! و قسمتي از اين مقتل خواني كه ياد كودكان غزه را زنده كرد اين بود: مرز يك كودك است، اگر كودكي را دوست نداري از سپاه محمد نيستي كه از ياد برده اي...»، در پی این اقدام کاربران دنیای مجازی وی را به باد انتقاد گرفته و مطالبی را علیه وی عنوان کردند.
برخی از مدعیان روشنفکری در توهین آمیز ترین جملات درباره  مقتل خوانی بهاره رهنما نوشتند :  این روزها بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون، گویا علاوه بر سگ فروشی، جهان گردی و گرفتن عکس‌هایی باحجاب کار دیگری هم دارد و آن هم مقتل خوانی است .
هجمه  کاربرارن فضای مجازی با طرز فکر ضد دینی به بهاره رهنما  همچنان ادامه دارد .
پایگاه خبری دانا در واکنش به این هجمه ها نوشت : هميشه در جامعه بازيگري، جرياني خودجوش هنرمندان را به سمت رفتارهاي غربي مي کشاند؛ اما در اين عالم وقتي برخي از بازيگران و هنرمندان راهي به سمت دين مي زنند و وارد مباحث ديني مي شوند، عده زيادي سعي مي کنند تا با ايجاد حاشيه براي آنها و سنتي خواندن افکارشان، اين هنرمندان را از مسير ديني دور کنند.
مقتل خواني بهاره رهنما  به مزاج برخي خوش نيامد و عده ‌اي طبق رواج هميشگي خود دست به تخريب اين بازيگر زده و توهين هاي خود در فضاي مجازي را منتشر کردند.
در اين ميان موج تخريب بهاره رهنما بيشتر از سوي 2 روزنامه نگار اصلاح‌طلب شروع شد، اين 2 روزنامه نگار سابقه حضور در روزنامه شرق را نيز داشته و تا کنون توهين هاي گسترده اي به بهانه هاي مختلف در صفحه فيس بوک خود منتشر کرده اند.
اين دو روزنامه نگار که تا پيش از اين موضوع خود را منتقد معرفي کرده و ستون طنز چند روزنامه زنجيره اي را برعهده داشتند، اين بار مأموريت جديد خود را زير سوال بردن اقدامات ديني و مذهبي بهاره رهنما قرار داده و در اين راستا به توهين به اين بازيگر سينما روي آورده اند.
نادر فتوره چي و پوريا عالمي در قالب کلماتي توهين آميز شروع به توهين به مقتل خواني بهاره رهنما کردند و به دنبال آنها تعداد ديگري نيز به اين توهين ادامه دادند.









به نظر مي رسد برخي به خاطر دور کردن هنرمندان از مسير ديني و اعتقادي آنها دست به هر کاري زده و واهمه اي هم از اين اقدامات تخريبي خود ندارند.
فارس درباره حمله کنندگان به بهاره  رهنما نوشت : در حقیقت این گروه از بهاره رهنما دلگیر شده‌اند چون آن چیزی نبوده که این‌ها می خواسته‌اند. روشنفکرانی که اعتقاد دارند اگر کسی ادعای روشنفکری می‌کند، باید تمام و کمال از آنها پیروی کند. آنها حتی به اعتقادات شخصی افراد هم رحم نمی‌کنند و به خصوصی‌ترین بخش زندگی آنها به قصد تخریب پیش می‌روند.

این اولین بار نیست که گروه مدعی روشنفکری به افرادی که تمام قد در قالب آنها درنیامده‌اند، تاخته‌اند و با استفاده از الفاظ روشنفکرانه و گرفتن تیپ این قشر به خود هرچه خواسته‌اند، نثار دیگران کرده‌اند و آنها را به بهانه‌های مختلف از ظاهر گرفته تا عملکرد تخریب کرده‌اند. البته این گروه آن قدر هم شهامت نداشته‌اند که دلیل اصلی این تخریب‌ها (که تطبیق فرد با تمام خواسته‌های آنها و مشی‌فکری‌شان است) را عنوان کنند و هربار حمله‌شان را مزین به کلامی تزئین شده می‌کنند و تخریب‌ها آغاز می‌شود.

تخریب‌هایی که با نسبت دادن فرد به حکومت همراه است و چون رگه‌هایی از دین و مذهب هم در آن بوده، قطعا تمام عملکرد فرد پیش از این سطحی بوده و طرف به خاطر خودنمایی آنها را انجام داده است. و آن چیزی جز استبداد روشنفکرها در قالب دموکراسی نیست. شعاری که از آن هم برای اعمال فشار استفاده می‌کنند و واژه دموکراسی در دستگاهشان چیزی جز برای تزئین نیست!

این  حملات بی امان به بهاره رهنما یادآور هجوم مجازی و واقعی عده ای به الهام چرخنده بازیگر تلویوزیون می باشد که  او را تا سر حد سکته قلبی برد و باعث خداحافظی اش از فضای مجازی شد .

البته بهاره رهنما  فعلا که مقابل این افراد کوتاه نیامده و خود در پاسخ به این هجمه ها نوشت : «شنیدم حال خيلی‌ها خرابه سر مقتل‌خونی من؛ از بی‌بی‌سی و... بگير تا خيلی از روشنفكرنماهاي ديگه. جوابم فقط به اين آدما اينه زير پرچم حسين (ع) سينه زدن لياقت مي‌خواد. افتخار می‌‎كنم كه از بچگي اين ارادت رو داشتم و دارم.

جالبه كه حتي مصاحبه با تلویزيون رو به خاطر همين حواشي بعد برنامه حذف كردم و انجام ندادم اما نمي‌دونستم هنوزم آدمايی هستن كه به خاطر اعتقاد مذهبي كه خيلي شخصيه، توهين مي‌كنن و به اسم دموكراسي فحاشي مي‌كنن و آنقدر وقاحت دارن كه علمداري امام حسين (ع) رو تحجر بدونن.

بازم تأكيد مي‌كنم من افتخار مي‌كنم به خواندن مقتل حضرت رقيه در محرم سال هزار و سيصد و نود و سه شمسي و نذر كردم تا زنده ام براي همه كودكان مظلوم در جنگ و به عنوان سفير انجمن حمايت از حقوق كودكان مقتل حضرت رقيه رو براي مردم بخو‌نم. يا حسين‌».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.